april 24, 2024, 14:53:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 eksos  (Lest 17772 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #30 på: desember 19, 2012, 23:23:57 pm »

Eksosanleggene som Richard Thomas (Turbo Thomas) lager nå for tiden er bare 100% strøkne.
Helt nydelig sveising og kvalitet, kollektorene er uber strøkne, nokså sikker på at dem er levert fra Burns.
Mitt anlegg med de spesial lagte enderøra kom på ca 7000 kr ink frakt, det er etter min mening veldig god pris. Glad
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #31 på: desember 20, 2012, 01:16:43 am »

Konstruksjon av eksos anlegg er i prinsippet enkelt. Men det dere ikke helt ser er totalkostnadene på å fikse selv.
Som sagt trenger man flenser, som jeg vet er det ingen som leverer t4 eller t1 flenser i rustfritt. Om man får dette laget koster dette fort penger.
Burns anlegg i deler med collector koster fort ca7000,-+ i deler.
Bare en god collector ligger på 1500-2500,-
For å bygget et grenrør går det med 10-13stk 90* bøyer, disse koster.

Når alt dette er kjøpt inn, så skal det bygges..

Og ja jeg har bygget eksosanlegg. Har tilogmed rørbøyer Sjokkert



rustfrie flenser kan eg få lagd vist da er nokon som trenger da.
har ogso satt igang etterforskning på prisar på rustfrie røyrer og lause bend
kolektor er største "bøygen" då desse er vansklige å få til bra og dyre i innkjøp som nevnt..

eg fant jo ut att eg har ein 412 og med all denne eksospreiken fekk eg lyst til å laga nytt anlegg til den, i rustfritt. da som står på no er jo kaputt likavel:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 20, 2012, 08:04:24 am »

Ingentig er gratis nei Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #33 på: desember 20, 2012, 08:43:24 am »

Beste da Tistlo er jo å produsere for salg;)
Loggført

Mvh

Marius
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #34 på: desember 20, 2012, 10:43:10 am »

Syvtusen kroner for å sammenkobble fire rør til ett er mye penger. Og håndlaget betaler bare ekstra for når når det er en vesentlig forskjell på det og masseprodusert. Her finnes det ikke forskjell.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #35 på: desember 20, 2012, 10:57:22 am »

Syvtusen kroner for å sammenkobble fire rør til ett er mye penger. Og håndlaget betaler bare ekstra for når når det er en vesentlig forskjell på det og masseprodusert. Her finnes det ikke forskjell.

Hvis du refererer til det Turbo Thomas opp mot CSP python, så må du i så fall bare gå å legge deg. Gliser
CSP Python er noe sjevsveist makkelverk av en overprisa eksos, de ansatte hos csp bruker det ikke slik selv engang..
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #36 på: desember 20, 2012, 11:33:48 am »

Ja hvis du setter utseendet på eksosen øverst på listen har du kanskje rett. Hva om du fikk med et fint klistremerke med glitter på?
Hvis man ikke får utformet eksosen for motoren hos eksos snekkeren, kan man likegodt bare ta noe...
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #37 på: desember 20, 2012, 11:56:21 am »

Hvem sier at en eksos MÅ være i rustfritt?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #38 på: desember 20, 2012, 16:50:26 pm »

Hvem sier at en eksos MÅ være i rustfritt?

Klimaet i Norge?
Er vel mest det at om du først bruker mye penger på å få spesial laget noe så vil man jo at det skal vare..

JHU: Snakker du generelt eller rettet mot Turbo Thomas VS CSP?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #39 på: desember 20, 2012, 17:01:45 pm »

Hele poenget med eksos som et trim element er at det er konkret, dvs en eksos kan gjøre MER enn å ikke stjele effekt. Og skal man først få bygget en eksos for seg så er det vel greit at den har funksjon utover å være korrosjosbestandig? Når du bygger en og en kan du tilby deg å gjøre det rett... som for eksempel nevnte Burns gjør.
Her kommer en påstand som jeg gjerne vil se motbevist; merge collectorens utforming er det minst kritiske i et high performance anlegg.
« Siste redigering: desember 20, 2012, 17:23:25 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #40 på: desember 20, 2012, 19:07:04 pm »

Hei
ved bremsing av motorer har det vist seg at Csp Pyton gir nesten 22 hk mer en orginal exos med varmepotter og 4 til en anlegg .dette gjelder 2,4 ltr type 4 motorer
motorene det gjelder er Nye Blå Holmsen sin og Paasan sin Karman ghia  holmsen sin 150 hk med org kjøling og Passan sin med Porsche Kjøling.

er det fineste anlegget det beste???

De Kopi Bas Anleggene jeg selger kan ikke måle seg i kvalitet ang utsende eller finnish men funker meget bra beste resultat er rundt 200 hk  2,6 ltr type 4

En motortrimmer jeg kjenner som lager volvo motorer har ikke den fineste finishen på porteing av toppene sine men det han som har de beste volvo motorene 

Har selv hatt Turbo Thomas Exos på min 2,4 ltr rallycross motor bremset 248 hk 270 nm 

Mvh AR
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #41 på: desember 20, 2012, 20:39:09 pm »

Man skulle kanskje laget en motor og testet forskjellige anlegg?
Ville vært moro å testet et par forskjellige anlegg på samme motor, samme dag og sett hva man får ut av anleggene (kanskje også med flere motorer av populære størrelser).
Da kunne vi fått en god pekepinn på hva som funker bedre enn de andre.

Alt annet enn originalt er ofte bedre... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #42 på: desember 20, 2012, 20:51:29 pm »

Det er ingen grunn til å teste eksos, det er forholdsvis lett å finne ut hva som blir ca rett. Alt står i artikkelen jeg linket til i tråden din dewil. Deretter kan man teste noen cm lengre eller kortere sekundær rør.

