mars 29, 2024, 11:24:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mulig å lakkere små områder sammen med gammel lakk  (Lest 4643 ganger)
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« på: desember 11, 2007, 21:40:08 pm »

Vet ikke om topic var så alt for beskrivende..
Jeg trenger å fjerne noen småflekker på framskjermen min.
Lakken ellers er veldig grei men patinert så om jeg skulle lakkere skjermen i org.fargen ville dette sett forferdelig ut. er det noen teknikker eller metoder som gjør at en ikke ser alt for mye forskjell?


* DSC_0071 (Small).JPG (60.16 KB, 640x426 - vist 251 ganger.)
Loggført

bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: desember 11, 2007, 21:47:16 pm »

nope
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: desember 11, 2007, 21:56:35 pm »

det er jo litt kjedelig da.. ser jo ikke ut med en blank skjerm og resten av bilen med 40 år gammel lakk.
Loggført

Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 11, 2007, 21:58:13 pm »

Hva med å beholde den som den er? Flekkene er en del av historien? Evt gi hele doningen en runde med lakk?
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: desember 11, 2007, 21:59:54 pm »

det der er et ganske stort område og flekk lakere . men det er ikke no problem for en som kan det . en god lakerer kan få lakka bare deler av skjermen din , men det vil alltid synes litt ( for en som vet det er der ) skal du prøve selv så ikke kjøp ferdig sprayboks a noe slag. dra heller å bestill sprayboks med ordentlig bil lakk . eller sprøyte og bil lakk . så akryl klarlakk på sprayboks, hvis du trenger det?. da får eventuelle lakerere ikke problemer senere
Loggført

1 up
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: desember 11, 2007, 22:03:04 pm »

Hva med å beholde den som den er? Flekkene er en del av historien? Evt gi hele doningen en runde med lakk?

vil ikke beholde som det er. Rat-look ser tøft ut men jeg vil helst slippe rust på mine biler.. så rusten kan andre ta seg av.
hele doningen blir nok litt for dyrt for en stakkars student
Loggført

RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: desember 11, 2007, 22:04:21 pm »

det der er et ganske stort område og flekk lakere . men det er ikke no problem for en som kan det . en god lakerer kan få lakka bare deler av skjermen din , men det vil alltid synes litt ( for en som vet det er der ) skal du prøve selv så ikke kjøp ferdig sprayboks a noe slag. dra heller å bestill sprayboks med ordentlig bil lakk . eller sprøyte og bil lakk . så akryl klarlakk på sprayboks, hvis du trenger det?. da får eventuelle lakerere ikke problemer senere

Jeg fikk med en boks med org.lakk som er riktig farge når jeg kjøpte den og har planer om å annskaffe meg sprøye på nyåret så det er en mulighet å prøve selv senere. men hadde jo blitt finest å få det i "riktig" farge/stil
Loggført

anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: desember 11, 2007, 22:08:48 pm »

det er mye lettere for deg å lakke hele skjermen da tror jeg. eller søke litt etter en som har en skjerm liggende i riktig farge . da blir det jo helt rett, og med litt gamle riper så ser det sikkert mer riktig ut
Loggført

1 up
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: desember 11, 2007, 22:11:04 pm »

det er mye lettere for deg å lakke hele skjermen da tror jeg. eller søke litt etter en som har en skjerm liggende i riktig farge . da blir det jo helt rett, og med litt gamle riper så ser det sikkert mer riktig ut

Ja, det er jo kanskje en mulighet. får legge ut en annonse å se om det er noen som har en på loftet..
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #9 på: desember 11, 2007, 22:56:21 pm »

Snakker du med en god lakkerer så greier han å blande i mattningsmiddel i lakken slik at den ikke blir så blank.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: desember 11, 2007, 23:03:01 pm »

En kamerat av meg hadde det problemet der på hans ultra matte 64. Han prøvde to fremgangsmåter, begge med skikkelig bil lakk blandet på boks, første gangen fikk han blandet den "staight up" og mattet ned flekkene med fint vannslipe papir og 3M scotchpad. Det ble utrolig bra, må helt innpå for å se det.
Senere fikk han blandet en boks med lik farge hvor det ble lagt til mattemiddel, det ble ikke i nærheten så bra... så trikset er "mekanisk" slitasje, ihvertfall fra denne kanten.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: desember 12, 2007, 00:07:25 am »

Det er det lakkverksteder gjør når de flekklakkerer. Lakkerer, rubber ned og polerer opp igjen...
At en lakkerer klarer å blande mattemiddel i lakken så den blir like matt som lakken på bilen har jeg ikke noen tro på. Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: desember 12, 2007, 00:19:49 am »

som JHU sier så funker det.slipe ned med f.eks 2000 papir så:
Når lakken har stått en stund og tørket godt , kan du vaske med f.eks bremserens, tynner(forsiktig)  eller annen sterk avfetting(ikke whitespritbasert greier) det matter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #13 på: desember 12, 2007, 10:43:33 am »

Ja Knoten, blir det ikke også veldig matt om man lakker når det er for kaldt?
Polere med ventilslipe pasta vil også i matt lakk....  kanskje for matt?
Loggført

Speed is no substitute for direction
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #14 på: desember 12, 2007, 14:18:45 pm »

Jeg kan jo prøve meg frem litt. når staten har fått gitt oss studenter litt ekstra utpå nyåret blir det kanskje kompressor og lakksprøyte så kan prøve meg litt frem på noen testbiter.. takk for alle forslag her da! =)
Loggført

Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #15 på: desember 31, 2007, 14:31:25 pm »

Hei. 
 lakk minst mulig. Flekkene på framskjermen din ser ikke ut til å være ned på bart metall, slip med veldig fint papir nesten like viktig å vaske ordentlig reint med tynner,pass på å begrense området til så lite som mulig dette er flekklakering. eg ville ikke ha brukt grunning vask med tynner er like viktig.Har du orginallakk spør på lakkeringsverksted  om tynner du kan bruke, så  hadde det vært kjekkt med ei penn sprøyte så du får veldig konsentrert sprøytedusj, flere tynne strøk sig er ikke kjekt å slipe bort igjen.vent til lakken er herdet. ja eneste løsning da er å matte ned igjen et must er fint papir.Dette blir bedre enn ein nylakket skjerm, du får bare prøve.. Ps bart metall bør grunnes. Blunker
Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #16 på: desember 31, 2007, 19:16:55 pm »

Hei. 
 lakk minst mulig. Flekkene på framskjermen din ser ikke ut til å være ned på bart metall, slip med veldig fint papir nesten like viktig å vaske ordentlig reint med tynner,pass på å begrense området til så lite som mulig dette er flekklakering. eg ville ikke ha brukt grunning vask med tynner er like viktig.Har du orginallakk spør på lakkeringsverksted  om tynner du kan bruke, så  hadde det vært kjekkt med ei penn sprøyte så du får veldig konsentrert sprøytedusj, flere tynne strøk sig er ikke kjekt å slipe bort igjen.vent til lakken er herdet. ja eneste løsning da er å matte ned igjen et must er fint papir.Dette blir bedre enn ein nylakket skjerm, du får bare prøve.. Ps bart metall bør grunnes. Blunker

Jeg må pusse ned til bart metall da det er rust noen steder og skal derfor også grunne. får se hvordan jeg gjør det til våren når det er varmt nok i lufta til å lakkere. trenger jo ikke se perfekt ut da det er flere flekker rundt på bilen som ser litt hjemmegjort ut..
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!