april 29, 2024, 04:29:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Blassgrün bastard..  (Lest 13665 ganger)
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #30 på: august 07, 2011, 18:00:57 pm »

okey. det er film ja kjøpt på laaav.no Blunker


Thanks!,Har lyst på gule frontlys eg og.  Glad
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #31 på: august 07, 2011, 18:06:31 pm »

dette er en kamerat av meg sin.


* DSC00375.JPG (81.03 KB, 461x615 - vist 387 ganger.)
Loggført
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #32 på: august 07, 2011, 22:34:06 pm »

dette er en kamerat av meg sin.

Jupp,Har sett den,kul!
No e d i garasjen..Fikk gjort litt tell.

Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #33 på: august 09, 2011, 21:56:46 pm »

Da var dagens økt over.
Fått hengt på litt mer deler og ting begynner og ta form.
Neste steg er og få inn motor og på de andre hjulene...Tenkte litt på dette med senking bak.
Er det mye spenn på fjærene når man løser,noen triks her?
Litt bilder fra ikveld..Dårlige mobil bilder.







Koppholder til arbeidspils på plass.. Blunker


Grunnen til at den ble grønn...
Harleyen jeg bygget ifjor.
Har planer om å en henger med samme "looken" til sykkelen så jeg kan ta den med etter bobla.  Osteaktig





Ron.
« Siste redigering: august 09, 2011, 22:05:39 pm av nord » Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #34 på: august 09, 2011, 22:18:52 pm »

Ikkje kvar dag eg ser ein tøff sykkel Sjokkert

fargen vart jo veldig bra på boblo!! ser omtrent ut som ein 50-60tals farge
og ja, da er litt spenn i torsjonsfjørene. eg bruker eit kubein på toppen og lirker ut plata. ikkje ha noko på undersida..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #35 på: august 10, 2011, 13:33:31 pm »

hei.kjempefin bil.for og få senka bak må du løsne håndbrekkvaierene,bare og løsne justeringskruene på brekket.så må du skru av tre bolter bak bremsetromlen.du trenger ikke løsne av tromlen..og så løsner du lokket til torsjonsfjøringa.e litt spenn i det så kansje lurt og lirke det forsiktig ut.dunke litt med en hammer.så skal det løsne greit.dette blir ett flott eksemplar av en bil:0)
Loggført
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #36 på: august 11, 2011, 20:17:41 pm »

hei.kjempefin bil.for og få senka bak må du løsne håndbrekkvaierene,bare og løsne justeringskruene på brekket.så må du skru av tre bolter bak bremsetromlen.du trenger ikke løsne av tromlen..og så løsner du lokket til torsjonsfjøringa.e litt spenn i det så kansje lurt og lirke det forsiktig ut.dunke litt med en hammer.så skal det løsne greit.dette blir ett flott eksemplar av en bil:0)

Takk,takk.
Er akkurat ferdig og montere alt av pakninger + at jeg hentet delebilen igår så satser på senk og motor i helga.. Glad
Ska og levere av noen dekk til omlegging nå så jeg får avgjort høyden foran før jeg senker bak.
Har puma med orginal bredde og senkespindler,dekk blir 155/60 og orginale 4 1/2 stålfelger.

Ron.
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #37 på: august 17, 2011, 00:12:48 am »

Ja da har det skjedd litt igjen. Glad
Ble lite gjort i helga siden man plutselig ble hentet og tatt med på utdrikkningslag til Oslo.
Motor ble plukket ut av delebilen,"shinet" litt og satt inn idag.
Bilen ble senket bak og nye dekk kom på.
Litt bilder fra dagens..





Håper jeg får de siste tingene jeg venter på imorgen så kansje det blir en kjøretur Torsdagen.. Glad
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #38 på: august 21, 2011, 18:58:23 pm »

Hei!
Da var første turen gjort!  Gliser
Litt justering av motor og bremser må til men ellers er jeg kanonfornøyd!
Eneste problem jeg har er at panserlåsen har kilt seg men det ordner seg..
Fikk mye hyggelig kommentarer på bilen.





« Siste redigering: august 21, 2011, 20:49:16 pm av nord » Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Tomaso
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal


61 L380 T1


Vis profil
« Svar #39 på: august 22, 2011, 09:29:43 am »

Ble tøff denne. Akkurat passe lav. Hvor mye klaring har du fra frontplata til bakken ?
Loggført
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #40 på: august 22, 2011, 11:45:25 am »

Ble tøff denne. Akkurat passe lav. Hvor mye klaring har du fra frontplata til bakken ?

Kunne ikke vært mer enig!!!

Kjempe kul bil.. men enda kulere sykkel!! Osteaktig Osteaktig
Loggført

nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #41 på: august 22, 2011, 21:11:58 pm »

Ble tøff denne. Akkurat passe lav. Hvor mye klaring har du fra frontplata til bakken ?

