mars 29, 2024, 01:15:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Norsk dragracing historie - Gardermoen  (Lest 5439 ganger)
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« på: januar 14, 2013, 07:57:32 am »


Skinne er en av dem som kjører her..



Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 14, 2013, 08:41:21 am »

Morro å se! Takk Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: januar 14, 2013, 08:48:17 am »

Enig med Berger. Morsomt å se at tiden har så og si stått helt stille der oppe.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 14, 2013, 08:54:08 am »

Hva skjedde med boblen mon tro? Og hvem er det sin? (om den finns fortsatt)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: januar 14, 2013, 09:28:56 am »

Den er i dag en gateboble, og ble kjørt av Øystein Lindahl med backing av girkasse byggeren til Unneberg bil.
Read all about it på min gamle blogg... side 2.
http://jhu.skynetblogs.be/index-1.html
Loggført

Speed is no substitute for direction
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 14, 2013, 09:30:19 am »

Som 12 åring satt jeg å så på de løpene her. Moro og se igjen. Og kan ikke helt si meg enig at tiden har stått stille. Det eneste som er likt er selve stripa.. om en ser bort i fra at det nå er asfalt. All infrastruktur er endret. Og depoet var kun en vei videre bak stripa. Innfarten skjedde inn bak depoet.. og null returlane. Flaks at banen ble lagt akkurat der.. Da ringbanen var lang. Ca 1 mil. Og se hvor mye det er igjen av den nå.

Bobla lever fortsatt som fin sort gatebil med 4bolts hjul.. regnr 113 ett eller annet. Gasserne, 48 IDA, fra denne bilen er de Folke har lekt med de siste årene. Men er nå 51,5mm og har hatt Bjørn Rognlien som eier og bruker på 90 tallet. Husker ikke navnet på eier og sjåfør i farten. Men dukker opp i ny og ne.

På denne tiden kostet det kroner 1000,- å få komme inn i depoet mener jeg å huske  Sjokkert
« Siste redigering: januar 14, 2013, 09:33:48 am av Jee » Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 14, 2013, 09:34:29 am »

Der var JHU før meg med utfyllende info..
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: januar 14, 2013, 09:54:03 am »

Som 12 åring satt jeg å så på de løpene her. Moro og se igjen. Og kan ikke helt si meg enig at tiden har stått stille. Det eneste som er likt er selve stripa.. om en ser bort i fra at det nå er asfalt. All infrastruktur er endret. Og depoet var kun en vei videre bak stripa. Innfarten skjedde inn bak depoet.. og null returlane. Flaks at banen ble lagt akkurat der.. Da ringbanen var lang. Ca 1 mil. Og se hvor mye det er igjen av den nå.

Ganske fantastisk å se hvor stor endring det er på alt... som du sier, ingenting er likt, og utrolig flaks den ble lagt der den gjorde.... ingenting annet enn skog mot vest på disse filmene. Kult
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: januar 14, 2013, 10:00:15 am »

Som 12 åring satt jeg å så på de løpene her. Moro og se igjen. Og kan ikke helt si meg enig at tiden har stått stille. Det eneste som er likt er selve stripa.. om en ser bort i fra at det nå er asfalt. All infrastruktur er endret. Og depoet var kun en vei videre bak stripa. Innfarten skjedde inn bak depoet.. og null returlane. Flaks at banen ble lagt akkurat der.. Da ringbanen var lang. Ca 1 mil. Og se hvor mye det er igjen av den nå.

Bobla lever fortsatt som fin sort gatebil med 4bolts hjul.. regnr 113 ett eller annet. Gasserne, 48 IDA, fra denne bilen er de Folke har lekt med de siste årene. Men er nå 51,5mm og har hatt Bjørn Rognlien som eier og bruker på 90 tallet. Husker ikke navnet på eier og sjåfør i farten. Men dukker opp i ny og ne.

På denne tiden kostet det kroner 1000,- å få komme inn i depoet mener jeg å huske  Sjokkert

Kjører han fortsatt?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 14, 2013, 10:08:57 am »

Bjørn kjører ikke lenger dessverre. Selv om han var ganske blid etter litt stingerbrøl på SCC i 2011  Gliser
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #10 på: januar 14, 2013, 10:20:45 am »

Synd, trivelig kar og heftig type 3!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!