mars 28, 2024, 23:17:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: min 03  (Lest 169262 ganger)
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #150 på: november 25, 2013, 20:06:20 pm »

Du må sette i kula fra oversida. Blunker.Innebærer litt justering av hullet.
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #151 på: november 25, 2013, 21:07:08 pm »

Takk for tipset,da er bare å finne frem dremmelen
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #152 på: november 29, 2013, 15:26:22 pm »

Så har turen kommet til bakparten.Har demontert alt bak og tatt ut motoren.

* strippa 001.jpg (97.09 KB. 667x500 - vist 332 ganger.)

Prøvemontert bremser bak

* testing2 004.jpg (124.83 KB. 667x500 - vist 415 ganger.)

Montert på skjermen og hjul for å sjekke klaringer

* testing2 005.jpg (57.45 KB. 375x500 - vist 335 ganger.)

Tror det går greit,kommer lenger inn når bilen er på bakken

* testing2 006.jpg (37.94 KB. 375x500 - vist 328 ganger.)

Et par bilder med hjul på foran

* testing2 008.jpg (41.98 KB. 375x500 - vist 294 ganger.)


* testing2 009.jpg (55.25 KB. 667x500 - vist 286 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #153 på: november 29, 2013, 16:49:43 pm »

Dette blir bra, og så fint verksted da Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #154 på: november 29, 2013, 20:20:45 pm »

Dette blir bra, og så fint verksted da Gliser
Joda verkstedet er fint det,men jeg er litt ensom der Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #155 på: november 29, 2013, 21:40:50 pm »

Dette blir bra, og så fint verksted da Gliser
Joda verkstedet er fint det,men jeg er litt ensom der Gliser

Håper jeg snart kan komme å bråke litt rundt deg Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #156 på: desember 09, 2013, 15:36:07 pm »

Spindlene er modifisert og lakka.Bremsene er også lakka,med unntak av caliperne,
de skal overhales først.

* mere 010.jpg (105.27 KB. 667x500 - vist 313 ganger.)


* mere 005.jpg (78.58 KB. 667x500 - vist 277 ganger.)


* mere 009.jpg (76.24 KB. 667x500 - vist 281 ganger.)

Hubbene bak er sandbåst og lakkert

* mere 008.jpg (95.72 KB. 667x500 - vist 314 ganger.)

Fått laga nedre feste til radiatoren

* mere 006.jpg (88.63 KB. 667x500 - vist 395 ganger.)


* mere 007.jpg (92.31 KB. 667x500 - vist 362 ganger.)

Så det går sakte men sikkert fremover Gliser

Loggført

Seaside VW klubb
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #157 på: desember 09, 2013, 16:30:49 pm »

Ser veldig bra ut Magne. Du må bli med til WolksWorld Show for å handle mer deler Øyerulling
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #158 på: desember 11, 2013, 18:19:23 pm »

Ser veldig bra ut Magne. Du må bli med til WolksWorld Show for å handle mer deler Øyerulling
Dyr frakt på delene da Gliser
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #159 på: desember 11, 2013, 18:24:07 pm »

Fått gjordt litt mer
Laga fester til vifta

* front 001.jpg (113.39 KB. 667x500 - vist 280 ganger.)

Punktet på fester til radiator.Batteriet skal flyttes fram

* front 002.jpg (102.92 KB. 667x500 - vist 351 ganger.)

Tettet hull foran

* front 003.jpg (104.61 KB. 667x500 - vist 365 ganger.)


Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #160 på: desember 14, 2013, 16:09:04 pm »

Fått tetta bagasjerommet

* front1 001.jpg (95.01 KB. 667x500 - vist 319 ganger.)

Laga lokk over radiatoren

* front1 002.jpg (99.18 KB. 667x500 - vist 330 ganger.)

Tetta endene på lokket

* front1 003.jpg (52.75 KB. 667x500 - vist 309 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #161 på: desember 22, 2013, 00:25:45 am »

Har du lyst til å lage en liten oversikt over hvilke modifiseringer du gjorde med 944na bremser bak? Tenker brekk, stabstag, osv?