Hei!
Takk ska du ha.
Det er ca en 7-8 cm til bakken...Lav nok for veiene her i området.
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #42 på: august 23, 2011, 23:49:30 pm »

Flott bil  Kult
Har du noen fler bilder av den innvendig ?
Har en -67 som trekket er dårlig på , og synes det ble veldig det jeg så av din med trekk i selve taket og resten lakket .
Loggført
Tomaso
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal


61 L380 T1


Vis profil
« Svar #43 på: august 24, 2011, 09:36:31 am »

7-8 cm må man vel ha for å kunne kjøre fortere enn 30 på vegene her i nord  Osteaktig
Loggført
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #44 på: september 02, 2011, 12:32:14 pm »

Ble tøff denne. Akkurat passe lav. Hvor mye klaring har du fra frontplata til bakken ?

Kunne ikke vært mer enig!!!

Kjempe kul bil.. men enda kulere sykkel!! Osteaktig Osteaktig

Hehe,Takk,takk! Glad


7-8 cm må man vel ha for å kunne kjøre fortere enn 30 på vegene her i nord  Osteaktig

Hehe,ja ser man må legge seg til en ny kjørestil.. Glad
Er vell enda mindre klaring under forstillingsrør og siden jeg har puma og senkespindler er det jo faktisk litt fjæring også.

Flott bil  Kult
Har du noen fler bilder av den innvendig ?
Har en -67 som trekket er dårlig på , og synes det ble veldig det jeg så av din med trekk i selve taket og resten lakket .

Joda har et par bilder til.
Synes også det ser bra sånn som det er gjort på disse sparemodellene.
Har planer om og freshe opp setetrekkene iløpet av vinteren.





Ron
« Siste redigering: september 02, 2011, 12:35:34 pm av nord » Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #45 på: desember 24, 2011, 00:31:43 am »

Hei!
Noen som har en slepekrok og selge meg..?
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #46 på: desember 27, 2011, 20:15:48 pm »

Hei!
Noen som har en slepekrok og selge meg..?


Hmm... har muligens en jeg kan kappe av på en 1303 som jeg driver å "slakter" ... interessert.. ?
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #47 på: desember 27, 2011, 23:29:06 pm »

Tror han mener tilhengerfeste... Blunker
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #48 på: desember 28, 2011, 13:53:40 pm »

Tror han mener tilhengerfeste... Blunker
Jupp,er tilhengerfeste jeg er ute etter. :-)
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #49 på: desember 28, 2011, 18:21:44 pm »

Tøff bil, og ikke minst kul sportster Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #50 på: desember 28, 2011, 22:49:09 pm »

Jeg vet, det er ikke en Harley Davidson forum, men må bare si at det var en flått sykkel! Og det er hyggelig å vite at det er flere som har både HD og VW som hobby Blunker

Burde du ikke fått skilt på bobla før senking eller har du en plan på det? Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #51 på: januar 09, 2012, 19:23:55 pm »

Jeg vet, det er ikke en Harley Davidson forum, men må bare si at det var en flått sykkel! Og det er hyggelig å vite at det er flere som har både HD og VW som hobby Blunker

Burde du ikke fått skilt på bobla før senking eller har du en plan på det? Glad

Takk,takk.
Der for jeg er ute etter hengerfeste så jeg kan ta sykkelen med på tur. Glad
Angående senkingen så får jeg vell bare prøve meg men puma og senkespindler burde vell kunne gå igjennom hvis jeg justerer den til topps...eller?
Har den orginale forstillingen liggende.
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #52 på: januar 21, 2012, 10:10:55 am »

 nr 1 har du papirer på pumaen? det du må gjøre juster høyda på bilen så han ikke er laver enn 8 cm fra laveste punkt på bilen og det e jo seff med fører i bilen viss du får en bakkeklaring på 10 cm med du i er det ikke noe problem.med pumaen.nr 2 du må ha 4 hjulsmåling på bobla og ha med papirer på att du har tatt detta.biltilsynet krever det.nr 3 viss han med orginal forstiling.viss du ikke skal godkjenne han med puma forstilinga...jeg fikk godkjent min med og gjøre detta det hvar det tilsynet krevde av min bil.
Loggført
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #53 på: desember 07, 2012, 18:22:33 pm »

Hei!
Var en liten reportasje om bobla og sportsteren i siste Bikerjournalen. Glad
http://www.bikerjournalen.no/public.aspx?pageid=47942
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« Svar #54 på: desember 07, 2012, 22:27:49 pm »

Noen bilder fra i sommer.. Glad





« Siste redigering: mai 09, 2013, 17:24:09 pm av nord » Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #55 på: desember 07, 2012, 23:19:56 pm »

stilig bil å sykkel Rekker tunge
Loggført

VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #56 på: desember 08, 2012, 12:14:18 pm »

Meget fine, i utrolig flotte omgivelser!
Loggført


Old bugs never die
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!