mars 28, 2024, 21:38:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baboon vil gasse litt igjen  (Lest 155987 ganger)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #480 på: januar 15, 2016, 07:32:20 am »

Over 15 grader har jeg fått til. Nærmere 20 grader de fleste gangene.

Treg herder har jeg ikke tenkt på da jeg har trodd at den raske var mer effektiv og egnet til garasjelakkering.

Mest vant til PPG systemet men med rask herder der så kan du lakke ned til 12 grader, men når du har en lakk som den så er det nok en fordel å gi den lang herdetid for flytens skyld.
Klarer du ca 18-20 grader og bruker vanlig eller treig herder så kan du evt kjøre opp temperaturen med en gang du er ferdig å sprøyte så mye du klarer.
Så lenge du får nok luft i lokalet er det helt greit å ha oppi 60 grader, noe jeg tror du sliter med i en garasje da.. Gliser
Våtsliper du kun klarlakken eller kommer du til flakes lakken? Blir det mye farge forskjell?
Loggført

Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #481 på: februar 22, 2016, 16:10:34 pm »

Nå lå denne tråden på side 2 V,skjer det noe?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #482 på: februar 29, 2016, 21:28:20 pm »

Jepp, det skjer noe hver uke. Dessverre er det ikke annet enn sliping å melde om. Jeg har hatt 2 dager fri fra jobb for å få litt fortgang. Nå står bilen ferdig maskert og klar for videre lakkering innvendig. I morgen er det lakkering og muligens noe å vise frem.

Jeg er forresten drit lei av å slipe Tvilende
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #483 på: mars 09, 2016, 21:22:26 pm »

Nå dere, begynner det å skje ting. Deler går ut av lakkbua. Foreløpig kun noen retningsvisere, men allikevel noe som er ferdig.

Bilde 1. Baboonen i slipemodus. Man kan jo lure på hvor mange slipetimer jeg har hatt totalt siden jeg begynnte på prosjektets grunnarbeid.

Bilde 2. Viser nesten ferdigslipt tak. Her kan en klase med sølvflake vises på grunn av for lite klarlakk å slipe på. Allikevel veldig mye bedre enn den sinnsyke appelsinhuden som var der tidligere.

Bilde 3. Maskering for å lakkere innvendig. Jeg var ganske misfornøyd med min innvendige lakkering. Derfor benyttet jeg sjansen til å fore på med mer flake. Svart base gir en syk effekt, viste det seg.

Bilde 4. Siiiig. Jeg trodde jeg hadde lært, men neida.. Det er maskeringen som slipper lakken og gir mengder med sig. Ny sliperunde på selve dashbordet er bestillt.


* 57-slipe-selfie.jpg (44.18 KB, 640x480 - vist 477 ganger.)

* 57-tak.jpg (32.51 KB, 640x480 - vist 466 ganger.)

* 57-maskering.jpg (52.61 KB, 640x480 - vist 433 ganger.)

* 57-siiiiig.jpg (53.98 KB, 640x480 - vist 483 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #484 på: mars 09, 2016, 21:30:09 pm »

Men nå kommer selve kremen på kaka. Jeg er faktisk selv veldig fornøyd med hvordan et siste strøk legger seg.

Bilde 5. Nyflaket etter sliping av sig. Her kommer det en runde med sliping til før siste strøk.

Bilde 6. Kanal helt ferdig med siste strøket. Fornøyd med hvordan lakken flyter ut og gir lite bølger/appelsin.

Bilde 7. Kanal med speilbilde. Speilbildet fantes ikke før sliping.

Bilde 8. Innvendig lakkering på dørene.


* 57-dash.jpg (67.22 KB, 640x480 - vist 482 ganger.)

* 57-kanal-ferdig.jpg (58.42 KB, 640x480 - vist 452 ganger.)

* 57-kanalspeilbilde.jpg (81.41 KB, 640x480 - vist 442 ganger.)

*  (48.08 KB, 640x480 - vist 442 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #485 på: mars 09, 2016, 21:35:48 pm »

Siste bilde for denne gang. Dette er hanskeromslokket som henger. Dette vil jeg sammenligne med siden på bilen der jeg har fryktet at lakken vil flyte dårligst ut. Hanskeromslokket gir meg en trygg følelse på at dette kan jeg få til. Bra speilbilde uten store bølger.

