mars 29, 2024, 09:28:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken motor og girkasse er best?  (Lest 1005 ganger)
EsJo
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: oktober 09, 2012, 18:25:03 pm »


Hei Glad
Eg har en 65.Panel som eg vurderer å bytte motor i. Motoren eg har er en 1600 dobbelport, girkassen er eg usikker på om er original eller byttet
en gang i tiden.
Da eg vil ha en sprekere motor lurer eg på hvilken girkasse eg bør ha sammen med motoren, og om noen kan anbefale noen motorer.
Er Bergmann bra f.eks?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 11, 2012, 15:32:05 pm »

Hei

Nei Bergmann har jeg hørt mye dårlig om hør med Jee Racing han lager fine type 1 motorer og bruk en 1300 S kasse da får du en fin bil
men aller best er Type 4 motorer lite krimskrams og holder lenge

Mvh AR
Loggført
EsJo
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 12, 2012, 18:35:56 pm »

Hei

Nei Bergmann har jeg hørt mye dårlig om hør med Jee Racing han lager fine type 1 motorer og bruk en 1300 S kasse da får du en fin bil
men aller best er Type 4 motorer lite krimskrams og holder lenge

Mvh AR

Takk skal du ha Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 12, 2012, 19:31:09 pm »

Skal du bygge dragracer eller turvogn?  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

EsJo
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 13, 2012, 18:55:53 pm »

Skal du bygge dragracer eller turvogn?  Gliser

Er nok bare turvogn ja Glad Men liker å ha litt guff  Øyerulling
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 13, 2012, 19:07:09 pm »

94x84 med små raske topper. Få opp dreiemomentet kontra effekt.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 13, 2012, 20:02:39 pm »

65 panel betyr reduksjonsbokser..... Den beste oppgraderingen for kjøregleden er: "Straight axle kit"  bak, og tilsvarende 2-3" torsjonsenking i fronten.....
Samt gode støtdempere rundt om. Deretter kan man tenke motor...
« Siste redigering: oktober 13, 2012, 20:06:10 pm av Tangen » Loggført
EsJo
Medlem
***
Innlegg: 225
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #7 på: oktober 13, 2012, 20:07:39 pm »


Takker så mye for tips Glad
Straight axel kit blir bestilt neste uke, det har vært på planen en stund Glad
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 13, 2012, 20:17:04 pm »

er ikke så sikker på at 1300s kasse sammen med standard 1600 er det beste valget,,,(1300s utveksling =3,88)
har hatt panel med 4,12 utveksling(straigt aks) og 1600 som var frisk... det holdt med og tenke på en svak oppoverbakke
så dabbet den av,,, derimot med 150hk  20kg dreimoment så gikk det litt bedre... (kjørte med 205/70 dekk bak)
sikkert mange meninger om dette....
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!