mai 28, 2024, 19:48:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor er kranglete før den blir varm  (Lest 1547 ganger)
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« på: mai 28, 2008, 20:33:11 pm »

Problemet er som følger: motoren går ikke ordentlig på alle sylindere før etter 1-2 minutter... når den først tenner på alle 4 så er det ingen problemer i det hele tatt, går godt.

Det er opprinnelig en 1300DP, som har fått 1600 topper, stempler, sylindere og en 34pict-3 forgasser.
- Fordelerlokk, plugger, pluggkabler er nye
- Ventiler er justert
- Kompresjon:
#1 140
#2 150
#3 150
#4 145
- har justert og justert tenning, men den er uansett kranglete ved oppstart. Har testet forskjellige fordelere også (standard vw).

Sitter og søker på samba.com også... men har ikke funnet noe mer nyttig info enda, så jeg lufter dette her.
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #1 på: mai 28, 2008, 20:43:31 pm »

du har husket på å tette alle vakum uttak som du ikke bruker ?   
Loggført
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 28, 2008, 20:48:32 pm »

Alle vakumuttak som ikke er i bruk er blendet ja... men skal ta en test med startgass for å sjekke at det ikke er så enkelt Glad
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 28, 2008, 22:20:53 pm »

Sjekk ut sider som www.aircooledtech.com.
Der står det endel nyttig.
Loggført

Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: mai 28, 2008, 22:37:43 pm »

Jeg er nesten sikker på at jeg vet hva problemet ditt er.. Har ihvertfall hatt akkurat samme symptomer selv.
På min motor var det fjæra i choke-elementet som var innstilt for stramt. Det gjorde at den startet lett, gikk pent en bitteliten stund før den begynte å gå ujevnt og på 3 sylindre til den ble varm og gikk som en klokke.. Chokespjeldet var rett og slett lukket for lenge.
Jeg justerte choke-elementet så fjæra strammet mindre (ved å løsne de tre skruene på ringen som holder det og vri moderat på elementet).
Hvis bilen bare brukes om sommeren kan denne justeres relativt mye ned så du har choke men den går fort av. Mine problemer ble ihvertfall borte med en gang.  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 29, 2008, 08:00:25 am »

Hmmmm..
der sa du noe. Da har jeg noe å sjekke også.. Takker..
Loggført

Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 04, 2008, 11:50:01 am »

Satte på slangeklemmer på vakumslangene for å være 100% sikker på at det ikke skal bli noe krøll der, samt justerte chocken... og det virket nesten som om motoren ble "normal" Glad Må få dobbeltsjekket det når den er ordentlig kald, men det virker lovende.
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!