Neste uke vil dørene bli lakkert på utsiden, altså ferdig lakkert og skal ut av lakkbua. Jeg skal også slipe dashbordet for siste gang og legge et strøk. Kanskje jeg får plass til motorlokket også i denne lakkrunden.

I tillegg er det sist innkjøpte spannet med klarlakk straks tomt. Jeg må gå til innkjøp av spann nr 4. Det betyr 30 liter klarlakk Gliser


* 57-hanskeromspeilbilde.jpg (71.72 KB, 640x480 - vist 492 ganger.)
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #486 på: mars 09, 2016, 22:25:20 pm »

Speilbilde på kanalen  Osteaktig Osteaktig. Du glemmer hele slipejobben den dagen Gasser'n din blir trillet ut i lyset for første gang. Dette blir groomt BABOON
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #487 på: mars 09, 2016, 22:47:42 pm »

Helt herlig lesning og bilder - dette blir sjef!
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #488 på: mars 10, 2016, 11:08:12 am »

Over 15 grader har jeg fått til. Nærmere 20 grader de fleste gangene.

Treg herder har jeg ikke tenkt på da jeg har trodd at den raske var mer effektiv og egnet til garasjelakkering.

Mest vant til PPG systemet men med rask herder der så kan du lakke ned til 12 grader, men når du har en lakk som den så er det nok en fordel å gi den lang herdetid for flytens skyld.
Klarer du ca 18-20 grader og bruker vanlig eller treig herder så kan du evt kjøre opp temperaturen med en gang du er ferdig å sprøyte så mye du klarer.
Så lenge du får nok luft i lokalet er det helt greit å ha oppi 60 grader, noe jeg tror du sliter med i en garasje da.. Gliser
Våtsliper du kun klarlakken eller kommer du til flakes lakken? Blir det mye farge forskjell?

Har glemt å besvare disse spørsmålene. Jeg har forsøkt å slipe kun i klarlakken, men det er noen korn som treffes av slipepapiret. Det lilla feltet bak bakruten ble veldig dårlig med tanke på dette. Flake-kornene blir sølvfarget og ødelegger hele effekten. Her får jeg bare få på et klistremerke eller male på noe tekst/pinstripe/logo.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #489 på: mars 10, 2016, 12:10:12 pm »

Dette blir sinnsykt bra!
Etter hvert som bilen begynner å bli veldig verdifull, har du kontroll på forsikring?
Typiske sånne ting vi glemmer..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #490 på: mars 10, 2016, 13:39:47 pm »

Dette blir sinnsykt bra!
Etter hvert som bilen begynner å bli veldig verdifull, har du kontroll på forsikring?
Typiske sånne ting vi glemmer..

Takk og godt poeng. Dette har jeg absolutt ikke kontroll på. Jeg får ta grep.
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #491 på: mars 11, 2016, 06:30:28 am »

Over 15 grader har jeg fått til. Nærmere 20 grader de fleste gangene.

Treg herder har jeg ikke tenkt på da jeg har trodd at den raske var mer effektiv og egnet til garasjelakkering.

Mest vant til PPG systemet men med rask herder der så kan du lakke ned til 12 grader, men når du har en lakk som den så er det nok en fordel å gi den lang herdetid for flytens skyld.
Klarer du ca 18-20 grader og bruker vanlig eller treig herder så kan du evt kjøre opp temperaturen med en gang du er ferdig å sprøyte så mye du klarer.
Så lenge du får nok luft i lokalet er det helt greit å ha oppi 60 grader, noe jeg tror du sliter med i en garasje da.. Gliser
Våtsliper du kun klarlakken eller kommer du til flakes lakken? Blir det mye farge forskjell?

Har glemt å besvare disse spørsmålene. Jeg har forsøkt å slipe kun i klarlakken, men det er noen korn som treffes av slipepapiret. Det lilla feltet bak bakruten ble veldig dårlig med tanke på dette. Flake-kornene blir sølvfarget og ødelegger hele effekten. Her får jeg bare få på et klistremerke eller male på noe tekst/pinstripe/logo.