Spennende prosjekt, stå på. Gleder meg til update
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #162 på: desember 22, 2013, 10:43:25 am »

Har du lyst til å lage en liten oversikt over hvilke modifiseringer du gjorde med 944na bremser bak? Tenker brekk, stabstag, osv?

Spennende prosjekt, stå på. Gleder meg til update

Hei,eneste modifikasjon som er nødvendig bak er en overgang fra håndbrekkwire til håndbrekkarmen.Den har jeg kjøpt
fra vdub engineering,resten er bolt on.Stabstag er ikke montert enda
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #163 på: desember 24, 2013, 11:10:52 am »

GOD JUL! Kult
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #164 på: januar 11, 2014, 16:34:35 pm »

Nytt år og nye muligheter?Fått montert ferdig bremser bak(unntatt caliper)
Kjøpte dette settet fra vdub engineering,så slipper jeg å modifisere håndbrekkwire

* porshebremser 014.jpg (80.44 KB. 733x550 - vist 295 ganger.)

Montert på hylsa

* porshebremser 015.jpg (69.72 KB. 733x550 - vist 279 ganger.)

Tettet overgang til wire

* porshebremser 017.jpg (113.59 KB. 733x550 - vist 301 ganger.)

Håndbremsband på plass

* porshebremser 016.jpg (123.69 KB. 733x550 - vist 339 ganger.)

Ferdig montert med skjold

* porshebremser 018.jpg (110.64 KB. 733x550 - vist 315 ganger.)

Ferdig begge sider

* porshebremser 019.jpg (119.43 KB. 733x550 - vist 285 ganger.)

Har også montert casterfix foringer på stabstag foran

* porshebremser 012.jpg (40.44 KB. 412x550 - vist 283 ganger.)


* porshebremser 022.jpg (119.35 KB. 733x550 - vist 327 ganger.)


Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #165 på: januar 15, 2014, 16:23:05 pm »

I dag kom det deler til overhaling av caliperne,så da måtte jeg jo overhale de Gliser

* calipere 001.jpg (75.21 KB. 412x550 - vist 302 ganger.)


* calipere 002.jpg (107.9 KB. 733x550 - vist 302 ganger.)


Så et spørsmål:hva skal jeg bruke til å lakke caliperne med?kom med forslag!

Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #166 på: januar 22, 2014, 10:16:38 am »

Fått montert nye bærekuler fra Kercher
Ny og gammel

* veiv 004.jpg (89.51 KB. 412x550 - vist 333 ganger.)

Så har jeg vært hos Jørn Tangen og fått avballansert veivpartiet til touringcar spec.!

* veiv 005.jpg (63.75 KB. 412x550 - vist 290 ganger.)

og kjøpt ny kam(cb 2252)

* veiv 006.jpg (63.53 KB. 412x550 - vist 279 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #167 på: januar 22, 2014, 12:21:03 pm »

Blir jo skikkelig kul denne bilen!  Blunker

Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info.
Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder.

Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Glad
Loggført

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #168 på: januar 22, 2014, 17:05:07 pm »

Blir jo skikkelig kul denne bilen!  Blunker

Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info.
Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder.

Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Glad

Skal prøve med original hovedsylinder,hvis ikke det blir bra,blir det 944 sylinder
Loggført

Seaside VW klubb
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #169 på: januar 22, 2014, 18:51:33 pm »

Dette blir jo knall. Akk samme bremser, som jeg skal ha på min. Lykke til med godkjenning.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #170 på: januar 22, 2014, 18:57:48 pm »

Hva har du gjort for å få lengre styrestag ?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #171 på: januar 23, 2014, 08:17:48 am »

Blir jo skikkelig kul denne bilen!  Blunker

Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info.
Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder.

Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Glad

Skal prøve med original hovedsylinder,hvis ikke det blir bra,blir det 944 sylinder

Er jo en billig måte å finne det ut på.
Etter å surfet de tyske forumene så fant jeg ut at de som kjører sleidecaliper rundt hele med org hovedsylinder syntes det var alt for mye vandrin.
Bremseeffekten var veldig bra men kunne nesten bunne pedalen.
Hvorfor ikke heller skaffe deg 944T bakbremser og boxster fremme. ser jo mye kulere ut og koster lite. Blunker
Loggført

MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #172 på: januar 23, 2014, 17:31:32 pm »

Blir jo skikkelig kul denne bilen!  Blunker

Ang dette med hovedsylinder og porsche bremser så bør du dobbeltsjekke litt info.
Når man kjører sleidecaliper rundt hele så bør man i alle fall ha større en org sylinder.

