april 29, 2024, 06:45:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Veldig skeptisk.  (Lest 1998 ganger)
rubenthorsen
Gjest
« på: november 04, 2012, 19:54:32 pm »

Når er 13 åring kommer å sier Ruben jeg har lyst til å kjøpe meg boble, så er det musikk for ørene mine. Gliser
Men når mora hans sier da må den stå oppe til deg Ruben, for carporten skal bilen min stå og boligbyggelaget tillater ikke noe uregistrert bil  å stå parkert utfor her.
Da ble jeg skeptisk med en gang. Rust som må sveises er det også på denne. Hvem tror du må gjøre den jobben. Hmmm
Noen tanker fra dere.?
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #1 på: november 04, 2012, 20:35:38 pm »

hvorfor ikke?? spørs om du er gira på å ha en 13-åring surrende rundt hele tiden da  Rekker tunge
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
rubenthorsen
Gjest
« Svar #2 på: november 04, 2012, 20:58:45 pm »

At han holder på å surre rundt men er jeg vant med. Har kjent mora og han i 8 år.
Men det som jeg er skeptis til er om han kommer til å holde på lenge før han gir opp.
Jeg kan godt hjelpe til når han trenger det, men minstekrav er at han må gjøre det klarer selv.
Men det kan hende han overrasker meg.  Glad
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: november 04, 2012, 21:02:53 pm »

jeg fikk første bobla mi som 12åring,, hvergang jeg fikk starta den, fikk jeg ikke liv neste dag... gikk mange år før fatter innrømma å ha stokka tenninga hvergang jeg fikk liv... det er veldig fint hvis du kan la en 13 åring få skru å lære selv synes jeg . lag en avtale mellom deg,mamma og 13åringen, så det er bestemt hva som skjer, hvis interessen blir borte
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
rubenthorsen
Gjest
« Svar #4 på: november 05, 2012, 18:25:17 pm »

Skal se på den i kveld.  Glad
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: november 07, 2012, 07:15:36 am »

Kjør på.
Gi barna en luftavkjølt, før sporten tar dem..... Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: november 07, 2012, 11:56:17 am »

Startet selv min lange løpebane med luftkjølt VW som 14 åring. Det har ført til både utdannelse og levebrød som er inspirert av hobbyen.
Det er jo veldig fra person til person om han gir opp eller ikke.
Viktig at prosjektene ikke blir for omfattende fra dag 1.
Du må nok styre prosessen en smule i begynnelsen, dessuten går jo ikke et bilprosjekt videre uten små innkjøp.
Hvis man mangler penger til de delene som skal til, har man lett for å miste motet.
Hvis du er klar for det som skal til for å gi han en god start, er det verd å prøve.
Lykke til Glad
« Siste redigering: november 07, 2012, 11:58:11 am av ragazzata » Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
rubenthorsen
Gjest
« Svar #7 på: november 07, 2012, 21:57:39 pm »

Var litt rust fiks for å gjøre den klar for veien, da skulle kanaler vært skiftet noen år fram i tid.
Men ikke værre  en at man kan fikse de midlertidig. Mangler noe andre deler som jeg har liggende hos meg.
Eneste er motor som han må kjøpe en pent brukt som ikke helt vrak. Med det er ikke vanskelig.
Men det som kom fra han i går på tlf var: du de amazon og pv volvo bilene har pene runde karosseri de også.
Hmmm volvo  Hæ
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #8 på: november 08, 2012, 00:38:21 am »

det er vel ikke så nøye hva slags bil han pusler med vel. poenget er vel at han har lyst til å fikse litt bil??
volvo pv er jo en kul bil det også, jeg vurdert det samme noen år før jeg kjøpte bobla
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Ladybug
Seniormedlem
****
Innlegg: 289
Bosted: Nannestad/Oslo



Vis profil
« Svar #9 på: november 08, 2012, 09:19:52 am »

Jeg har selv en 13åring i hus, og kjenner godt til prosjekter som starter opp med stor optimisme, og som varer til interessen dropper over på noe helt annet. Min sønn er desverre ikke klar for noe bilprosjekt enda..

Du kjenner gutten, og vet hvor lett han gir opp. Tror du han vil klare å holde så er det bare å kjøre på  Glad
Men lag en skriftlig avtale med både mamman og gutten. Avtalen må si noe om at du gir tillatelse til at bilen står i din garasje, at forutsetningen for at bilen skal stå i din garasje er at gutten jobber med bilen jevnlig (sett gjerne en maks tid for stillstand, før bilen evt må ut av din garasje). Kan være greit å ha med i avtalen hvem som skal bære kostnadene ved innkjøp av deler og utstyr også. Hva om gutten klarer å ødelegge noe av ditt verktøy f.eks? Hvem erstatter dette?

Lykke til  Glad
Loggført

1968 boble   solgt
1975 Westfalia-camper

Mandagsenke Glad
Medlem av: Angel Wheels
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #10 på: november 08, 2012, 10:26:52 am »

Når jeg var 12 fikk jeg min første boble. Når jeg var 13 overhalte jeg motoren fra innerst til ytterst i garasjeboden, mens bilen stod på en låve..  Det er ikke sikkert at bilen trenger å stå på gårdsplassen for at men ska skru. Man kan ta ut og ta med seg deler for å fikse de isolert sett Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
rubenthorsen
Gjest
« Svar #11 på: november 08, 2012, 17:53:02 pm »

Han blir å spare mere, så får vi se hva bilmerke han ønsker seg når det blir kjøp.
Han hadde nesten ikke penger til deler, og jeg synes det er greit å ha noe på penger på bok.
Vi vet alle at gammel biler har noen overraskelser på lur.  Blunker
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!