april 28, 2024, 16:39:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Aslaug - 1971 VW 1302  (Lest 11012 ganger)
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #30 på: mai 04, 2008, 10:52:50 am »

Detta er virkelig en fin 1302 Glad Jubb felga er kjempe fine til bilen ( har slike felger je kansje skal ha på min siste 02 je au ).

Kjempe fint med hvite blinkers, hvor har du handla de hen?
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #31 på: mai 04, 2008, 16:56:25 pm »

Kjøpt blinkers hos Jøran Larssen her på forumet. Kjøpte røde baklykter også, og skal koble litt om på lyset, men trenger inmaten til baklykter med holder for ryggelys.

Idag har Aslaug vært på sitt første Bobletreff, men ikke det siste!!! Osteaktig Har storkost meg på VW til 1000 idag..

Fikk forresten også på låsbar knott til motorluka før jeg avslutta på lørdagskvelden. Så nå kan jeg sette henne fra meg nogelunde trygt. Låsen og koppene til felgsa ble forøvrig kjøpt av Skrotnisse - takk for handelen!!  Glad
« Siste redigering: mai 05, 2008, 12:11:33 pm av manics » Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #32 på: august 12, 2008, 10:02:59 am »

Da har Aslaug fått oljebehandling. Har brukt dette på samtlige biler jeg har hatt i mitt eie de siste åra. Om det ikke fjerner rusta, så bremser det ihvertfall opp begynnende rustangrep. Koster ikke så ille mye, 1100,- penger. Brukter Vestfold Antirust - kan virkelig anbefales. De er flinke og forsiktige med bilen. Bobla fikk litt ekstra stell også, tror de syntes det er litt stas med veteranbiler.



Her er vesla på bukken, klar til inspeksjon. Fikk tatt en ekstra runde under, og ga beskjed om at de måtte si ifra hvis de fant noe skummelt. Fikk skryt, for hun er solid som pokker.
På bukken vedsidenav står forøvrig gamlebilen min. Den er det mamma som kjører nå. Moderne stål er ikke så holdbart som klassisk VW-stål, så det må vel oljes litt oftere tenker jeg.

1302n har forøvrig fått en pause nå. Venter på ny bensintank. Nå kjører jeg 1968 1300, som går MYE bedre. Og dermed blir jeg litt småbekymra. På tide med en litt grundigere gjennomgang av motoren i Aslaug montro? Ventiljustering hadde kanskje vært en grei begynnelse, men tror også jeg skal få tatt en kompresjonstest.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #33 på: august 12, 2008, 10:22:37 am »

Tøff bil! enda en med 1302;) forgassern trengte vist en "shine" ja er det en 34 pict-3 du har?og det er strøm i den ledningen fra koilen som går inn i solexen? (choken) henger den på?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #34 på: august 12, 2008, 10:27:30 am »

31 pict-3. Er en 1302 uten S - ergo 1300 og mindre gasser.
Choken funker, men henger fortsatt. Får strøm og alt, men ikke helt god. Men etter at jeg fikk bytta alt av pakninger og dyser så fungerer gasseren mye bedre.
1302 er utrolig COOLE biler!!! Glad Selv om min har vært litt mensete....
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #35 på: august 12, 2008, 10:55:46 am »

Har vel sagt det før tror jeg, men - fin bil!  Hvorfor må du bytte baklysinnmat - er det fordi du vil ha ryggelys, eller henger det sammen med de røde glassa?  Har planer om sånne jeg og. Og jeg var skeptisk til hvite blinkers, men det så strøkent ut! Blir nok sånne og, tenker jeg.  Har du forresten noe interiørbilder?

Har ikke spotta bilen din i området - selv om jeg bor på Grorud. Bruker den kanskje ikke stort for tida?
Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #36 på: august 12, 2008, 13:29:30 pm »

Inmaten på de røde glassa passer ikke med inmaten på baklykter uten ryggelys. Har også planer om å "ommøblere" lyset litt.. Men det kommer etterhvert. Men hvite blinkers er et must, bare synd det ikke finnes hvite sideblinkers. Skal opp til Jøran og hente hvite blinkers til 68en litt senere..hehe.
Skal se om jeg finner noen interiørbilder, men det er lite med det tror jeg...er ikke så fornøyd enda..hehe. Trenger blant annet nytt førersete.
Bobla står stort sett i garasjen sin på Bjerke. Bruker henne ikke mye. Litt fordi hun har vært litt vrang, litt fordi behovet for bil har vært lite. Men hun luftes med ujevne mellomrom Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #37 på: august 12, 2008, 14:29:51 pm »

