april 25, 2024, 02:20:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1958 Vw 1200 lade problemer. Bare å bytte dynamo?  (Lest 3186 ganger)
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« på: januar 15, 2013, 16:17:36 pm »

Gjelder 58 mod 1200. Som ikke lader skikkelig. Lader vist ikke lys står på. Og ved turtall..
Er det bare å bytte dynamo på disse. Kodeord. "Bare"
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: januar 15, 2013, 17:33:00 pm »

Sjekk børstene. Den underste pleier å være mest slitt.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: januar 15, 2013, 18:04:23 pm »

Jupp. Sjekk børstene. Er disse slitt - bytt.

Følg med på slitasjen på børstene etterpå. Eldre og slitte dynamoer kan begynne å spise børster om man har uflaks.
Loggført
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #3 på: januar 15, 2013, 18:06:33 pm »

Jupp. Sjekk børstene. Er disse slitt - bytt.

Følg med på slitasjen på børstene etterpå. Eldre og slitte dynamoer kan begynne å spise børster om man har uflaks.

Ok. Takk. Men hva om dynamoen er gåen. Husker ikke hvordan det er på disse gamle motorene. Er foten fast i blokken. Og dynamo ikke til å ta av.?
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
les-pål
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Ørsta


Boble 73´ 1303


Vis profil
« Svar #4 på: januar 15, 2013, 19:03:50 pm »

For å ta av dynamo må du
-koble fra batteri
-antagligvis ta av luftinntak og forgassaren og ledningane som er kobla til alt dette, samt dei som er på dynamoen
-få av reina som sitter på dynamoen framme
-deretter skru av stålbindinga som festar dynamoen til dynamofoten, sku ut dei 4 skruane på viftehuset og den bak(litt verre å kome til, meina den mutteren var ein 23´)OBS! pass på at lager og skruar ikkje fell ned i viftehuset!

då skal den vere løs  Blunker gjort på en time max vil eg tru  Glad
Loggført

Vh.
Pål Aam
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #5 på: januar 15, 2013, 19:07:35 pm »

For å ta av dynamo må du
-koble fra batteri
-antagligvis ta av luftinntak og forgassaren og ledningane som er kobla til alt dette, samt dei som er på dynamoen
-få av reina som sitter på dynamoen framme
-deretter skru av stålbindinga som festar dynamoen til dynamofoten, sku ut dei 4 skruane på viftehuset og den bak(litt verre å kome til, meina den mutteren var ein 23´)OBS! pass på at lager og skruar ikkje fell ned i viftehuset!

då skal den vere løs  Blunker gjort på en time max vil eg tru  Glad

Se det. Takk takk.. Det får jeg til.. Gliser

Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
les-pål
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Ørsta


Boble 73´ 1303


Vis profil
« Svar #6 på: januar 15, 2013, 19:17:25 pm »

trur forresten eg har ein liggande å slenge, er ikkje sikkert den virkar(har aldri testa den) plukka den frå ein delemotor eg kjøpte i sommar. er en slik som på bildet, usikker på årsmod, men ser ut som den har releet montert på dynamo eller noko sånt og det er vel eit godt tegn  Glad eller kanskje du finn ein ny  Blunker


* 1200 58 engine.jpg (55.75 KB, 640x446 - vist 265 ganger.)
Loggført

Vh.
Pål Aam
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #7 på: januar 15, 2013, 19:37:24 pm »

Har du prøvd å polarisere den?
Loggført

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #8 på: januar 15, 2013, 23:17:08 pm »

Hvordan mistet den remanensen?
Den lader jo litt, så sjekk børster og hvis de er ok, sjekk "vippa".
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: januar 19, 2013, 01:48:05 am »

brente kontaktar i regulatoren er jo eit ikkje heilt ukjent fenomen..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #10 på: januar 20, 2013, 23:25:12 pm »

Takk for gode råd. Den lader litt ja. Men ikke ved lave turtal og ikke med lys på...
Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!