april 25, 2024, 22:25:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ønske om 12 sekunder gatebil - her har du sjansen (2276 motor).  (Lest 1870 ganger)
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: november 17, 2012, 00:11:01 am »

2276 motor bestående for det meste av CB motordeler, fullvekt 1967 Type 1 som kjørte 12.8 på SCC 2012 med feit sjåfør Glad

Motor er bygget av JeeRacing, og er nok den beste motoren jeg noensinne har hatt! Kjørt 2 SCC, thats it (+ noen mil på gata). Motor er tett og fin, lekker ikke noe olje!

Motor bremset 185Hk i benken til Ringstad, men er nok hentet ut noen HK til ved å porte sveisede innsug, pr nå 10.5 i komp. Alt i motor er selvfølgelig avbalansert! Motoren er supersmooth å kjøre på gata med max effekt rett over 6000 omdreininger, det hyggelig er at det flytter seg om du vil på stripa og. Ingen problemer med varme, her er det ikke behov for eksterne kjølere i hytt og gevær.

Motor:
- NOS blokk som er tatt opp for langslag
- Sveiset pickup
- 84 CB veiv
- CB 5.4 H Beam råder
- Engle FK8 kam
- CB Ultralight løftere  
- Oljekanaler er tatt opp og plugget med plugger for lett rengjøring
- Wiseco stempler
- Gene Berg 26mm oljepumpe
- CB wedgeport med sveisede og matchporta innsug (sveiset av Tekken)
- Manton støstenger
- Rettskårne kamdrev, usikker på om det er Magnum eller CB
- Nye ventiler, fjærer og lashcaps fra CB
- IDA 48, rød/blå koblinger og stålomspunnede slanger på bensin
- CSP gasserstag i rustfritt
- Scat 1 5/8 eksos med A1 muffler
- Gene Berg sigature series sump 3.5 quart
- Jaycee støtstangrør
- Jaycee block off på bensinpumpe
- Jaycee reimhjul
- CB åndeboks
- Pulverlakkert viftehus
- Fordeler er MSD med MSD tennpluggledninger.
- MSD Blaster II coil
- Kennedy Stage II trykkplate
- Copperhead lamell
- Forsterket vifte
- Ny Bosch vekselstrømdynamo med nyere Mexico reimhjul som gir bedre kjøling

Vel, dette er motoren som selges, den sitter i bil og kan startes - kjøring er jeg skeptisk til på 205x70 sommerdekk og is Glad

Motoren leveres med timeslip og bremsepapirer.

Jeg vil ha bud på 55 000,- eller over på denne motoren.

Mvh
Tom R
Tel 916 54034

« Siste redigering: november 18, 2012, 15:27:05 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 17, 2012, 00:25:16 am »

Bilde av motor  Gliser


* IMG_2729.JPG (109.33 KB, 640x501 - vist 388 ganger.)
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 17, 2012, 00:28:01 am »

2276 motor bestående for det meste av CB motordeler, fullvekt 1967 Type 1 som kjørte 12.8 på SCC 2012 med feit sjåfør Glad

Motor er bygget av JeeRacing, og er nok den beste motoren jeg noensinne har hatt! Kjørt 2 SCC, thats it!

Motor bremset 185Hk i benken til Ringstad, men er nok hentet ut noen HK til ved å porte sveisede innsug, pr nå 10.5 i komp. Alt i motor er selvfølgelig avbalansert!

Motor:
- NOS blokk som er tatt opp for langslag
- Sveiset pickup
- 84 CB veiv
- CB 5.4 H Beam råder
- CB Ultralight løftere  
- CB vaskbart racefilter
- Stålomspunnede slanger
- Oljekanaler er tatt opp og plugget med plugger for lett rengjøring
- Wiseco stempler
- Gene Berg 26mm oljepumpe
- CB wedgeport med sveisede og matchporta innsug (sveiset av Tekken)
- Manton støstenger
- Rettskårne kamdrev, usikker på om det er Magnum eller CB
- Nye ventiler, fjærer og lashcaps fra CB
- IDA 48
- Scat 1 5/8 eksos med A1 muffler
- Gene Berg sigature series sump 3.5 quart
- Jaycee støtstangrør
- Jaycee block off på bensinpumpe
- Jaycee reimhjul
- CB åndeboks
- Pulverlakkert viftehus
- Fordeler er MSD med MSD tennpluggledninger.
- MSD II coil
- Kennedy Stage II trykkplate
- Copperhead lamell

Vel, dette er motoren som selges, den sitter i bil og kan startes - kjøring er jeg skeptisk til på 205x70 sommerdekk og is Glad

Motoren leveres med timeslip og bremsepapirer.

