april 28, 2024, 11:20:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: søknad om effektøkning, utforming  (Lest 2128 ganger)
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« på: desember 26, 2012, 01:08:45 am »

hei folkens, er i prosessen med å skrive søknad om effektøkning i bobla mi, og lurer på om det er noen her på forumet som har erfaring i emnet. vet at emnet har blitt diskutert ført men fant ikke noen konkret løsning. er det noen som har fått søknad godkjent og motoren godkjent? er i prosessen med å bygge en 2275 motor og har et ønske om å få den inn i vognkortet. har fått fatt på en mal fra opp.ombygg.ro@vegvesen.no som virker OK.

alt av tips er verdsatt! hvordan gå frem? telefon/mail? visse måter å gå frem på? evnt hva som kreves ved økning av effekt annet enn bremser med papirer i orden?

Kjell
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 26, 2012, 03:57:16 am »

http://www.google.no/search?q=site:vwnorge.no+effektøkning+godkjenning
« Siste redigering: desember 26, 2012, 03:59:23 am av NOStalgia » Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: desember 26, 2012, 16:54:09 pm »

du kan jo begynna her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4443.0.html
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 26, 2012, 18:01:04 pm »

Bremser med papirer fra tuv, fra andre institusjoner eller bilprodusenter. Bremsene må nok søkes ombygget før motor.
Boble med originale bremser (skiver foran) som jeg har sett har fått inntil 112hk med 2.1L godkjent.
Bremsepapirer på motoren for å vise effekten må du også ha, samt lydnivå skal være på et normalt nivå.

Hvor gammel bilen er har også litt å si (før eller etter 1971) Det er andre og enklere regler for biler registrert før 1971.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #4 på: desember 27, 2012, 13:18:02 pm »

Bremser med papirer fra tuv, fra andre institusjoner eller bilprodusenter. Bremsene må nok søkes ombygget før motor.
Boble med originale bremser (skiver foran) som jeg har sett har fått inntil 112hk med 2.1L godkjent.
Bremsepapirer på motoren for å vise effekten må du også ha, samt lydnivå skal være på et normalt nivå.

Hvor gammel bilen er har også litt å si (før eller etter 1971) Det er andre og enklere regler for biler registrert før 1971.

er 66 modell, men leser at folk her på forumet ikke klarer å få BT til å gå med på Kerscher  sitt 160hk kit? hvis BT kan se vekk ifra godkjenning fra uavhengig laboratorium så er det vell ren gjetting, håp og drømmer om man skal klare å få en bil godkjent med noe særlig?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: desember 27, 2012, 14:31:46 pm »

Lag en god søknad og sendt. La BT avgjøre. Det fleste som kommenterer slike ting her har enten lest det eller hørt det av naboen som igjen har hørt det av en annet dust.  Det er uansett BT som avgjør dette. Ikke den dusten av en nabo;)

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #6 på: desember 27, 2012, 14:52:14 pm »

Som Marius sier. Søk selv så får du skikkelig svar. Min Ghia er godkjent med senking,  Porsche hjul og foreløpig 136 hk. Får 160hk med kerscher sine  bakbremser også. Ikke noe problem. Bare søk før du begynner ombyggingen og oppfør deg som folk så går det meste bra Glad
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #7 på: desember 28, 2012, 13:00:14 pm »

Min 1959 T1 er forhåndsgodkjent med 162,5HK og inntil 200Nm. Laget en søknad der alle ombygginger var med. Eneste de ikke ville godkjenne var forskjellig dimensjon på dekk foran og bak.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Randeberg
Medlem
***
Innlegg: 166
Bosted: Stavanger, Rogaland



Vis profil
« Svar #8 på: desember 29, 2012, 01:40:27 am »

tusen takk for flotte svar. men jeg er enda usikker på hvordan jeg skal utforme denne søknaden, her tenker jeg full skole prosess, innledning, hoveddel og avslutning. malen jeg har fått av opp.ombygg.ro@vegvesen.no er litt vanskelig å tolke
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #9 på: desember 29, 2012, 19:25:33 pm »

kort og greit er løsningen. Det er ikke verken norsk rettskrivning eller dramaturgien i søknaden som avgjør, men innholdet. List opp enkelt og greit hvilke endringer du søker om, og hvordan du planlegger å dokumentere de forskjellige endringene, så går det nok fint. Husk å forklare at du søker før du har begynt jobben.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!