Det er ikke mulig å bruke "sprittusj" eller tilsvarende og sette spissen ned på korn for korn?
For å dempe sølv effekten..Hæ

A
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #492 på: mars 11, 2016, 10:03:29 am »

Over 15 grader har jeg fått til. Nærmere 20 grader de fleste gangene.

Treg herder har jeg ikke tenkt på da jeg har trodd at den raske var mer effektiv og egnet til garasjelakkering.

Mest vant til PPG systemet men med rask herder der så kan du lakke ned til 12 grader, men når du har en lakk som den så er det nok en fordel å gi den lang herdetid for flytens skyld.
Klarer du ca 18-20 grader og bruker vanlig eller treig herder så kan du evt kjøre opp temperaturen med en gang du er ferdig å sprøyte så mye du klarer.
Så lenge du får nok luft i lokalet er det helt greit å ha oppi 60 grader, noe jeg tror du sliter med i en garasje da.. Gliser
Våtsliper du kun klarlakken eller kommer du til flakes lakken? Blir det mye farge forskjell?

Har glemt å besvare disse spørsmålene. Jeg har forsøkt å slipe kun i klarlakken, men det er noen korn som treffes av slipepapiret. Det lilla feltet bak bakruten ble veldig dårlig med tanke på dette. Flake-kornene blir sølvfarget og ødelegger hele effekten. Her får jeg bare få på et klistremerke eller male på noe tekst/pinstripe/logo.

Det er ikke mulig å bruke "sprittusj" eller tilsvarende og sette spissen ned på korn for korn?
For å dempe sølv effekten..Hæ

A

Sikkert, men det er totalt sett litt mer enn "en million" sølvprikker. Jeg velger heller å gjøre meg ferdig nå og fikser det til på et senere tidspunkt. Jeg har jo noen kule Cyclone Headers klistremerker som jeg hadde tenkt å bruke uansett.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #493 på: mars 16, 2016, 20:24:45 pm »

Tirsdagen gikk med til siste sliperunde, teiping og lakkering. Veldig fornøyd med denne kvelden. Alt gikk på skinner denne gangen og malingen fløt fint ut.

Neste tirsdag blir det lakkering av karrosseriet utvendig Sjokkert


* 57-dash.jpg (58.41 KB, 640x480 - vist 487 ganger.)

*  (61.39 KB, 640x480 - vist 476 ganger.)

* 57-motorlokk.jpg (58.54 KB, 640x480 - vist 481 ganger.)

* 57-motorlokk-2.jpg (39.96 KB, 640x480 - vist 449 ganger.)
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #494 på: mars 16, 2016, 23:12:33 pm »

Stor tommel opp!

Glasurit sin lakk ble i gamle dager ofte omtalt som "Papegøye-lakk"
Det nye nå er altså "Bavian-lakk"  Gliser
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #495 på: mars 17, 2016, 15:37:49 pm »

SIKLE! Sjokkert Begge tomler opp herfra!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #496 på: mars 20, 2016, 16:41:53 pm »

Blankt dette her gitt, regner med at fingertuppene dine er like blanke Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #497 på: mars 20, 2016, 17:49:52 pm »

Blankt dette her gitt, regner med at fingertuppene dine er like blanke Blunker

Jeg har funnet ut at en slipedag i uken er nok. Fingeravtrykkene vokser tilbake på en uke. Takk forresten.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #498 på: mars 21, 2016, 22:59:31 pm »

Var å tittet litt isted.. Sykt kult. Og det luktet klarlakk overalt Osteaktig  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #499 på: mars 22, 2016, 07:51:44 am »

Var å tittet litt isted.. Sykt kult. Og det luktet klarlakk overalt Osteaktig  Gliser

Tja. Det gikk vel ikke så bra som jeg hadde håpet. Skal du i garasjen i kveld? Trenger litt løftehjelp over på bunnplata..
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #500 på: mars 22, 2016, 08:50:33 am »

Var å tittet litt isted.. Sykt kult. Og det luktet klarlakk overalt Osteaktig  Gliser

Tja. Det gikk vel ikke så bra som jeg hadde håpet. Skal du i garasjen i kveld? Trenger litt løftehjelp over på bunnplata..

