mars 29, 2024, 09:26:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er feite bakdekk "ekte" cal-look?  (Lest 2768 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« på: mai 27, 2008, 22:52:49 pm »

Jeg er bare nysgjerrig - er egentlig feite typ 205/70-bakdekk riktig for cal-look? Jeg spør fordi jeg leste på et annet forum forleden at de gamle race-gutta fnyste av så feite bakdekk fordi de ble for store/tunge for drag-racing så vidt jeg skjønte. Er dette med så store bakdekk en "nymotens" ting på cal-look-fronten?
Loggført

1969 Militær-buss
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #1 på: mai 28, 2008, 09:46:13 am »

Det er viktig å skille mellom cal-look og drag race for å få det svaret riktig. Cal-look er burger,børnings,råning,stil og overaskende akselerasjoner ,og av og til stripa.  Racing er mere transport tralle og eksprementering for å vinne over utfordrere, spesiellt "back in the days" vil jeg anta. Har sett mange bilder fra tiden og det er litt ulikt angående på bredden , men det er veldig vanlig med stor rulle omkrets. Det siste nevnte er jo veldig avgjørende for hvilken kasse og hk en har. Blunker
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: mai 28, 2008, 10:16:09 am »

Høyden på dekkene har med bruken av bilen å gjøre, skal man kunne bruke bilen greit etter motorveien så er høye dekk greit for å få ned turtallet litt. Bredden på dekkene har å gjøre med feste/holdbarhet å gjøre... (på drivverk)

Verdens første cal-looker hadde først Goodyear bluestreak dekk i noe som ser ut som 235/70 dimensjon, og senere 165 full dimensjon... Så store eller små dekk er en smaksak... avveid mot praktiske hensyn til bruk osv..
Loggført

Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: mai 28, 2008, 20:43:19 pm »

Det er viktig å skille mellom cal-look og drag race for å få det svaret riktig. Cal-look er burger,børnings,råning,stil og overaskende akselerasjoner ,og av og til stripa.  Racing er mere transport tralle og eksprementering for å vinne over utfordrere, spesiellt "back in the days" vil jeg anta.

Takk for svarene, lærte noe i dag også jeg da Glad Visste ikke at det med drag-race og cal-look var to ting, jeg trodde at gutta back in the day modifiserte boblene sine og dermed skapte cal-look nettopp fordi de skulle kjøres på stripa jeg.
Loggført

1969 Militær-buss
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #4 på: mai 28, 2008, 21:15:50 pm »

Så helt borte vekk er det ikke  Blunker!....og det ene har ledet til det andre. Man kan si det på den måten at i grove trekk startet det hele med at mafiaen i USA ville at t-fordene sine skulle gå raskere under "depresjonen" da sprit og sprit smugling var forbudt. Senere ble dette med ulovlig street racing  populært blant ungdommer i statene. Dragracing på bane er en mer en organisert lovlig form av arten.
Nå snakker jeg generellt bil og ikke bare med tanke på vw.  Men sikkert mangen som har meniger her! Glad
Loggført

Folkevogn er kjerra!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!