mars 28, 2024, 18:18:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: RACE KALENDER 2013  (Lest 66246 ganger)
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #210 på: juli 30, 2013, 18:59:02 pm »

Det vil også komme en dato for street legal på frøya....trolig i september.kommer tilbake med dato.....

Loggført
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #211 på: august 01, 2013, 08:11:37 am »

Hei.

For de som ønsker å kjøre mer Street Legal så skal det kjøres i Fredrikstad (Øra) 24 aug. (amcar klubben sier 90% sikkert den dagen)
Mer info kommer når klokkeslett og endelig sikker dato er klar..

Hilsen Finn-Erik

Dato er nå satt til lørdag 24 aug. Velkommen til Fredrikstad  Blunker

Hilsen Finn-Erik
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #212 på: august 14, 2013, 08:22:32 am »

Sesongen er langt fra over for dem kjøresugne!

Jeg prøver å få bilen klar til Night of Fire sesongavslutningen på Kjula den 21-22 Sept.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #213 på: august 14, 2013, 08:39:24 am »

Hei.

For de som ønsker å kjøre mer Street Legal så skal det kjøres i Fredrikstad (Øra) 24 aug. (amcar klubben sier 90% sikkert den dagen)
Mer info kommer når klokkeslett og endelig sikker dato er klar..

Hilsen Finn-Erik

Dato er nå satt til lørdag 24 aug. Velkommen til Fredrikstad  Blunker

Hilsen Finn-Erik
Æsj, den dagen har jeg ikke anledning til å bli med... :-(
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #214 på: august 14, 2013, 10:55:56 am »

Samme helga er også årets Das Drag Day

http://www.autobahn.be/ddday/

Legger du til den og :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #215 på: august 14, 2013, 13:28:36 pm »

Sesongen er langt fra over for dem kjøresugne!

Jeg prøver å få bilen klar til Night of Fire sesongavslutningen på Kjula den 21-22 Sept.

Mvh
BB


Vi drar mest sannsynlig til Kjula.
Håper at du blir klar
« Siste redigering: august 14, 2013, 21:12:57 pm av ragazzata » Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #216 på: august 14, 2013, 16:26:04 pm »

Får se litt hva som skjer fredrikstad/kjula, men er veldig kjøresugen da begere ikke ble havlfult en gang på scc pga knekt aksling......
Skru litt i helga og se hvor stor skaden er. Kanskje nye akslinger på hånda, men det koster pæng....  Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #217 på: august 14, 2013, 16:52:40 pm »

Får se litt hva som skjer fredrikstad/kjula, men er veldig kjøresugen da begere ikke ble havlfult en gang på scc pga knekt aksling......
Skru litt i helga og se hvor stor skaden er. Kanskje nye akslinger på hånda, men det koster pæng....  Glad

Ingen sjans for reklamasjon? SAW aksler skal vel tåle en liten (ikke ment som en fornærmelse) NA motor og vanlige gatedekk?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #218 på: august 14, 2013, 21:01:01 pm »

Får se litt hva som skjer fredrikstad/kjula, men er veldig kjøresugen da begere ikke ble havlfult en gang på scc pga knekt aksling......
Skru litt i helga og se hvor stor skaden er. Kanskje nye akslinger på hånda, men det koster pæng....  Glad

Ingen sjans for reklamasjon? SAW aksler skal vel tåle en liten (ikke ment som en fornærmelse) NA motor og vanlige gatedekk?

Mvh
BB
Er det jeg mener å. Tar det ikke som fornærmelse, er ingen stor motor. Men det som er, er at akslingene er montert og brukt, så vet ikke helt hvordan det blir med reklamasjon/garanti. Skal demontere og sende inn ihvertfall, men leverandøren kunne ikke love meg noe.  Blunker
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #219 på: august 14, 2013, 21:17:50 pm »

Hvor skal du sende de hen? Kjøpte du de nye, og evt hvor ble de kjøpt første gang? Tipper det er vanskelig å få til, beklagelig nok.

