april 30, 2024, 04:55:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sprøtt, men har noen prøvd?  (Lest 5404 ganger)
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« på: mai 23, 2008, 13:26:06 pm »

Vet det kanskje høres sykt ut, men har noen her bygget typ1 med motorsykkelmotor? Vet det er laget en vannvittig mini med Hayabusamotor i (se link). Fyttegrisen som det flytter seg :-)   http://home.no.net/ahagst/filmsnutteravbusa.htm
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mai 23, 2008, 13:42:14 pm »

det har jeg tenkt på, ducati  Blunker
Loggført

1 up
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: mai 23, 2008, 14:23:53 pm »

Grise festlig den minien i allefall. Ser det er en boble på den ene bane filmen også.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #3 på: mai 23, 2008, 14:36:44 pm »

.
« Siste redigering: januar 29, 2011, 13:40:06 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #4 på: mai 23, 2008, 14:48:05 pm »

Utrolig rått  Gliser

Gikk fælt denna minien  Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: mai 24, 2008, 00:23:10 am »

Det begynner å bli noen av disse i Norge nå. Det går også flere med 4WD fra Subaru Justy og motor fra Swift GTI. Ikke akkurat samme kaliber som Hayabusa, men dog Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: mai 24, 2008, 06:38:41 am »

Fikk jammen meg lyst på mini nå.....
Loggført

1961 T1 - Custom
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: mai 25, 2008, 00:17:59 am »

Nokon som veit prisen på ein hayabusa motor???
Detta hedde virkelig vert noko å prøvd ut i ei bobla Gliser Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #8 på: mai 25, 2008, 12:39:52 pm »

Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: mai 25, 2008, 14:10:56 pm »

Hmm, eg går ut i frå att han har ein stor sykkel, for ein haybusa kontra ein boblemotor er mykje forskjell i størrelse..

Men kem sa att da ikkje går an?? Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
pan57
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mai 25, 2008, 20:08:13 pm »

det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler?
 Blunker
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #11 på: mai 25, 2008, 22:20:52 pm »

Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin Glad

På Bug Camp vant en trike med boblemotor prisen for beste bil Glad Sinnsykt bygge, sikkert noen som kan legge ut bilder.
Loggført

1969 Militær-buss
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #12 på: mai 26, 2008, 05:05:33 am »

Hmm, eg går ut i frå att han har ein stor sykkel, for ein haybusa kontra ein boblemotor er mykje forskjell i størrelse..

Men kem sa att da ikkje går an?? Kult

Det er snakk om en eller annen svær russisk sykkel. Han var ut å prøvemålte og fant ut at det kunne gå an Glad
Det var visst bare 25 hk i denne sykkelen orginalt så det ville være en enkel trimming mente han, omtrent samme vekta var det visst også.
Loggført

Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #13 på: mai 26, 2008, 10:27:45 am »

I how to hotrod your volkswagwn boken er detbilder av mc'er med t1 motor.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #14 på: mai 26, 2008, 10:56:35 am »

.
« Siste redigering: januar 29, 2011, 13:40:44 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #15 på: mai 26, 2008, 18:48:27 pm »

det gjikk en vw motorsykkel som et prosjekt bygg i wheels magasine for noen år siden (ca10?) de brukte t1 motor og gir, senere var det en luring som brukte t1motor og saab v4 girkasse i en annen sykkel. den ble kortere og så ganske bra ut. jeg har selv planer om å bygge en mc med nsu 1000ccm bil motor og saab gir, noen som har en slik motor for salg? eller bytte i vw deler?
 Blunker
kjøp en munck mammut i tyskland visst du får fatt i en den har nsu1200TT motor men vilken girkasse som er brukt er usikkert Kult
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #16 på: mai 26, 2008, 19:35:56 pm »

Det begynner å bli noen av disse i Norge nå. Det går også flere med 4WD fra Subaru Justy og motor fra Swift GTI. Ikke akkurat samme kaliber som Hayabusa, men dog Glad

Tenker på mini pickupen til Henrik Otterstad du:-)  Artig sak det ja. kan lese mer om den og en annen Turbovan i vestfold her http://home.no.net/schoone/

men for å holde tråden. Hadde vært spennende å prøve dette i ei boble ja...
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #17 på: mai 27, 2008, 08:30:57 am »

Dette var sprøtt...
Snakka med svogeren min og han spurte om jeg ikke skulle prøve motorsykkelmotor i bobla. "Hva pokker mener du nå?", tenkte jeg, " det går vel ikke!".

