april 29, 2024, 10:31:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skivbremser  (Lest 925 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: januar 12, 2013, 18:42:47 pm »

vurdere og bytte fra tromler til skivbremser foran på min 63 modell..føler att sikkerheten er ett must er det mye jobb og bygge om?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 12, 2013, 19:02:50 pm »

Det er noen timers jobb å bygge om.
Spindlene må byttes, da kan man like greit bytte kingolter, linkbolter og foringer samtidig. Alt bør også kontrolleres for slitasje før man monterer.

Har du original bil ville jeg beholdt tromlene. De bremser like godt som skivebremser når de er i orden.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Klungland
Medlem
***
Innlegg: 217
Bosted: Etne


62 cab


Vis profil
« Svar #2 på: januar 12, 2013, 19:43:41 pm »

Har du orginal motor holder trommer bremser.
Jeg har selv CSP sitt skivesett og det er en relativ enkel jobb å bytte. Tenger ikke bytte spindler (hvis de du har er ok) men bør bytte hovedsylinder som er relativt enkelt.
Loggført

Life is what happens while you are busy making other plans
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 12, 2013, 19:52:49 pm »

Da er det forskjellige sett jeg har sett på Gliser
Uansett bør man sjekke at spindlene ikke har skjeve aksler eller har slakk i leddbolt og kingbolt før man gyver løs.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: januar 13, 2013, 00:10:40 am »

kjører1915 motor.så føler meg litt tryggere med skiver selv om tromlene biter godt de og etter overhaling.bytta foringer i ene kingbolten i forfjor.sånødvendigvis skal det ikke være nødvendig med nye spindlermedmindre de gamle lagerbanene på spindlen er slitt?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 13, 2013, 01:11:59 am »

Så lenge det ikke er slakk noe sted så er det nok ikke store slitasjer å snakke om. Bare å bygge på med bremser da, når du har litt mer motor enn originalt.

Selve spindelen der lagrene sitter blir skjelden slitt med mindre lageret skjærer seg og kjører en runde.
Det eneste som er lurt å sjekke før du starter er om spindlen der lagrene sitter er rett. Den på venstre side har en tendens til å bøye seg pga hullet til speedometerwiren.

Kjør på! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: januar 13, 2013, 11:18:30 am »

bruker du bare en vinkel for og sjekke om spindlen er rett da?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 13, 2013, 11:24:26 am »

sist brukte jeg stål-linjal. Men vinkel gjør samme nytten.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 13, 2013, 11:28:35 am »

Her ser du et bilde av min
 http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19943.msg492193.html#msg492193
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: januar 13, 2013, 12:05:03 pm »

ser veldig bra ut.men du kjører senkespindler på din?  har jeg behov for det.har puma på min fra før.ville tro skivene passer rett på orginalspindlene? aldri skrudd bremseskiver på boble før.bare haugevis av nymoderne biler.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 13, 2013, 12:18:23 pm »

Geometrien i forstillinga blir bedre med spindler. På de originale spindlene må du skru på en brakett for å feste caliperene. Bytter du spindler får du festet innebygget.
Man får kjøpt komplette sett med bremser inkludert senkespindel.

Når man monterer skivebremser blir også forstillingen breiere. Enda litt breiere med spindler. Så det kan være en ide å kjøpe smalere forstilling også.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #11 på: januar 13, 2013, 15:05:15 pm »

hmm kansje jeg vi få problemer med hjula igjen da att de gåri skjermene.kjører 5.5felg foran?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!