april 29, 2024, 04:10:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Snu" eksosanlegg på type 4 motor?  (Lest 1737 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: oktober 09, 2012, 10:28:25 am »

Jeg har et eksosanlegg til type 4 (se bilde), men skulle gjerne ha uttaket ut til andre siden. Hvordan vil det være og kutte av flensene mot varmepottene, og montere de på igjen opp ned? Det skal brukes på motor med original viftehus bak på motoren.


* Header rustfri.jpg (71.78 KB. 700x297 - vist 164 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 09, 2012, 13:38:42 pm »

det ville vel gå ann og gjøre.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 09, 2012, 13:47:44 pm »

Høres bra ut at du sier det, har jo sveist litt grenrør til type 4 for og si det sånn. Da blir det vel og bestille et sånt, kan jo bruke det som det er til det blir turbobygging. Passer bedre med turbo'n på den siden av motoren...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 09, 2012, 13:58:51 pm »

men det ser ut som på den eksosen som er avbildet at den er snudd? det er vel 2 bolter i bunn og en på midten oppe. så utblåsen kommer ut på høyre side.
hvis du ser flensene på dette så ser du det Blunker


* l.jpg (14.33 KB, 400x300 - vist 124 ganger.)
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 09, 2012, 14:01:41 pm »

kansje det holder og borre nye hull i flensen? prøv med pakn og se om det går ?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 09, 2012, 17:46:42 pm »

men det ser ut som på den eksosen som er avbildet at den er snudd? det er vel 2 bolter i bunn og en på midten oppe. så utblåsen kommer ut på høyre side.
hvis du ser flensene på dette så ser du det Blunker

Bra observert Martin, men jeg skal ha uttak til venstre sett bakfra - så det må endres.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 09, 2012, 17:54:33 pm »

kansje det holder og borre nye hull i flensen? prøv med pakn og se om det går ?

Flensen skrår inn, så den blir for smal
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: oktober 09, 2012, 22:57:31 pm »

Det er mye lettere å sveise på et par trekanter på sidene av flensene og borre nye hull, kontra å kappe og snu.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 10, 2012, 07:35:56 am »

Det er mye lettere å sveise på et par trekanter på sidene av flensene og borre nye hull, kontra å kappe og snu.

Blir det solid nok da, og bør ikke flaten i såfall planfreses for og få det tett?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 10, 2012, 07:47:51 am »

men det ser ut som på den eksosen som er avbildet at den er snudd? det er vel 2 bolter i bunn og en på midten oppe. så utblåsen kommer ut på høyre side.
hvis du ser flensene på dette så ser du det Blunker

Bra observert Martin, men jeg skal ha uttak til venstre sett bakfra - så det må endres.
aha... riktig motorer vettu...... he he he
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 10, 2012, 07:52:07 am »

Det er mye lettere å sveise på et par trekanter på sidene av flensene og borre nye hull, kontra å kappe og snu.

Blir det solid nok da, og bør ikke flaten i såfall planfreses for og få det tett?
nei bare slipe med lammelskive det, pakningen tar opp den millimetern som eventuelt det blir. TIG på noen trekanter på hjørnene og deretter bore kansje?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 10, 2012, 08:17:36 am »


[/quote]
nei bare slipe med lammelskive det, pakningen tar opp den millimetern som eventuelt det blir. TIG på noen trekanter på hjørnene og deretter bore kansje?
[/quote]

Nice! VW Norge orakelene svarer når vi uvise spør...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!