april 27, 2024, 08:31:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt Schrotthaufen 411E 1972 modell  (Lest 38705 ganger)
Happy Tom
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted:


Vis profil

« Svar #150 på: desember 16, 2012, 16:43:36 pm »

Tja, for at tråden ikke skal forsvinne helt, og for at folket ikke skal glemme gamle Schrotthaufen helt, tenkte jeg å komme med en liten statusoppdatering. Desverre uten bilder denne gang, så da er vel alt dette ljug Gliser
Brukte mye tid på 411n forrige høst og vinter. Nå er kanaler byttet, MASSE sveising under bakskjermene og i innerskjermer samt støtdempertårn,framskjermer og bakskjermer. Fikk tak i NOS panser og støtfangere; disse er trukket inn mot karosseriet med nye fester, satt på nylakkede 4,5/5,5 org. felger med nye dekk, ekstralys og tepper i fremre bagasjerom. Bilen er nesten klar til lakk,har prøvelakkert den ene siden, tror jeg går for platinum metallic øverst og graffittgrå metallic nederst. Inni har jeg lagd tepper og gummimatter ,deksel under dash/rattstamme, senterkonsoll, dørlommer i GF, nye sidepaneler bak og i bagasje av Alcantara og tuck`n`roll. Mangler taktrekk,så er den klar inni.
  Har hatt lite tid til bil siden våren, men skal prøve å få gjort noe i vinter, min store utfordring blir forstilling. Mye forskning for å finne de riktige delene,har BMW fjærer/Audi dempere/Porsche bremser, men ledd og foringer er en utfordring. Må nok gå over bensinsystemet og gi motoren litt service, hvis ikke jeg skal go mental og finne et bruksområde til en av 911 motorene mine... Rekker tunge
 Trenger noen smådeler, kanskje noen har: Styredemper,bærekuler, styrekuler,frontrutepakning,pakning mellom bakluke og skiltbelysning, bakdempere,gitter under bakfanger, fine baklykter..
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #151 på: desember 16, 2012, 19:23:22 pm »

Endel av delene du mangler er og få tak i. Styredempere så jeg på Ebay eller thesamba nå nylig, rutepakninger er og få tak i i Nederland nyprodusert, opphengskuler har jeg noen NOS av, baklys tror jeg også det ligger noen ok av i garasjen og dempere bak vet jeg det blir brukt noe us-Ford deler. Da ble lista litt kortere i hvertfall....
« Siste redigering: desember 16, 2012, 22:08:43 pm av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #152 på: desember 16, 2012, 19:43:41 pm »

Sånn innimellom savner jeg bilen gitt.... Osteaktig
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #153 på: desember 16, 2012, 20:08:59 pm »

Sånn innimellom savner jeg bilen gitt.... Osteaktig
ja jeg og når det er under 3 minus grader.
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!