Et csp phyton har ingenting på en dragrace motor å gjøre, det er ikke slikt det er designet for. Det er bare hype.

Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #43 på: desember 20, 2012, 21:28:28 pm »

Da får man lese og bygge eksos deretter Gliser Mye god informasjon i artikkelen. Kan poste linken her også.

Hype er det helt klart, er jo derfor det er dyrt Gliser
Vi får se hva jeg ender på.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #44 på: desember 22, 2012, 05:17:38 am »

Til dere T4 guruer;

Hvilke valg har man hvis man ønsker en performance eksos til en halvstor T4 motor som skal i en boble uten varmepotter, lavt lydnivå OG eksosen ut de originale "hullene" i bakplata? Slikt som dette:

[ Vedlegg ]

Sjø`sagt uten varmepotter.

Har sett flere bilder av slike anlegg men finner ikke hvem som selger dem.

Mvh
BB



Hei.
Ser Klaus selger desse som passar i org, bakplate.

http://www.yunis.de/klaus5/en/SD_english.asp

mvh
Arnstein
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #45 på: desember 23, 2012, 18:46:48 pm »

Her er et alternativ med en grei pris til oss som kjører uten varmepotter:
http://www.europeanmotorworks.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=emw&Product_Code=204-100&Category_Code=type-4-exhaust
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
A.Hole
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Fredrikstad


Vis profil

« Svar #46 på: desember 25, 2012, 17:24:28 pm »

Nysgjerrig:  Hvor får man mandrel-bøye verktøy ( dvs strøkne svinger) til rustfrie rør i 1,5 mm gods som er billig nok til at ," gjør det selv folk som meg" kan ha det i garasjen, og til og med samtidig allerede spare penger på  1 stk. skreddersydd eksosanlegg?  Det høres ut som eventyr, men for all del,jeg er absolutt interesert i å kjøpe et slikt verktøy hvis det finnes der ute! Tips på hvem som selger slik, mottas med takk.
« Siste redigering: desember 26, 2012, 06:16:15 am av Thomas Tørjesen » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #47 på: desember 26, 2012, 14:51:44 pm »

den her er bra: http://www.jd2.com/p-32-model-3-bender.aspx har brukt ein sånn sjølv og den funkar heilt supert, men er ikkje mandrel bøyar då.
men om du sparar pengar på å laga eitt eksosanlegg tvilar eg på. men (skikkelig)verktøy er jo ein invistering og bør kun kjøpast vist du skal bruka da litt. blir jo som å kjøpa seg nytt skikkelig sveiseutstyr for å kun sveisa opp eitt boblekarosseri.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #48 på: desember 26, 2012, 17:52:08 pm »

Etter videoen å dømme så kunne den rørbøyeren være helt knall.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #49 på: desember 26, 2012, 19:52:37 pm »

Jd bøyeren er fin til tykkveggede rør for burbygging og lignende.
Tror ikke det finnes noen rimelige mandrel bøyere på markedet. Jeg kjøpte min brukt, og må bygge ny garasje for å få plass til den  Glad er ca5 m lang.
Mvh c
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #50 på: desember 26, 2012, 20:28:08 pm »

til JD model 32 får du kjøpt 38mm dier for minimum 1.5mm gods, og dei skriver sjølv: The 'Minimum Wall Thickness' represents the minimum wall thickness for consistent high quality, wrinkle-free bends.
men står ingenting om material då.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jan-Henrik
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: Bergen

Vw Luftmacht Bergen, Norway #1


Vis profil

« Svar #51 på: april 05, 2014, 18:21:32 pm »

Til dere T4 guruer;

Hvilke valg har man hvis man ønsker en performance eksos til en halvstor T4 motor som skal i en boble uten varmepotter, lavt lydnivå OG eksosen ut de originale "hullene" i bakplata? Slikt som dette:

[ Vedlegg ]

Sjø`sagt uten varmepotter.

Har sett flere bilder av slike anlegg men finner ikke hvem som selger dem.

Mvh
BB



Hei.
Ser Klaus selger desse som passar i org, bakplate.

http://www.yunis.de/klaus5/en/SD_english.asp

mvh
Arnstein

Får ikke åpnet den linken, vet du om dette anlegget er til salgs noen andre steder?
Loggført

1966 T-1 1300 - Ludwig
1974 T-1 1303s "Rongved Edition" - Bergsprekken.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #52 på: april 07, 2014, 21:09:58 pm »



Får ikke åpnet den linken, vet du om dette anlegget er til salgs noen andre steder?
[/quote]

Prøv her:
http://klaus-motoren.com/motoren/

Arnstein
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #53 på: april 07, 2014, 22:52:19 pm »

Har også bestilt herfra:
http://shop.vintagespeed.com.tw/s.nl/sc.12/category.7/.f
Super kvalitet. Rustfritt fra ende til annen, større diameter innvendig enn originalt osv...

http://www.vintagespeed.com.tw/Exhaustsystem/Exhaustsystem-main.html

ghia69
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #54 på: april 08, 2014, 08:43:07 am »

Der var det endel fint til en grei penge
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #55 på: april 08, 2014, 08:56:36 am »

Jeg har selv eksos fra Vintage Speed og er godt fornøyd. De svarer raskt på mail.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #56 på: april 08, 2014, 10:37:42 am »

Jeg har selv eksos fra Vintage Speed og er godt fornøyd. De svarer raskt på mail.

Mvh
BB

Bestilte du det fra Taiwan eller et annet sted?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #57 på: april 08, 2014, 11:56:50 am »

Jeg har selv eksos fra Vintage Speed og er godt fornøyd. De svarer raskt på mail.

Mvh
BB

Bestilte du det fra Taiwan eller et annet sted?

Direkte
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!