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #220 på: august 14, 2013, 21:22:35 pm »

Hvor skal du sende de hen? Kjøpte du de nye, og evt hvor ble de kjøpt første gang? Tipper det er vanskelig å få til, beklagelig nok.


Har kjøpt de nye fra unneberg for nesten akkurat 1 år side, og er i dialog med dem. De skal gjøre sitt beste for å prøve å få til noe, ved å argumenter litt med motor str, gate dekk og ''riktig'' kjøring med forspenning av kasse etc. Nå skjedde det i burnout også med vann. Håper det går veien, men blir ratt finske varer nå.... Øyerulling
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #221 på: august 14, 2013, 21:30:26 pm »

Gidder du legge ut bilde et sted av de når du får tid? Keen på å se strukturen på de kontra mine. Jeg har noen gamle SAWaksler som visstnok skulle være bra  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #222 på: august 14, 2013, 23:57:07 pm »

Hvor skal du sende de hen? Kjøpte du de nye, og evt hvor ble de kjøpt første gang? Tipper det er vanskelig å få til, beklagelig nok.


Har kjøpt de nye fra unneberg for nesten akkurat 1 år side, og er i dialog med dem. De skal gjøre sitt beste for å prøve å få til noe, ved å argumenter litt med motor str, gate dekk og ''riktig'' kjøring med forspenning av kasse etc. Nå skjedde det i burnout også med vann. Håper det går veien, men blir ratt finske varer nå.... Øyerulling
Hei.
Kjedelige greier Joakim, men sånn kan desverre skje oss alle.
Flaks eller dyktighet, har kjørt med originale aksler nå i 3 år uten problemer.
Eneste forskjellen er at jeg ikke har like rå burnout'er som deg ;-)  
Men jeg er nøye med og spenne opp kassa på plata.
Da jeg har planer om bornout'er alà dine neste sesong, bestillte jeg et sett Karpiola som ble levert på Scc for kr 5500,-.
Finsk sisu er nok tingen. Bestill nå og prøv og få de levert på Kjula. Sikkert noen som kan ta de med hjem Blunker
Lykke til.
« Siste redigering: september 05, 2013, 21:18:05 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #223 på: august 16, 2013, 09:08:46 am »

Litt mer info om Night Of Fire helgen på Kjula den 21-22 September:

21-22 SEPTEMBER 2013 - NIGHT OF FIRE!

Klasser:

- Super Pro Street
- Pro Street
- Ten´n Half
- 4TO6, Street (her kan vi kjøre)
- Real Street (vanlige gatedekk)
- ET Pro
- JR Drag
- Twin Bike.
- Test´n Tune bil/MC. (blir du slått ut av klassen så kan du kjøre test`n tune til du spyr)

Licensuppkörning. Bil och MC-utställning. Konsert. Prisutdelning Pistonhead Open 2013. Prisutdelning BMCS Parking Lot Battle 2013

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #224 på: august 16, 2013, 10:53:06 am »

Gidder du legge ut bilde et sted av de når du får tid? Keen på å se strukturen på de kontra mine. Jeg har noen gamle SAWaksler som visstnok skulle være bra  Gliser
Skal legge ut bilder når akslinger er demontert, men ikke hatt tid til å se på de enda. Bil står nå i garasjen, og må få flyttet den til verkstedet før jeg begynner å skru på den..... Så blir nok kjøreklar til street legal i br.dal neste år. Da med noen oppdateringer Øyerulling blir nok byttet ring og pinion i vinter også, så vet jeg at alt er på stell.  Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #225 på: august 16, 2013, 21:31:40 pm »

