april 29, 2024, 00:08:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noe som vet om det er mulig og få dette godkjent hos BT?  (Lest 2416 ganger)
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« på: november 26, 2012, 09:13:30 am »

http://www.creative-engineering.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=51&category_id=47&option=com_virtuemart&Itemid=26
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 26, 2012, 09:52:00 am »

Man kan jo søke og høre med de, da det bør være mulig. Det fordi dette gir en vesentlig forbedring av forstillingen.

Evt kan man bare gi blanke. Det er nok ingen på et verksted som veit at det er uoriginalt uansett, så lenge det er riktig montert...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: november 26, 2012, 09:57:45 am »

Man kan jo søke og høre med de, da det bør være mulig. Det fordi dette gir en vesentlig forbedring av forstillingen.

Evt kan man bare gi blanke. Det er nok ingen på et verksted som veit at det er uoriginalt uansett, så lenge det er riktig montert...


Takk, problemet er at min bil skal på full teknisk på BT....er kanskje litt verre, eller?
Loggført

JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 26, 2012, 10:05:33 am »

Hej.
Jag har en vän som jobbar på BT och enligt han så ska allt vara TÜV godkänt.
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 26, 2012, 15:54:48 pm »

Hej.
Jag har en vän som jobbar på BT och enligt han så ska allt vara TÜV godkänt.


Mistenkte det Flau
Loggført

justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #5 på: november 26, 2012, 19:15:54 pm »

det er jo bolt on sies det jo. er jo bare å kjøpe da. kicker de på det får du sette på det orginale. bare ta med infoen du har fått med og er på siden deres sånn i tilfelle. på amcar er det ofte ikke noe problem, så lenge det ikke står racing på sidene deres på nettet, eller i papirene som følger med.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: november 26, 2012, 21:34:01 pm »

Man kan jo søke og høre med de, da det bør være mulig. Det fordi dette gir en vesentlig forbedring av forstillingen.

Evt kan man bare gi blanke. Det er nok ingen på et verksted som veit at det er uoriginalt uansett, så lenge det er riktig montert...


Takk, problemet er at min bil skal på full teknisk på BT....er kanskje litt verre, eller?
Som Justandy sier her, plukk den av om de sier noe. Jeg hadde satt den på og ikke sagt noe om den Blunker
Husk å få justert hjulstillingen slik at den er riktig.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #7 på: november 26, 2012, 22:51:43 pm »

TUV er vel ikke et krav på så gammel bil som det her er snakk om? I værstefall har jeg org betær her du kan vise bilen med på teknisk hos BT.
Loggført

Seaside VW Klubb
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #8 på: november 26, 2012, 23:11:39 pm »

Takk for alle innspill på dette, har nå bestemt meg for og vise bilen med original styresnekke i original høyde, så evt
montere dette på ett senere tidspunkt, dette gjør jo bilen både tryggere og med mye bedre og kjøre egnskaper, helt merkelig
at slike forbedringer skal skape problemer, men sånn er livet Glad
Loggført

nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #9 på: november 27, 2012, 08:41:18 am »

Hej.
Jag har en vän som jobbar på BT och enligt han så ska allt vara TÜV godkänt.
det hadde vært intressant å se hvor i forskriften vennen din henter den påstanden fra  Gliser det er ikke krav til dokumentasjon på biler pre 67 ..det er heller ikke spes mye som må dok opp til 71modeller, så å være bastant på det med tuv, er nok en feilinformasjon en som jobber i det statlige ikke bør komme med uten dekning for det han påstår...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #10 på: november 30, 2012, 03:18:22 am »

Hej.
Jag har en vän som jobbar på BT och enligt han så ska allt vara TÜV godkänt.
det hadde vært intressant å se hvor i forskriften vennen din henter den påstanden fra  Gliser det er ikke krav til dokumentasjon på biler pre 67 ..det er heller ikke spes mye som må dok opp til 71modeller, så å være bastant på det med tuv, er nok en feilinformasjon en som jobber i det statlige ikke bør komme med uten dekning for det han påstår...

Stog inget om pre 67/71 här när jag läste frågan, men kan kolla med min kontakt och se vad han menar.
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #11 på: november 30, 2012, 10:12:31 am »

Hej.
Jag har en vän som jobbar på BT och enligt han så ska allt vara TÜV godkänt.
det hadde vært intressant å se hvor i forskriften vennen din henter den påstanden fra  Gliser det er ikke krav til dokumentasjon på biler pre 67 ..det er heller ikke spes mye som må dok opp til 71modeller, så å være bastant på det med tuv, er nok en feilinformasjon en som jobber i det statlige ikke bør komme med uten dekning for det han påstår...

Stog inget om pre 67/71 här när jag läste frågan, men kan kolla med min kontakt och se vad han menar.


ok.. jeg trykte på linken til atufte, der er det et sett for 54-67 modell splittbuss det refereres til skjønner du, derfor jeg skev som jeg gjorde over her ..  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 30, 2012, 12:45:36 pm »

Hej.
Jag har en vän som jobbar på BT och enligt han så ska allt vara TÜV godkänt.
det hadde vært intressant å se hvor i forskriften vennen din henter den påstanden fra  Gliser det er ikke krav til dokumentasjon på biler pre 67 ..det er heller ikke spes mye som må dok opp til 71modeller, så å være bastant på det med tuv, er nok en feilinformasjon en som jobber i det statlige ikke bør komme med uten dekning for det han påstår...

Stog inget om pre 67/71 här när jag läste frågan, men kan kolla med min kontakt och se vad han menar.


ok.. jeg trykte på linken til atufte, der er det et sett for 54-67 modell splittbuss det refereres til skjønner du, derfor jeg skev som jeg gjorde over her ..  Blunker
ok..söta bror såg bara på bilden förstår du Glad
Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #13 på: november 30, 2012, 19:06:33 pm »

Takk for alle svar... Gliser
Loggført

MottornBak
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: november 30, 2012, 22:13:08 pm »

Hei.

Send en søknad til opp.ombygg.ro@vegvesen.no

Ser ganske seriøst ut det settet der, så det virker lovende.

Lykke til, og fortell oss hvordan det går.  Blunker
Loggført
JanneT2
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Sørum



Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 01, 2012, 04:52:00 am »

Fick svar från min kontakt, hoppas ni blir klokare av detta.
Lasta gärna ner PDF filen också för mera info.
http://www54.zippyshare.com/v/4164889/file.html

Sitat
Hei. i 1971 kom forskriften "Krav til kjøretøy" og først der er det krav til dokumentasjon av tekniske krav.
Dvs. at det ofte er større muligheter ved ombygging av en 1970 modell eller eldre, da det er forskriften om motorvogner som gjelder.
Denne er faktisk fra 1942, og er signert Quisling
« Siste redigering: desember 01, 2012, 04:54:30 am av JanneT3 » Loggført


// Janne
T2 Bay -77 Automat med 2 skjuvdörrar
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,46321.0.html
Tlf: 959 32 697
|o```o|
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!