april 27, 2024, 22:58:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sandblåser  (Lest 1510 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: november 23, 2012, 13:55:51 pm »

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17337739

Noen som har erfaring med denne?
Ønsker anbefaling på trykk, korning på sand.
Vi har testet den, men må justere en del. Har vi feil sand eller feil trykk  Tvilende

Lasse
Loggført

SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #1 på: november 23, 2012, 17:12:34 pm »

Kan sjekke på min i morgen tidlig, både med tanke på type sand og trykk  Glad Jeg har brukt den mye og er veldig fornøyd iallefall Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 23, 2012, 18:06:55 pm »

Kan sjekke på min i morgen tidlig, både med tanke på type sand og trykk  Glad Jeg har brukt den mye og er veldig fornøyd iallefall Glad

Veldig bra. Takk for det Svein.
Skal blåse en del på søndag, og vil nødig kaste bort halve tiden på justering Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: november 23, 2012, 18:25:14 pm »

har brukt ein sånn eindel, må jo justerast inn før bruk, ca framgangsmåte: opn kranen for trykk inn i tank og ned. opn kranen framme på slangen HEILT opp, opn sandkranen i botn litt til da kjem passlig med sand, dvs meir luft enn sand. so e da berre å gje gass heilt til du får noko drit i dyso(spesielt ved gjenbruk av sand og dårlig siling)

har brukt vanlig sandblåsesand, usikker på korning. men da spørst jo ka du skal blåsa. tynt/fint = fin sand. grovt og solid = grov sand. trykk einplass mellom 6 og 8bar

eit godt tips, ikkje trekk av slangen, eller opn tanken før den er heilt trykktom Hemmelig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 23, 2012, 23:13:19 pm »

har brukt ein sånn eindel, må jo justerast inn før bruk, ca framgangsmåte: opn kranen for trykk inn i tank og ned. opn kranen framme på slang ::)en HEILT opp, opn sandkranen i botn litt til da kjem passlig med sand, dvs meir luft enn sand. so e da berre å gje gass heilt til du får noko drit i dyso(spesielt ved gjenbruk av sand og dårlig siling)

har brukt vanlig sandblåsesand, usikker på korning. men da spørst jo ka du skal blåsa. tynt/fint = fin sand. grovt og solid = grov sand. trykk einplass mellom 6 og 8bar

eit godt tips, ikkje trekk av slangen, eller opn tanken før den er heilt trykktom Hemmelig

Hehe..takk for tips Christer. Regner med du har prøvd
 Øyerulling
Fikk tips på Torshov idag om å ikke åpne ventil i bunnen helt, bare nesten. Vi får prøve Glad
Loggført

rubenthorsen
Gjest
« Svar #5 på: november 23, 2012, 23:18:00 pm »

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17337739

Noen som har erfaring med denne?
Ønsker anbefaling på trykk, korning på sand.
Vi har testet den, men må justere en del. Har vi feil sand eller feil trykk  Tvilende

Lasse

Den blåseren der likte jeg. Har det blåse kabinetet fra torshov fra før. Og så har je rabatt der også.
« Siste redigering: november 23, 2012, 23:19:31 pm av rub1 » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: november 24, 2012, 00:27:12 am »

midt på sida her er samme blåsar til litt billigare, trur da e gratis frakt og: http://moeco.mamutweb.com/subdet99.htm
den nederste gjer samme nytten, einaste forskjell er størrelse på tank = litt oftare påfylling.

ventilen i bunn justerer du mengden sand, og du vil ha lite sand i forhånd til luft, sånn att du ikkje sløser. og som sagt ventilen uti slangen må du raskt opne heilt opp, og stenge når du er ferdig, står den på gløtt so slit du den ut ganske radigt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #7 på: november 24, 2012, 15:24:09 pm »

Da har du jo fått svar fra flere her ser jeg  Glad
Men som allerede nevnt, ventilen i bunn åpner du ikke opp hele veien, trykk på mellom 6 og 8 bar, har pleid å ligge på litt i overkant av 7 hos meg, og da har jeg holdt den gående i flere timer  Glad

tviler på at selve korninga skal ha noe å si, men uansett så har jeg brukt noe "møbelsand" som de kalte det, ganske finkorna greier som ble anbefalt til bruk på karosseri. Kjøpte en pall med 800 kg sand fra et firma ute ved Krifast  Glad
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 24, 2012, 17:46:55 pm »

midt på sida her er samme blåsar til litt billigare, trur da e gratis frakt og: http://moeco.mamutweb.com/subdet99.htm
den nederste gjer samme nytten, einaste forskjell er størrelse på tank = litt oftare påfylling.

ventilen i bunn justerer du mengden sand, og du vil ha lite sand i forhånd til luft, sånn att du ikkje sløser. og som sagt ventilen uti slangen må du raskt opne heilt opp, og stenge når du er ferdig, står den på gløtt so slit du den ut ganske radigt

Har kjøpt nytt munnstykke med trykkeventil. Så vi slipper den vrideren. Kostet 199 for munnstykke med 4dyser til denne klokka. Lettere å håndtere.
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #9 på: november 24, 2012, 17:48:58 pm »

Da har du jo fått svar fra flere her ser jeg  Glad
Men som allerede nevnt, ventilen i bunn åpner du ikke opp hele veien, trykk på mellom 6 og 8 bar, har pleid å ligge på litt i overkant av 7 hos meg, og da har jeg holdt den gående i flere timer  Glad

tviler på at selve korninga skal ha noe å si, men uansett så har jeg brukt noe "møbelsand" som de kalte det, ganske finkorna greier som ble anbefalt til bruk på karosseri. Kjøpte en pall med 800 kg sand fra et firma ute ved Krifast  Glad

Tror vi skal komme igang bra i morra nå. Takk til alle. Får håpe det blir klar ragtop til sommeren :-)
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!