Gidder du legge ut bilde et sted av de når du får tid? Keen på å se strukturen på de kontra mine. Jeg har noen gamle SAWaksler som visstnok skulle være bra  Gliser
Skal legge ut bilder når akslinger er demontert, men ikke hatt tid til å se på de enda. Bil står nå i garasjen, og må få flyttet den til verkstedet før jeg begynner å skru på den..... Så blir nok kjøreklar til street legal i br.dal neste år. Da med noen oppdateringer Øyerulling blir nok byttet ring og pinion i vinter også, så vet jeg at alt er på stell.  Gliser
Hey. Må bare unnskylde alt snakket rundt saw akslingene. Når det smalt på scc så var vi flere kloke parter som feilsøkte problemet, og alle konstaterte med at venstre aksling var knekt. MEN.... I dag har jeg blitt møkkete og kommet til bunns i greiene. Kan da medele at akslingene er hele, men differensialen er en annen sak. Dette er da en super diff, virker som om det er noe internt i diffen som har tatt kvelden, og har fått mye slakk ut og inn + knattring og låsing. Det har slått skikkelig slik at spacer har sprekt og segering er blitt missformet. Hvorfor dette har skjedd vet jeg ikke, og skadeomfanget finner mann ut av litt senere. Halvmåner er også skadet. Spaden på venstre aksling har også fått noe hakk fra ulykken, men skal prøve å polere dette noe.

Men igjen må jeg bare beklage at jeg var "trigger happy" og sa det var aksling, men vi var flere parter rundt avgjørelsen.

JLH  Blunker
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #226 på: august 19, 2013, 11:50:29 am »

Klarer vi å samle en liten gjeng til Kjula i september? Vi hadde det jo så koselig sist  Osteaktig:



Her finner dere flere bilder fra det samme treffet hvor Skinnebobla kjørte 8.02: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,19306.0.html
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #227 på: august 19, 2013, 15:38:44 pm »

Har veldig lyst...... Så man får se hva som skjer.
Er en fin tur selv om man ikke skal kjøre race også.  Glad
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #228 på: august 19, 2013, 16:17:27 pm »

Og skal du kjøre på Kjula så er det vel en del regler på personlig utstyr og bil som er hakket strengere enn på f.eks SCC? Men det kan vel kanskje Kalle bekrefte.
Greit å ha alt på stell om man skal ta den lange turen
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #229 på: august 19, 2013, 17:14:56 pm »

Og skal du kjøre på Kjula så er det vel en del regler på personlig utstyr og bil som er hakket strengere enn på f.eks SCC? Men det kan vel kanskje Kalle bekrefte.
Greit å ha alt på stell om man skal ta den lange turen

Hovedregelen er enkel, bilen din må tilfredstille sikkerhetskravene til din ET. Med andre ord, du kan ikke komme med en bil som tilfredstiller kravene til 12.00 (med andre ord nesten ingen) for så å kjøre 9 sekunder på Kjula. Regelen om bleie eller trau er den samme på Kjula som på SCC. En annen ting som er krav i Sverige er hovedstrømbryter montert lett tilgjengelig. Merkene til denne får du kjøpt på plass der borte. Ellers så pleier kontrolløren å gå rundt i pitlane på fredags ettermiddag, hvis ikke er det oppmøte ved teknisk på lørdags morgen. Hjelm, hansker, tørr motor, retur på gasspedal, ingen løse ting, fungerende bremser er det samme på Kjula som på SCC.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #230 på: august 19, 2013, 17:20:34 pm »

Er vel ikke absoluttkrav på trau på SCC? Er det på kjula?
Og er det krav til hovedstrømbryter om man har batteri på org. plass?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #231 på: august 19, 2013, 20:25:03 pm »

jeg prøver å ta meg en tur til kjula i sept. knakande fin plass! storkoste meg sist. blir dog uten racebil:)
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #232 på: august 20, 2013, 08:51:40 am »

Er vel ikke absoluttkrav på trau på SCC? Er det på kjula?


På SCC er det krav om bleie på alle som kjører under 11,49

Skulle gjerne vært å kjørt på Kjula i år, men rekker ikke pga flytting og jobb. Får bli i 2014 Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #233 på: august 20, 2013, 08:58:19 am »

Flott å se at flere vurderer å ta turen til Kjula!

Når det gjelder reglene så kan man gå inn på http://kjuladragway.com og deretter klikke på det racet man vurderer. Når påmeldingen åpner så vil man også finne alle regler/tilleggsregler. Man kan (må) melde seg på racet på forhånd.

