mars 29, 2024, 01:49:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "Norsk" Kübel til salgs  (Lest 3014 ganger)
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« på: desember 30, 2012, 09:24:08 am »

I siste nummer av Folkevogn Tidende er det lagt ut en 1943 modell til salgs. Prisantydning er kr. 400 000,-
Interesserte kan ta kontakt på kubel4sale@yahoo.

EspenN
Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: desember 30, 2012, 09:43:57 am »

Spennende bil og annonse det der... Er det en av de to fra Mr Fjell? Noen som vet mere?
Loggført

SCREWDRIVER #2
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: desember 30, 2012, 10:40:30 am »

Skulle ikke forundre meg at det er en av Bjarne sine 2 som dukker opp. Har ikke studert denne men Bjarne var en legende når det gjelder restaurering med erfaring fra blandt annnet forsvarsmuseet. Er det en fra hans verksted så er det trolig ikke mye å trekke om en finner noe.

Europeisk prisforlangende uten toll og andre salær til staten, ev. pruting?
Forøvrig ren investering i noe som stiger i verdi, trolig også med Norsk krigshistorie.

Har sakt lenge at med internett i oplysningstid så er det slutt med billigsalg rundt omkring i avkroks-norge. Vi har kommet på int.n nivå med grome veteranbiler og det er nå marked og etterspørsel som bestemmer. Dette er også en trygghet for den som satser noe penger i et velstands-norge.

En forholdsvis enkel restaurering av en slik bil passerer fort 100,000 nok. etter min mening og det med et varierende slutt resultat.
« Siste redigering: desember 30, 2012, 11:15:56 am av svenole » Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #3 på: desember 30, 2012, 10:52:13 am »

Jeg snakket med enken etter Bjarne i fjor. Hun sa da at hun hadde fått bud fra Tyskland på 400 000,- og at hun vurderte å legge bilen ut for salg.
Ganske sikker på at det er den bilen vi har her.

EspenN
Loggført
EspenN
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Lena



Vis profil
« Svar #4 på: mars 24, 2013, 22:31:35 pm »

Bilen står fortsatt til salgs på milweb.net
Lars Ulvestad står som kontaktperson.

EspenN
Loggført
kett
Nybegynner
*
Innlegg: 36
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: mars 31, 2013, 20:19:49 pm »

Fin bil ser det ut til. Men bare et bilde? Neppe salgsfremmende....
Synd at motor er uoriginal. Det trekker jo ned. Og prisforlangende 400000 er godt over 50000 Euro,
så den blir vel i landet.
En liten sak, for spesialistene: Bilen har stendere for semaforer. Var det ikke bare 41-41 modellene som hadde det?

hilsen Einar
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: april 01, 2013, 21:24:29 pm »

Vet ikke hva som ligger bak her? men jeg tror enka får vente en god stund på sitt oppgjør når hjelper/selger skal ha 400.000,- nok.

Kan nevne at jeg formidlet en enke bil (Kubel 1942) for ca. 3 år siden, den gikk for noe over 100.000,- nok. Den var ikke så fin nei, men et godt kjøp til glede for ny eier som også bor i Norge. Målet ble innfridd, ut på veien med norsk eier til riktig pris etter tilstanden tror jeg. Som formidler ble dette gjort helt uten vederlag, noen edle dråper ble satt stor pris på fra selger.
« Siste redigering: april 21, 2013, 18:38:52 pm av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!