april 23, 2024, 12:56:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan profil på dekk på 57 boble,å senke torsonsplater bak  (Lest 5558 ganger)
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« på: januar 14, 2013, 19:12:02 pm »

lurer på om noen her med ordentlig senkede bobler har noen tips ang dekk dim foran.
skal kjøre 135 tenkte jeg,å har 4" smalnet puma å ønsker ha sving selvom den er lagt helt ned.
å hvis noen har eller lager torsonsplater i vinkel til mer senking bak er jeg interessert,eller tips hvordan de lages. gjerne med bilder Blunker
Loggført
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #1 på: januar 15, 2013, 18:12:09 pm »

145/65 er fin Glad
Loggført

Fredrik Larsen
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: januar 15, 2013, 18:51:36 pm »

kjøp disse hos unneberg så kan du senke først på torsjon og disse etterpå så skal det bli lavt.
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Spring-plates-Adjust-s-axle-pair-AC501320_act_shop.product_pID_93529_lang_EN_country_GB.htm?crumbStartPage=3&crumbStartRow=60
Loggført
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #3 på: januar 15, 2013, 19:53:01 pm »

vet du hva disse koster?
hvordan funker disse i forhold til senking?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7124
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #4 på: januar 15, 2013, 21:13:23 pm »

http://www.unneberg-bil.no/product/10638
Loggført
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #5 på: januar 15, 2013, 21:34:47 pm »

vil ikke disse butte i den stopperen på innsiden? hvis du henger med.?
har du et bilde som viser disse på?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 15, 2013, 21:39:26 pm »

Når man vrir torsjonsplata som unneberg selger så kommer hjulet lenger opp og bilen lenger ned, den er jo "knekt" på midten...
Hvor lavt skal du gå da?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #7 på: januar 15, 2013, 21:42:54 pm »

den skal helt ned så langt det går uten at det subber i bakken på flat mark Glad
low & slow Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 15, 2013, 21:51:03 pm »

Da er det bare å handle platene som unneberg selger. Evt er det mulig å kappe et hakk i den originale fjærplata.
Jeg slapp ned min 2 eller 3 hakk på indre splines når jeg senket ovalen bak og fikk ca -4.50 grader camber.
Lurt å skifte til lukkede hjullager. Med kun puma foran så kommer de normalt sett ikke langt nok ned om den ikke er sveiset om. Senkespindler er å foretrekke, så får du bedre hjulvinkler foran.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #9 på: januar 15, 2013, 21:53:54 pm »

må nok ha lukkede ja ellers får de ikke smørning Rekker tunge
ok. får teste ut det da Blunker
jeg har puma å spindler foran,å skal ha smale hjul så jeg får den så lavt som mulig med sving Blunker
men usikker om det blir 135 70 15 el 145 65 15 Rekker tunge
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #10 på: januar 15, 2013, 21:59:47 pm »

Slik er det gjort på min..  Gliser

* senk.jpg (117.86 KB. 800x565 - vist 438 ganger.)


* senk2.jpg (112.24 KB. 720x480 - vist 366 ganger.)

« Siste redigering: januar 15, 2013, 22:02:00 pm av Nordtveit » Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 15, 2013, 22:02:41 pm »

Jeg ville gått for det breieste det er plass til. Selv kjørte jeg på 155/50-15 som er lavere enn 145/65-15, nå skal jeg ha 185/35-17 mener jeg å huske...
Har et sett med 155 på original 5bolt felg om det er noe du vil teste først.

@Nordtveit. Lookin good! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #12 på: januar 15, 2013, 22:06:29 pm »

Har 185 55 15 nå å det subber nå,å er 11 cm fra bakken å opp til nesa på karosseriet :/
Smalnet puma 4".
Kompis har,ellers takk Glad
Men ute etter originale tette felger.
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #13 på: januar 15, 2013, 22:07:40 pm »

På min som jeg la ut bilde av er det 175/55.. og da kan jeg ikke ha full sving uten at det subber.. tipper 155 blir bra..
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 15, 2013, 22:10:12 pm »

Du kan jo taste inn litt og sammenligne her: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Jeg hadde ca 10cm opp til nesa. Har hatt litt subbing i lyktebrønnen men jeg har ikke kjørt med dropspindler enda.