Det er salg av engangslisenser ved teknisk og man får kjøre 4to6 med en slik.

Erlend, jeg har ikke spurt om hovedstrømsbryter men kan ikke se noen grunn for å ikke ha en slik selv om batteriet er på standard plass.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwsteinar
Seniormedlem
****
Innlegg: 262
Bosted: Sunndalsøra

-62 T1, -80 T25, -65 T3 Racerbil.


Vis profil

« Svar #234 på: august 22, 2013, 09:00:12 am »

Det vil også komme en dato for street legal på frøya....trolig i september.kommer tilbake med dato.....




Blir d noe kjøring eller ?
Må satse på å bli med hær  Gliser


vwsteinar
Loggført
1835cc
Seniormedlem
****
Innlegg: 493
Bosted: trondheim


Luftliga`n


Vis profil
« Svar #235 på: august 27, 2013, 18:16:21 pm »

Da er det klart for Street Legal på Frøya(.....en øy i Trøndelagen:))

Dato: Lørdag 14 september

Her kjøres det på en nedlagt flystripe oppe på noen fjellknauser.(masse god kald luft i hekken).

http://islanders.no/



Mvh Øyvind
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #236 på: september 02, 2013, 18:44:04 pm »

Hvordan gikk det med VW folket på Kjula?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #237 på: september 03, 2013, 07:48:06 am »

Hvordan gikk det med VW folket på Kjula?

Ingen som vet noenting??? Spent på hvordan det gikk med Skinne
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #238 på: september 05, 2013, 19:20:08 pm »

Påmeldingen til Night of Fire på Kjula den 21-22 sept stenger den 16.09.

Her er klassereglene for 4to6:

4TO6 - FOUR TO SIX
• Klassbreakout på 201m är 3.66 sek och 6.00 sek på 402m.
• Klassen följer SBF:s Advanced ET- och ET-reglemente med följande tillägg:
• Stegtyp: Haltande Pro.
• Stegar enligt DR 4.3.1, max 8 till eliminering. B-stege kan eventuellt köras också.
• Bilar av typ doorslammer med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
• Föraren får inte vara mittplacerad i bilen.
• Dragsters, funnycars och altereds är inte tillåtna.
• Slicks tillåtet.
• Motor. Max 6 cylindrar. Övrigt fritt. Lustgas, överladdning etc. tillåtet. Överladdning enligt ET reglementet.
• Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna.
• Bilens klassning och förares licens är avgörande.
• Bil som bryter mot egen chassiebreakout diskvalifi ceras.
• Förare som kör snabbare än godkänd licens diskvalifi ceras.
• Det är EJ tillåtet att byta förare/bil under pågående kval/tävling.
• Bil ska vägas för att få tillgodoräkna kval/elimineringsrunda.
• Max påviktning 230kg.
• Min vikt inl förare:
• 6-cyl 900kg.
• 5-cyl 800kg.
• 4-cyl samt 2 skivig Wankel och framhjulsdrivet, fri vikt.
• Max 16-bilarsstege om inte tävlingsledning beslutar annat.

FAQ 4TO6
• Varför har 4TO6 fri fart?
Dom har fri fart enl gällande säkerhetsreglemente. Klassen måste få en chans att forma sig innan ytterligare regler införs.
• Varför 4-cyl etc fri vikt i 4TO6?.
Dom minimivikter 4-cyl etc skulle få ligger oftast utanför vad som är fysiskt möjligt.
För att spara vägningstid på något som kanske aldrig kommer uppnås så har dom fri vikt tillsvidare.
• 4TO6 är anpassad till Super Pro Street/Pro Streets reglemente och vid för små startfält kommer klassens bilar hänvisas till
Pro Street/Super Pro Street.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #239 på: september 05, 2013, 19:26:06 pm »

Så lei meg for å si at det er jobb som gjelder , ikke for pengene , kun for at jeg må  Trist
hadde gjerne reist til Kjula nå .. Kommer superstarkt i 2014 ..

mvh
erich
Loggført
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!