juni 12, 2024, 12:42:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 81 Transporter t3 sideskift på gearkasse??  (Lest 1927 ganger)
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« på: september 24, 2012, 16:09:59 pm »

Noen som vet om det er sideskift eller noseskift på T3 kasse.
Er det både 4 og 5 gear på kassene i siste T3?
Venter raske svar..  Gliser
🚘
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 24, 2012, 17:07:21 pm »

T3 luft 80-83 har sideskift i nesekon 4 trinns
76-79 bay har noseskift
så på diesel og wbx kom det sideskift i mellomhus 4 og 5 trinns
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 24, 2012, 17:31:48 pm »

Good.. Gliser
Dvs. det er ett håp om og flytte over nose fra Bay 2.0 kasse til T3 kasse.?
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 26, 2012, 00:51:18 am »

nei. passer ike.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: september 27, 2012, 10:56:42 am »

Bay nese passer vel til tidlige t3-kasser, vel? De som har 002-hus...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 27, 2012, 11:07:10 am »

Bay nese passer vel til tidlige t3-kasser, vel? De som har 002-hus...

tenker du på diesel kassene 80-82?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 27, 2012, 11:09:44 am »

slik ser mellomhuset til 091 med frontskift/nesekon ut


* IMG_20120518_183022 (Small).jpg (61.06 KB, 360x480 - vist 134 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 27, 2012, 11:11:23 am »

og slik ser 091 med sideskift i neskon ut.


* IMG_20120518_182925 (Small).jpg (60.72 KB, 360x480 - vist 113 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #8 på: september 27, 2012, 16:08:37 pm »

Fra Don's Bus Box
Can a side shifted 091 be converted to a nose cone shifted trans?

Yes and NO. If the side shifter is in the case it cannot be converted.
If the side shifter on the side of the gear carrier, up front, it can be converted IF you have a nose cone, a new gear carrier (aka intermediate case) and ALL the internal shifting parts.

In other words you need another nose cone shifted 091! Parts are not easily available and your overall costs will increase if you convert a 80-83 091 to a 76-79 091. ..

Jeg prøver meg med et hjemme mekket cable shift prosjekt med en 094 kasse (Fra en vannkjølt 2.1 linter - 5 gir) der utgangspunktet er girstang mekanismen fra en Toyota MR2
Så får vi se hvordan det går :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: september 27, 2012, 18:34:05 pm »

ja det stemmer, men spm her var jo om kun nesekonen kunne flyttes over for enkel konvertering.
og det går ikke Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 27, 2012, 20:43:58 pm »

Takker for svar, og legger kassa på lagerplass 14 reol F... Gliser
(Skrot lager)
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #11 på: september 28, 2012, 11:09:03 am »

Bay nese passer vel til tidlige t3-kasser, vel? De som har 002-hus...

tenker du på diesel kassene 80-82?
Ja, de var bare på diesel de, ja... Perfekt hvis man vil ha dieselpurke baki bay-bussen da Osteaktig
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 28, 2012, 11:51:58 am »

men mener de har 091 drevsats og mellomhus .3 ribber. sideskift.så man er like langt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
westcosta
Supermedlem
*****
Innlegg: 629
Bosted: Sykkylven



Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 28, 2012, 20:49:04 pm »

Står 091 kasse i bilen idag, så ingen hastverk.. Gliser
Men måtte spørre, siden handelen på ny motor med kasse hang i lufta Osteaktig
Fikk kassa på kjøpet, så da var det lett og velge.. Gliser
Loggført


T1 "Eatonic"
T2 Buss "Metal Jacket"
T4 "Multi"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!