mars 28, 2024, 22:34:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Weber IDA 48  (Lest 1352 ganger)
vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« på: desember 27, 2012, 21:53:44 pm »

Hei,

Hva er forskjellen på Weber IDA 48 og IDF 48 ?
Er IDA beregnet på mere trimmet motorer ?

Jørn.
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: desember 27, 2012, 23:24:01 pm »

Fant denne tråden, ser noe nyttig info der

http://www.clubcobra.com/forums/weber-tuning/113706-webers-ida-vs-idf.html
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: desember 28, 2012, 07:16:51 am »

Hei

IDA er vel mest kjent som race forgasser mens IDF brukes på moderate gatemotorer har også samme boltmønster som Dellorto og er en mindre gasser

Mvh AR
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 28, 2012, 07:25:50 am »

Hei,

Hva er forskjellen på Weber IDA 48 og IDF 48 ?
Er IDA beregnet på mere trimmet motorer ?

Jørn.

Forskjell: Alt egentlig. Det er noe likt, som størrelse på spjeldene og noen dyser.

IDA mangler litt smidighet i forhold til IDF gasserene, men man kan få IDA'er til å fungere på gaten også. Gasserene bruker som sagt forskjellige innsug.


Hva slags motor skal du bruke gasserene på?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« Svar #4 på: desember 28, 2012, 13:29:04 pm »

Hei,

De skal på en Type 4, 2,4 liter.   (103mm/71mm) gatebil.
Har et sett nye IDA 48 og et sett brukte Dellorto 45mm, begge komplett med innsug og stag.
Topper er vel 48/40mm ventiler med mye porting og en P-kam.
Eksos fra Ahnendorp.

Jørn.
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 28, 2012, 14:40:26 pm »

Hei,

De skal på en Type 4, 2,4 liter.   (103mm/71mm) gatebil.
Har et sett nye IDA 48 og et sett brukte Dellorto 45mm, begge komplett med innsug og stag.
Topper er vel 48/40mm ventiler med mye porting og en P-kam.
Eksos fra Ahnendorp.

Jørn.


Effekt: IDA
Mer kjørbarhet: IDF
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« Svar #6 på: desember 28, 2012, 15:30:59 pm »

Da blir det IDA   Sjokkert
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #7 på: desember 28, 2012, 16:46:33 pm »

Da blir det IDA   Sjokkert

Liker!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: desember 28, 2012, 17:41:28 pm »

IDA kan bli kjørbare, bare å justere litt på antall progressjonshull Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!