Jeg vil ha bud på 55 000,- eller over på denne motoren.

Mvh
Tom R
Tel 916 54034


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 17, 2012, 00:41:00 am »

Kan besiktiges i Drammen/Sande!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 19, 2012, 00:20:24 am »

Bump!  Osteaktig
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #5 på: november 24, 2012, 20:53:58 pm »

2276 motor bestående for det meste av CB motordeler, fullvekt 1967 Type 1 som kjørte 12.8 på SCC 2012 med feit sjåfør Glad

Motor er bygget av JeeRacing, og er nok den beste motoren jeg noensinne har hatt! Kjørt 2 SCC, thats it (+ noen mil på gata). Motor er tett og fin, lekker ikke noe olje!

Motor bremset 185Hk i benken til Ringstad, men er nok hentet ut noen HK til ved å porte sveisede innsug, pr nå 10.5 i komp. Alt i motor er selvfølgelig avbalansert! Motoren er supersmooth å kjøre på gata med max effekt rett over 6000 omdreininger, det hyggelig er at det flytter seg om du vil på stripa og. Ingen problemer med varme, her er det ikke behov for eksterne kjølere i hytt og gevær.

Motor:
- NOS blokk som er tatt opp for langslag
- Sveiset pickup
- 84 CB veiv
- CB 5.4 H Beam råder
- Engle FK8 kam
- CB Ultralight løftere  
- Oljekanaler er tatt opp og plugget med plugger for lett rengjøring
- Wiseco stempler
- Gene Berg 26mm oljepumpe
- CB wedgeport med sveisede og matchporta innsug (sveiset av Tekken)
- Manton støstenger
- Rettskårne kamdrev, usikker på om det er Magnum eller CB
- Nye ventiler, fjærer og lashcaps fra CB
- IDA 48, rød/blå koblinger og stålomspunnede slanger på bensin
- CSP gasserstag i rustfritt
- Scat 1 5/8 eksos med A1 muffler
- Gene Berg sigature series sump 3.5 quart
- Jaycee støtstangrør
- Jaycee block off på bensinpumpe
- Jaycee reimhjul
- CB åndeboks
- Pulverlakkert viftehus
- Fordeler er MSD med MSD tennpluggledninger.
- MSD Blaster II coil
- Kennedy Stage II trykkplate
- Copperhead lamell
- Forsterket vifte
- Ny Bosch vekselstrømdynamo med nyere Mexico reimhjul som gir bedre kjøling

Vel, dette er motoren som selges, den sitter i bil og kan startes - kjøring er jeg skeptisk til på 205x70 sommerdekk og is Glad

Motoren leveres med timeslip og bremsepapirer.

Jeg vil ha bud på 55 000,- eller over på denne motoren.

Mvh
Tom R
Tel 916 54034


Lykkelig eier av ny Kongemotor Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Nå skal det bli fart på 1302 RS
« Siste redigering: november 24, 2012, 20:56:41 pm av TrettenNullTo » Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #6 på: november 24, 2012, 21:03:05 pm »

 Kult Kult
Gratulerer til ny eier av en kvass motor.
Da har vi en ny konkurent til Putte Blunker Hvem har den raskeste 1302 RSRRRRRRRRR..........
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #7 på: november 24, 2012, 21:30:31 pm »

Kult Kult
Gratulerer til ny eier av en kvass motor.
Da har vi en ny konkurent til Putte Blunker Hvem har den raskeste 1302 RSRRRRRRRRR..........

Takker så mye.
Showdown på Herbie Memorial run  Kult Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!