Slik så min ut med 155/50-15 foran
« Siste redigering: januar 15, 2013, 22:12:44 pm av Dewil » Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #15 på: januar 15, 2013, 22:12:41 pm »

Takk for innspill Glad
Forsto ikke bildet helt bak :p
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #16 på: januar 15, 2013, 22:30:08 pm »


Forsto ikke bildet helt bak :p


Hæ
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #17 på: januar 15, 2013, 22:32:00 pm »

Hvordan det var gjort. Hvilke modell har du?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 15, 2013, 22:33:38 pm »

Hvordan det er gjort? Har senka bilen vel Gliser
Det er en 1957 modell. Kjørte på 205/65-15 bak...
Kun puma foran, ellers originalt urørt understell som er senket...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #19 på: januar 15, 2013, 22:36:15 pm »

Slik er det gjort på min..  Gliser
[ Vedlegg ]
[ Vedlegg ]
Hvordan er det gjort bak her? Hvilke modell?
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #20 på: januar 15, 2013, 22:45:35 pm »

Dette er en 61 modell.. Du ser at det er kappet av en del av torsjonsplata. Slik at man unngår at den tar oppi.
et annet bilde som kansje viser bedre.. (ikke fra min bil, men en annen som har gjort det samme...)

* springplate8.jpg_thumb.jpg (51.79 KB. 200x133 - vist 372 ganger.)

Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #21 på: januar 15, 2013, 22:49:00 pm »

Så man må kutte den delen man kjøper fra Unneberg?
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #22 på: januar 15, 2013, 23:08:22 pm »

Så man må kutte den delen man kjøper fra Unneberg?
Den skal du nok slippe å kutte i.
Men den du har på bilen nå, kutter du. Det er på de originale torsjonsplatene mine det er kuttet en bit av..
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #23 på: januar 15, 2013, 23:12:03 pm »

Ok. Så den stopperen må kuttes litt eller hvor tenker du? :p
Loggført
Nordtveit
Supermedlem
*****
Innlegg: 910
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #24 på: januar 15, 2013, 23:45:14 pm »

Kutter bare i torsjonsplata slik at hakket da gjør at  den" går forbi" stopperen når bilen er mye senket bak..  Men det skal vel også sies at blir dette gjort, så kal vel onkel p og enkelte eu verksteder henge seg opp i noe slikt. Men dt vil de vel uansett gjøre med en senket bil.. Den tid, den sorg... Gliser
Loggført

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo" Blunker
facebook.com/nordtveitsgarage
instagram: Nordtveitsgarge

1956 Oval---solgt---
1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt---
1964 Panelbuss "Gulbuss'n"
1958 T1, Ratlook "Rat'n"
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #25 på: januar 15, 2013, 23:47:09 pm »

Kappe vekk den stopper kanten da el?
Eu ok i 2 år til min så null stress Blunker
0 feil,senket maks av det som går uten ny plate Blunker
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #26 på: januar 16, 2013, 06:57:46 am »

Ikke kapp i noe. kjøp de som unneberg selger.
Loggført
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #27 på: januar 16, 2013, 07:00:37 am »

Klarer ikke skjønne hvordan de funker,å finner ingen bilder som viser.
Hvor mye ekstra får man lagt den ned med de Martin?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #28 på: januar 16, 2013, 08:03:52 am »

De er leddet på midten. Er en skrue på midten som justerer de.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjetil1985
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted: kløfta



Vis profil
« Svar #29 på: januar 16, 2013, 08:16:15 am »

Ok. Så man må ikke kappe noe for å få den helt ned? Glad
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!