Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #30 på: juni 26, 2013, 18:35:41 pm » |
|
Skal ikke skuffe deg 
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #31 på: august 10, 2013, 09:53:00 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #32 på: september 22, 2013, 12:20:01 pm » |
|
Da var dette for godt til å være sant.... Fikk Mail at de ikke hadde igjen flere, og ikke fikk inn igjen.... Men pengene kom tilbake på konto, så det er et seriøst firma 
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #33 på: september 22, 2013, 21:37:10 pm » |
|
Tips: ring Odd Øiseth på Mekonomen, Gulli Bilsenter AS, Tønsberg, og spør om han kan legge nytt belegg på den gamle plata, hvis det er belegget som er problemet.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #34 på: september 23, 2013, 21:10:46 pm » |
|
Skal innom ett verksted i Oslo som legger nytt belegg :-) så får vi håpe den kommer seg :-) men takk for tipset :-)
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #35 på: november 09, 2013, 21:29:48 pm » |
|
Da hadde man prøvd nytt belegg også, virket fint de to førte kjøreturene, så begynte jammen meg sluringa igjen  da blir det til vanlig clutch og 1300 motor, og kanskje salg av 1200 motoren m alt som hører til Saxomaten :/ hva får man for slikt? Er vel ikke mange som trenger det i Norge :-S
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
erl
Nybegynner

Innlegg: 36
Bosted:
|
 |
« Svar #36 på: november 09, 2013, 22:55:17 pm » |
|
Dumt dette her !Du kan jo okså bygge om til vanelig automat.Det funker som fy,med eller uten last.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #37 på: desember 25, 2013, 20:03:08 pm » |
|
Da ble det VW-julegave! Grønn gangstercap/solskjerm fra Cornett! 
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #38 på: desember 25, 2013, 20:18:39 pm » |
|
Slurer den på grunn av olje på lamellen eller pga at saxomaten trekker litt i clucharmen ved kjøring?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #39 på: desember 25, 2013, 23:26:06 pm » |
|
Vet ikke hva det er denne gangen... Bytta simmring, så regner ikke med det er olje igjen.. Men har bestemt meg for å sette inn vanlig clutch. Litt kjipt, men kjedelig når det ikke virker ordentlig... Tar selvfølgelig vare på alt av saxomaticen! 
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #40 på: desember 26, 2013, 10:02:09 am » |
|
Jeg ville brukt enda litt tid på å fikse saxomaten. Bygger du om går bilen din fra å være noe spesielt til noe helt vanlig.
Men der er jo din bil.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #41 på: desember 26, 2013, 14:06:22 pm » |
|
Om det er helt vanlig clutch slur så hjelper det ingenting å bytte ut saxomatbiten med en wire.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #42 på: desember 26, 2013, 19:37:52 pm » |
|
Har en 1300 m vanlig svinghjul og clutch. Bare så det er klart blir Saxomaticen stående på låven! Tar vare på den, men det som er dumt er at man får jo ikke deler til de! Blir også dyrt for en 14-åring  Men er enig i at det er surt å bytte den ut og :/ men greit at ting virker og da 
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
Jørgen N
Medlem
  
Innlegg: 110
Bosted: Vennesla
|
 |
« Svar #43 på: februar 09, 2014, 13:27:19 pm » |
|
Liten rapport på hva som skjer nå: 1200'n blir tatt ut sammen med Saxomaticen. 1300 SP med vanlig clutch blir satt i. MEN, det er kun foreløpig. Det er ikke så lenge til jeg begynner på utdannelse som bilmekaniker, og prøver å fikse litt på Saxomaticen. Om jeg får den ordentlig til etterhvert skal den inn igjen!
|
|
|
Loggført
|
1964 VW 1200 1971 VW 1302 
|
|
|
|