juni 01, 2024, 06:32:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vegtilpasnig til gamle køyretøy  (Lest 795 ganger)
Ivar
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland


Samler seg opp......


Vis profil
« på: oktober 05, 2012, 10:49:43 am »

Det er med stor glede eg kan i dag lesa at Vegvesenet tar til vet, og lar oss gammelbilistar halde følge med den øvrige ferdsel Gliser
http://www.abcnyheter.no/motor/2012/10/05/senker-fartsgrensen-pa-flere-90-strekninger
Ja, for det er jo vitterlig bedre å køyra desse bilane i dei hastigheitene og på den vegstandarden dei er konstruert for?!?
No slepp me å stressa våre gamle lett slitne par-og-førti-hestere, kun for å bli forbikøyrt av desse moderne plastikk-audiane Blunker

Keep Going, så får me snart grusvegane attende, og radialdekka kjem til sin rett igjen Øyerulling
Loggført

1975 T2 Sika  - Arbeidshest      |o * o|


“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 05, 2012, 11:24:28 am »

Har da ingen problemer med å holde fartsgrense og vel så det med den gamle 1200'en  Blunker

Med torsjonsfjæring, original høyde og Vredestein Classic-dekk er våre flotte norske 'veier' en drøm å kjøre på med bobla! Merker ikke en eneste hump nesten - helt gull Gliser
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 05, 2012, 16:03:35 pm »

Siden jeg kjøpte Bobla mi i 2003, har jeg stort sett ikke kjørt noen annen bil. Det har blitt omtrent 70 000 km bak rattet siden det, stort sett langturer. Konklusjonen er klar: Norske veier og fartsgrenser er perfekt tilpasset min originalboble, som har 40 hk og topphastighet på 120 km/t. Det er akkurat passe spennende å holde fartsgrensene - ikke så stressende at jeg må sitte konstant spent bak rattet, og ikke så kjedelig at jeg holder på å sovne.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!