april 20, 2024, 12:06:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Visning av Bay med ettermarkedsforgassere  (Lest 2218 ganger)
BayWindow
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Ski


Vis profil

« på: januar 05, 2013, 11:14:20 am »

Skal vise min 79 Bay window til sommeren. Dette er en importert bil fra Sverige og må derfor vises hos BT før norske skilter. Skal ta den inn på vanlig måte, altså ikke etter veteran regelen.

Har tenkt å bytte ut injection systemet til dobble webere IDF kopier 40mm.

Er det noen som har erfaringer med dette? Motoren er ellers standard..

Takk takk! Glad

Loggført

Don't kill the dream, execute it
John E
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 264
Bosted: Halden

Gull!


Vis profil

« Svar #1 på: januar 05, 2013, 11:37:28 am »

Hei, jeg tok selv inn en 73' Bay fra Sverige for to år siden.  Gliser

Slik jeg oppfattet kontrolløren hos biltilsynet var han meget opptatt av å verifisere at dataene fra det svenske vognkortet stemte med bilen. Jeg foreslår at du hører med biltilsynet om dette (du har jo litt tid på deg), men bli ikke forundret om de ønsker at du viser bilen i originalstand og deretter søker om ombygning/endring.

Loggført

74' mod 1303 S GULL!!
73' mod Bay

Marskalk - Harry Von Kaaten racing team.
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: januar 05, 2013, 13:15:12 pm »

Behold injection hvis det virker. Skikkelig downgrading med forgasser.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #3 på: januar 05, 2013, 17:35:22 pm »

Behold injection hvis det virker. Skikkelig downgrading med forgasser.

Enig. Et steg fram og to tilbake...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Punter
Medlem
***
Innlegg: 119
Bosted: Moss


'64 Notch


Vis profil
« Svar #4 på: januar 05, 2013, 17:52:48 pm »

Fikk min '64 Type 3 Notchback registrert ifjor uten nevnverdige problemer. Den er importert fra Sverige.

Bilen er oppgradert med en '71 modell motor som etter motorkode er en 1600 FI dvs med injection, men var konvertert til sugemotor og satt inn 2krets bremsesystem istedenfor 1 krets som er orginalt. Større tromler bak også. Men ingenting av disse elementene kicket de på så lenge alt fungerte. Trodde helt klart at de skulle være nøyere på hvordan motor, bremsesystem, elektriske stemte tidsmessigsett.

Vis bare ikke bilen i Sarpsborg, det var det dummeste jeg gjorde. De har ikke peiling. Fikk mangler på at et hovedlys ikke fungerte, men ville ikke se på det etter at jeg fant ut at den en sikringen ikke satt som den skulle, hadde oljelekasje hvor det randt litt mye og batteriet mitt måtte festes bedre fast. Etterkontrollen ble gjort i Drøbak og gikk glatt igjennom.

Om du har injection eller sugemotor spiller egentlig ingen rolle i mine øyne eller erfaring.
Loggført

'64 Notchback
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 05, 2013, 18:35:03 pm »

Tør vel egentlig påstå at kontrollen i Sarpsborg her har bedre peiling en deg utfra hva du skriver;)
Men behold I'en på motoren din. Tror du for minst problemer så lenge det fungerer.

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
BayWindow
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Ski


Vis profil

« Svar #6 på: januar 08, 2013, 13:05:55 pm »

Injection er desverre ikke aktuelt av forskjellige årsaker for min del, da blir det å bruke originale forgassere. Har fått fatt et sett som har stått i en norsk bil.
De fleste busser med type4 ble vell levert med forgassere i Norge..

Takk for alle svar!
Loggført

Don't kill the dream, execute it
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #7 på: januar 09, 2013, 08:43:39 am »

Vil bare nevne at du mister moment på lave turtall, bensinforbruk går opp, tomgangsegenskapene blir dårligere, spesielt i forbindelse med kaldstart.
Bare nevner det. Innsprøytning er overlegent bedre på alle områder.  Glad
Kjører selv gammel Porsche med D-jetronic og gammel Caravelle med L-jetronic.
Loggført
RZR-Jånni
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Lier (Litt Bergen)


Regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 21, 2013, 12:50:15 pm »

Jeg kjøper gjerne et komplett system av deg, om du virkelig skal bytte det ut. Så kan jeg bytte ut orginalgasserne mine. Glad
Loggført

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika "Stivikken"
74 1303S Big
77 Doka
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!