august 08, 2022, 04:57:09 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min 03  (Lest 148418 ganger)
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #270 på: juni 09, 2015, 18:52:07 pm »

Høres bra ut! Finnes det bilder / video av ferdig bil?
Det er noen bilder nederst på side 8.Ser lik ut i dag,bare felgene er gunmetal grey Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #271 på: juni 09, 2015, 22:18:18 pm »

merket du noe foskjell på motor ved overgang til org stempler
DJ antar jeg med høyere komp.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #272 på: juni 10, 2015, 19:35:19 pm »

merket du noe foskjell på motor ved overgang til org stempler
DJ antar jeg med høyere komp.
Merker ikke så veldig mye egentlig,litt bedre aks bare
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #273 på: juli 09, 2015, 16:14:19 pm »

Da er en mekanisk bremsekraftforsterker montert og
pedalen ble betydelig lettere,kan absolutt anbefales.

* image.jpg (84.17 KB. 800x600 - vist 525 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #274 på: juli 15, 2015, 08:35:13 am »

Interesant! Kan du linke mer info om mekanisk forsterker?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #275 på: juli 15, 2015, 09:39:16 am »

Hvordan var denne å montere, måtte du gjøre mye modifiseringer ?
Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #276 på: juli 15, 2015, 13:43:29 pm »

Interesant! Kan du linke mer info om mekanisk forsterker?

Jeg kjøpt min av en hyggelig danske på MIB,gav 9oodk,han hadde flere igjen
Mail han på michael@kanalt.dk

Her er en link til tafeltuning:http://www.tafel-tuning-shop.de/cgi-bin/shop/front/eidamo.cgi?func=det&wkid=226814842904573&rub1=TAFEL-Technologies&rub2=Bremsanlage&artnr=1574&pn=0&sort=0&partnr=01100016H00000&all=
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #277 på: juli 15, 2015, 13:51:00 pm »

Hvordan var denne å montere, måtte du gjøre mye modifiseringer ?
Nei ingen modifiseringer må gjøres,helt grei å montere.
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #278 på: august 11, 2015, 12:39:06 pm »

Ja ja da blir det IKKE slalomkjøring på SCC pga brekt clutchbein Trist
Men kanskje fruen kjører?
Loggført

Seaside VW klubb
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #279 på: august 11, 2015, 12:45:22 pm »

Har en automatkasse du kan låne Gliser
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #280 på: august 11, 2015, 13:28:12 pm »

Har en automatkasse du kan låne Gliser

Du skiftern for meg du da Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #281 på: september 14, 2015, 19:19:09 pm »

Neste på programmet bli å bytte ut steinalder innsprøtninga
med noe mer moderne,som blir kjøpt av Tm bryhn engineering👍
Siden gipsen ikke er av enda er det ikke gjort noe,bare kjøpt noen
andre dyser

* image.jpg (45 KB. 800x600 - vist 212 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #282 på: november 11, 2015, 23:04:22 pm »

Skrusesongen er i gang

* image.jpg (73.91 KB. 800x600 - vist 320 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #283 på: november 13, 2015, 20:45:09 pm »

Da er det gamle ledningsnettet til innsprøytninga fjerna fra bilen

* image.jpg (77.17 KB. 800x600 - vist 321 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #284 på: november 21, 2015, 13:18:13 pm »

I går kom delene fra TM Bryhn så nå er det bare
lage nytt  ledningsnett og montering igjen
Cranktrigger

* image.jpg (111.98 KB. 800x600 - vist 295 ganger.)

Nye fuelrails

* image.jpg (95.98 KB. 800x600 - vist 327 ganger.)

Og resten av systemet

* image.jpg (99.31 KB. 800x600 - vist 333 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1936
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #285 på: november 21, 2015, 14:06:55 pm »

Dbw?
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #286 på: november 21, 2015, 15:23:57 pm »

Nei,ikke enda? Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #287 på: november 22, 2015, 19:39:33 pm »

Lars, dette er et såkalt hybridspjeldhus; det har konvensjonell gasswire, men tomgangen styres av ECU via en DC-motor koblet til en reduksjonsgirboks med egen posisjonsfeedback for å holde spjeldet i bestemt posisjon og derav ønsket tomgang. Dette kan sprutet kjøre i enten open- eller closed loop og settes enkelt opp i software.

DBW er under utvikling, og jeg har allerede gjennomført noen kule tester på arbeidsbenken Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #288 på: november 24, 2015, 17:35:34 pm »

Fått montert triggersensoren

* image.jpg (91.84 KB. 800x600 - vist 338 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #289 på: desember 06, 2015, 22:12:48 pm »

Fått gjordt litt mer på motoren
Har dreid ned en gammel fordeler

* image.jpg (77.75 KB. 800x600 - vist 311 ganger.)


Og bygd om innsuget

* image.jpg (65.23 KB. 800x600 - vist 356 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #290 på: januar 24, 2016, 23:03:01 pm »

Hei! Har handla samme system som deg, hvordan tetta du luftinntaket på plenumet? Bilde er fint! 😎
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #291 på: januar 25, 2016, 19:03:55 pm »

Hei! Har handla samme system som deg, hvordan tetta du luftinntaket på plenumet? Bilde er fint! 😎

Det er bare sveisa igjen Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #292 på: januar 26, 2016, 21:07:16 pm »

Det er selvsagt det mest solide! Går nok for den løsningen jeg også. Blir spennende å fyre opp utpå våren! Du er nok nærmere oppstart enn meg, driver med tilpasning av eksos, kjølesystem og drivstoffsystem litt om hverandre. Legg ut hvordan det går! 👍
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #293 på: januar 26, 2016, 22:44:49 pm »

Holder på med å lage nytt ledningsnett nå
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #294 på: februar 01, 2016, 10:02:58 am »

Og da er ledningsnettet ferdig

* image.jpg (91.9 KB. 800x600 - vist 263 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #295 på: februar 06, 2016, 17:04:23 pm »

Uups,har vist kjøpt meg  turbo Kult
Loggført

Seaside VW klubb
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #296 på: februar 06, 2016, 19:50:49 pm »

Drar på deg litt mer arbeid og hestekrefter  Gliser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #297 på: februar 06, 2016, 20:25:14 pm »

Blir nok ikke før neste sesong Blunker
Loggført

Seaside VW klubb
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #298 på: februar 06, 2016, 23:27:50 pm »

viktig å he en gulrot Glad
smart å ta ting i etapper. få opp tmbryhn sprutet og få ting til å fungere så er det lett å utvide  med turbo
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 948
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #299 på: februar 07, 2016, 00:01:05 am »

viktig å he en gulrot Glad
smart å ta ting i etapper. få opp tmbryhn sprutet og få ting til å fungere så er det lett å utvide  med turbo
Akkurat sånn tenker jeg også ;)Får ta en ting av gangen
« Siste redigering: februar 07, 2016, 10:07:07 am av MCCCIIIS » Loggført

Seaside VW klubb
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!