Så lenge kerscher vet du snakker om sleide caliper så er det bare å ta det for god fisk. Glad

Skal prøve med original hovedsylinder,hvis ikke det blir bra,blir det 944 sylinder



Er jo en billig måte å finne det ut på.
Etter å surfet de tyske forumene så fant jeg ut at de som kjører sleidecaliper rundt hele med org hovedsylinder syntes det var alt for mye vandrin.
Bremseeffekten var veldig bra men kunne nesten bunne pedalen.
Hvorfor ikke heller skaffe deg 944T bakbremser og boxster fremme. ser jo mye kulere ut og koster lite. Blunker

Større porschebremser får komme senere,har jo TUV papirer på disse.
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #173 på: februar 02, 2014, 20:58:28 pm »

Understellet til recarosetene var litt spinkle,så jeg har forsterka de litt.

* understell 003.jpg (112.51 KB. 733x550 - vist 284 ganger.)

Har også dratt ut ledningsnettet som går bakover.Fikk ikke løsna det uten å lage en
luke i c-stolpen å fjerne skummet som var der,så nå er det enkelt å dra ledninger til motorrommet.
Fikk også fjerna guffa som var på bakre torpedo,det satt noe #¤%&lig,og fant ikke
antydninger til rust der,phu.. Gliser

* understell 006.jpg (139.44 KB. 733x550 - vist 375 ganger.)

Loggført

Seaside VW klubb
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #174 på: februar 07, 2014, 12:50:57 pm »

Er skummet i c stolpen for å isolere mot støy fra motorrommet? Har du noen planer for annen type isolasjon siden du har tatt vekk det skummet, eller skal du bare nyte lyden av motoren Glad ?
Loggført
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #175 på: februar 07, 2014, 18:49:41 pm »

Får vel legge noe isolasjon inn der når alle ledninger er strekt,vet ikke
helt hva men det skal være lett å ta ut igjen
Loggført

Seaside VW klubb
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #176 på: februar 14, 2014, 17:29:55 pm »

Dagen i dag har vært en gledens dag.Har hatt biltilsynet på besøk og
de hadde ingen innvendinger på det jeg har gjort og det jeg har tenkt
å gjøre Gliser Gliser Eneste minus er coiloversene,de godkjenner de ikke uten
ytterligere dokumentasjon.Har sendt en mail til FK så jeg får jo håpe.
Loggført

Seaside VW klubb
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #177 på: februar 14, 2014, 19:55:32 pm »

Dagen i dag har vært en gledens dag.Har hatt biltilsynet på besøk og
de hadde ingen innvendinger på det jeg har gjort og det jeg har tenkt
å gjøre Gliser Gliser Eneste minus er coiloversene,de godkjenner de ikke uten
ytterligere dokumentasjon.Har sendt en mail til FK så jeg får jo håpe.

Forhåndsgodkjent med bremser og wasserboxer da altså....?

Hvis ja, GRATTIS!!!... Gliser
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
MCCCIIIS
Supermedlem
*****
Innlegg: 994
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #178 på: februar 15, 2014, 09:27:09 am »

Dagen i dag har vært en gledens dag.Har hatt biltilsynet på besøk og
de hadde ingen innvendinger på det jeg har gjort og det jeg har tenkt
å gjøre Gliser Gliser Eneste minus er coiloversene,de godkjenner de ikke uten
ytterligere dokumentasjon.Har sendt en mail til FK så jeg får jo håpe.

Forhåndsgodkjent med bremser og wasserboxer da altså....?

Hvis ja, GRATTIS!!!... Gliser

Forhåndsgodkjent med bremser og wasserboxer ja Gliser

Loggført

Seaside VW klubb
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #179 på: februar 15, 2014, 11:36:20 am »

Gratulerer så mye med godkjenning! Får du bilen klar til sommeren?
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!