juni 06, 2024, 14:09:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljetrykk problem  (Lest 1472 ganger)
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« på: januar 17, 2013, 23:21:12 pm »

jeg har fått låne en eldre trimmet vw , den ble trimmet opp i 1981 og har nesten bare vært inne til eu kont etter dette . men når jeg lånte bilen sist og kjørte litt tøft i sving begynte olje lampa og lyse .så  stoppet jeg  motor  og startet i gjenn så virket det greit . sjekket olje nivå litt over max men ikke mye . har også byttet olje .
så prøvde jeg i gjenn men lot motor gå når dette skjedde i gjenn men lampa slutter ikke og lyse før motor blir stoppet ..
kan det være oljen som begynner og skumme i pumpa ??
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 17, 2013, 23:31:23 pm »

Jeg ville satt på et manometer for å se hva som egentlig skjer med trykket. Om det faktisk er lavt så kan det være pumpa som har litt stor klaring til lokket.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #2 på: januar 28, 2013, 21:26:16 pm »

T1 uten dypere sump og skvalpeplate mister trykk ved rask svingkjøring. Ikke bra for råde og rammelager.
Loggført
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #3 på: januar 28, 2013, 21:30:03 pm »

Trenger ikke og være så skarpe svinger heller .. har også hendt ved godt pådrag.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 28, 2013, 21:32:25 pm »

Jeg ville starta med å sjekke pumpens klaring. Sump er også en god ide å ha, men om problemet ikke har vært der tidligere og oljenivået er som det alltid har vært så er det noe mekanisk. Kan også være at pumpa suger falskluft.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #5 på: januar 28, 2013, 22:13:06 pm »

Da skal jeg gå løs på pumpa. Noen forslag til olje ?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 28, 2013, 22:42:13 pm »

Nja. i og med at motoren er så gammel som den er, så er det muligens på tide å åpne og sjekke den også. Hvertfall med tanke på at den mest sannsynlig har hatt lavt oljetrykk. Kan hende sila også er tett.
Vet ikke hvor ofte denne har fått ny olje heller.

Men finn et manometer som du setter inn der oljetrykksbryteren sitter. En billig løsning på dette er å bruke en bremseslange og et manometer fra en biltemakompressor Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #7 på: januar 29, 2013, 13:33:42 pm »

Har opplevd samme problem, der var det oljetrykks-giveren som lå og tullet, du kan jo prøve å bytte den. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!