Men......det er gjør det visst! Osteaktig

Hadde vært tøfft ja. Men hvordan feste dette til kassen? Er det rett på? Adapter?
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #18 på: mai 27, 2008, 10:31:52 am »

Litt av poenget er vel å beholde hayabusa kassen med sekvensiell giring (derfor ingen revers). Får lage stiv bakaksel med tannkrans alla go kart.... holder sikkert 100 meter minst....

Men sånn for å være litt alvorlig, er det noen som har sett bilder av noe slikt i ei boble ?
Loggført

1961 T1 - Custom
HenningA
Supermedlem
*****
Innlegg: 668
Bosted: Nøtterøy


Mob 95298043


Vis profil
« Svar #19 på: mai 27, 2008, 10:58:55 am »

Har kun sett bilder og film av golf einser med denne motoren. Men dette forumet er jo fullt av Reodor Felgener så jeg vil nok tro at detta dukker opp etterhvert  Gliser Øyerulling
Loggført

63 T1

Har hatt:
57 T1
64 T1
71 1302



____________
Mob 95298043
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #20 på: februar 10, 2010, 21:37:55 pm »

er en gammel tråd detta,men var grusomt nerme på å kjøpe hayabusa motor å bygge inn i boble for et års tid sia,men solgte bilen men har tydeligvis en ny bil nå så får no se...finner rimelige motorer i usa.....vært artig å dratt bobla opp i 10-11000 omr. Gliser
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #21 på: februar 10, 2010, 22:25:13 pm »

Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,,  200??
Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.
Loggført

Har laaang VW-pause.
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #22 på: februar 10, 2010, 22:41:50 pm »

Disse guttene har vell det man trenger får å få både revers og div annet..
http://www.deman-motorsport.com/drivetrain.htm#


Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,,  200??
Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.

300 hk av en turbo hayabusa er vell greit oppnåelig.
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #23 på: februar 10, 2010, 22:49:09 pm »

Disse guttene har vell det man trenger får å få både revers og div annet..
http://www.deman-motorsport.com/drivetrain.htm#


Hmmm...hvilke effekter snakker vi egentlig om ved 12-13000 o/min. på disse motorene,,,  200??
Tror jaggu jeg ville hatt en stroker vw motor med samme effekten på halve turtallet. Men kuult med masse turtall, det er det.

300 hk av en turbo hayabusa er vell greit oppnåelig.

Busa og ZX12R (som gir ganske likt) har vel 170-175 hk originalt. Det er minimalt med dreimoment på lavt turtall når du skal flytte på en bil, og ellers bør man bygge om til tørrsump, da olja vil skvette alle veier i bunnpanna, og ikke holde seg naturlig i bunn, som i en mc.

Ellers har jo disse gutta litt peil på dette: http://www.shortcar.no/
Kjenner et par av de...

Og apropos Munch Mammut med NSU motor: TTS1300 med injection:
Fra Tännstikktreffet i Jønkjøping, 1991.


* 2009-01-08-1030-35_edited.jpg (109.3 KB, 846x566 - vist 178 ganger.)
« Siste redigering: februar 10, 2010, 22:55:57 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #24 på: februar 11, 2010, 00:10:27 am »

Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.
Loggført

SCREWDRIVER #2
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #25 på: februar 11, 2010, 00:22:00 am »

Nå er det tydeligvis noen som tenker motsatt av hverandre for det er bare et par dager siden at jeg snakka med en i samma garasjekompleks som meg som syntes det hadde vært kult å satt boblemotor i motorsykkelen sin Glad

På Bug Camp vant en trike med boblemotor prisen for beste bil Glad Sinnsykt bygge, sikkert noen som kan legge ut bilder.

Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #26 på: februar 11, 2010, 22:14:59 pm »

Når en trike vinner premie for beste bil på et folkevogntreff....kan man vinne med en brannpumpe også??
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #27 på: februar 12, 2010, 06:44:10 am »

Når en trike vinner premie for beste bil på et folkevogntreff....kan man vinne med en brannpumpe også??
Står det at det er bil i vognkortet?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #28 på: februar 12, 2010, 06:47:58 am »

Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.

Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt.
Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap. Blunker
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: februar 12, 2010, 09:08:39 am »

Artig tråd... Munck sykkelen har tverrstilt NSU firer.. Både Wheels prosjektet og diverse andre i inn og utlandet, setter fireren på langs i sykkelrammen... Det er litt mer riktig.

Skal man ha kjededrift, bør motoren stå som i Münch'en, tverrstilt.
Med kardang, bør motoren stå på langs. Dette for¨å få minst mulig effekttap. Blunker
her kommer spinni`n wheel minnene inn i bildet
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!