Det er vel muligheter for en liten garasjetur. Når tenkte du?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #501 på: mars 22, 2016, 12:15:39 pm »

Var å tittet litt isted.. Sykt kult. Og det luktet klarlakk overalt Osteaktig  Gliser

Tja. Det gikk vel ikke så bra som jeg hadde håpet. Skal du i garasjen i kveld? Trenger litt løftehjelp over på bunnplata..

Det er vel muligheter for en liten garasjetur. Når tenkte du?

Jeg stikker ut rundt 16, men må bygge om buret til Porschegutta først. Fredrik kommer sikkert rundt 20. Passer vel best rundt da..
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #502 på: mars 23, 2016, 20:11:13 pm »

Nå da, endelig. Karosseriet er ute av lakkbua. Det var en befrielse. Selve lakkjobben var ganske stressende og jeg feilberegnet mengden som skulle lakkeres. Kort sagt, hver gang bavianen løper ut av lakkbua er det fare på ferde. Denne gangen spurtet jeg Gliser En hel gjeng sig og mye "silikon/fett" prikker. Det så helt jævelig ut, men når det hele var tørket så det faktisk ikke så dårlig ut. Alt i alt veldig fornøyd.

Bilde 1. Endelig ute av bua. Alt er lakkert.

Bilde 2. Fresh og nyrestaurert (og fremdeles like ren og pen) bunnplate er forent med sin nye jakke. Jeg tror de er en god match. Hip og trendy som eieren Øyerulling

Bilde 3. Siste rest i lakkbua. Skjermer og panser fikk en runde. Ingen problemer denne gangen og fløt fint ut.

Bilde 4. Nylakkert skjerm.

Etter dette fikk jeg skrudd på en dør og tankene vandrer videre til hva som først skal gjøres. Jeg tror vinduer og dører blir prioritert slik at bilen blir lukket og holdes ren innvendig.


* 57-Ute av gasskammeret.jpg (57.83 KB, 640x480 - vist 476 ganger.)

* 57-parret.jpg (57.71 KB, 640x480 - vist 519 ganger.)

* 57-siste rest.jpg (58.64 KB, 640x480 - vist 448 ganger.)

* 57-skjerm.jpg (50.41 KB, 640x480 - vist 474 ganger.)
Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #503 på: mars 23, 2016, 20:45:37 pm »

God-diddely-DANG!! Skikkelig eye-candy!
Dette blir jo bare helt rått!
Lykke til videre, og god påske  Gliser
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #504 på: mars 23, 2016, 22:11:33 pm »

Baboon for president
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #505 på: mars 23, 2016, 22:49:43 pm »

Dette blir helt konge ass. Utrolig kult å se bunnplata og karosseri sammen :-) Brikkene faller på plass.
Må kvesse blyanten igjen. Er ikke lenge til det skal males litt både her og der B-)
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #506 på: mars 23, 2016, 23:56:51 pm »

Relativt kult å se blikket ditt idet vi la ned på karosseriet.. To steg tilbake, og man så at alle timene med gnikking og gnuing var verdt det.

Dette blir helt sjef.. Ingen tvil om at det blir en skikkelig eye catcher av en bil!  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #507 på: mars 24, 2016, 07:57:01 am »

Takk alle sammen. Jeg gleder meg fremover til nye og rene mekkeklær, silkehansker og ny motivasjon.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2423
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #508 på: mars 31, 2016, 16:38:31 pm »

Dette blir bare så bra Vegard Glad Kult Kult
Har du funnet noen løsning på skjerm/dekk problemet?
Ser at det er flere gassere som sliter med det samme Blunker

* image.jpg (35.95 KB. 479x600 - vist 380 ganger.)

Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #509 på: mars 31, 2016, 18:38:32 pm »

Jeg vil si at 9 av 10 med flared bakskjermer har samme problem. Jeg gir meg selv kun to valg. Skjermer uten flare eller litt større dekk. Felger, aksler og spacere er et ikketema.

På tirsdag setter jeg den ned i front for å få et mer riktig bilde.
Loggført
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!