Inmaten på de røde glassa passer ikke med inmaten på baklykter uten ryggelys. Har også planer om å "ommøblere" lyset litt.. Men det kommer etterhvert. Men hvite blinkers er et must, bare synd det ikke finnes hvite sideblinkers. Skal opp til Jøran og hente hvite blinkers til 68en litt senere..hehe.
Skal se om jeg finner noen interiørbilder, men det er lite med det tror jeg...er ikke så fornøyd enda..hehe. Trenger blant annet nytt førersete.
Bobla står stort sett i garasjen sin på Bjerke. Bruker henne ikke mye. Litt fordi hun har vært litt vrang, litt fordi behovet for bil har vært lite. Men hun luftes med ujevne mellomrom Glad

Riktig - etter litt sjekking på thesamba ser jeg at det er hvitt ryggelysglass på de røde glassa. Og så jeg som hadde håpet at de var helrøde  Tvilende

Men hvite sideblinkers... hm... har jeg ikke sett en notch eller 5 med sånne? kan de kanskje brukes?

Jeg trenger også nytt førersete - derfor jeg lurte på hva du har gjort inni... Orig. sort vinyl?
Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: august 12, 2008, 14:39:02 pm »

De som sitter på t3 skal kunne brukes som markeringslys, derfor er de tofarga. De passer, men ikke helt lov...uansett vurderer jeg et sett.
Baklyktene er dessverre ikke helrøde nei, var det jeg også ønska meg. Men tenkte å flytte blinklyset ned, tror det kan se litt stilig ut.

Innvendig er alt originalt og urørt. Stoff i sort/brunbeige. Passer igrunn ganske godt til gulfargen, men sort hadde kanskje vært kulere. Satser uansett på originalt, så jeg skal jakte på et førersete i god stand. Det er revnet på standardplassen, og forrige eier har brukt svart tape..... I tillegg er det vel knekt noen fjærer, for det hender det kommer litt snodige lyder når jeg kjører over dumper Osteaktig Men det hører med til sjarmen!! Fikk med komplett beige trekk når jeg kjøpte bilen, men har ikke lyst til å gjøre henne uoriginal. Paddingen jeg fikk med skal dog inn. Glad

Når 1302n kommer tilbake til oslo får vi ta et lite østkanttreff! Glad Samle byens 1302er..hehe.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #39 på: august 12, 2008, 15:03:16 pm »

Østkanttreff/minicruising høres ut som en plan. Og blink i ryggelyset var slett ikke dumt!

Sjekka litt notcher ja, noen er oransje (som sikkert er blink), og noen er todelt ,hvit forover og rød bakover.

Får leite litt til etter passende kandidater...
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #40 på: august 12, 2008, 20:15:07 pm »

Da har Aslaug fått oljebehandling. Har brukt dette på samtlige biler jeg har hatt i mitt eie de siste åra. Om det ikke fjerner rusta, så bremser det ihvertfall opp begynnende rustangrep. Koster ikke så ille mye, 1100,- penger. Brukter Vestfold Antirust - kan virkelig anbefales. De er flinke og forsiktige med bilen. Bobla fikk litt ekstra stell også, tror de syntes det er litt stas med veteranbiler.



Her er vesla på bukken, klar til inspeksjon. Fikk tatt en ekstra runde under, og ga beskjed om at de måtte si ifra hvis de fant noe skummelt. Fikk skryt, for hun er solid som pokker.
På bukken vedsidenav står forøvrig gamlebilen min. Den er det mamma som kjører nå. Moderne stål er ikke så holdbart som klassisk VW-stål, så det må vel oljes litt oftere tenker jeg.

1302n har forøvrig fått en pause nå. Venter på ny bensintank. Nå kjører jeg 1968 1300, som går MYE bedre. Og dermed blir jeg litt småbekymra. På tide med en litt grundigere gjennomgang av motoren i Aslaug montro? Ventiljustering hadde kanskje vært en grei begynnelse, men tror også jeg skal få tatt en kompresjonstest.
hørt mye bra om de ja. 10 min unna der jeg bor ca. å tektylering er ikke en dum investering Blunker
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #41 på: august 12, 2008, 20:17:30 pm »

Martin - dropp tectyl, gå for OLJE!! Glad Beste løsninga på gammel bil. Tectylen stivner, mens olja holder seg flytende. Eneste ulempen er at oljebehandlinga bør gjentas noen ganger på en bil som brukes daglig.
Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!