april 28, 2024, 18:04:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kjøp/salg  (Lest 6910 ganger)
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« på: januar 28, 2013, 23:41:36 pm »

Blir litt provesert av mange salgs annonser som står på forumet.
Mange ønsker bud på bil/deler de legger ut for salg,og vegrer seg for å legge ut en salg sum.
Fleste parten som annonserer vet minste summen de ønsker å selge for, hvorfor ikke legge ut det ?
Da slipper man dårlige tilbud under det man ønsker, og dumme kommentarer i annonsen.
Kunne vært interessert i mye som står til salg, men vegrer meg for å legge inn et bud som kan tolkes som helt useriøst og folk som kommenterer derefter. Er selvfølgelig ute etter å betale minst mulig for det man skal kjøpe, det tror jeg alle er !
Så til dere som annonserer slik : Gjør deg selv og oss som tenker som meg en tjeneste, sett en minste pris. Takk !

Mvh.Lasse E.
« Siste redigering: januar 30, 2013, 22:15:35 pm av Lasse.E » Loggført
JarleA
Seniormedlem
****
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #1 på: januar 30, 2013, 18:06:46 pm »

Er egentlig en uting med budrunder på hver eneste liten skrue. Våger å påstå at de fleste som selger her har en formening om hva varene som blir lagt ut er verd og burde ha evne til å sette den prisen på. At det blir klaget på innlegg som oppfattes som useriøse blir helt fjernt med tanke på at mange til salgs tråder blir lagt ut uten antydning om pris. Jeg oppfatter slike tråder som useriøse i utgangspunktet!

Hvis det er spenningen som gjør at enkelte trakter etter en budkrig finnes det sider som ebay og qxl. Der vil budrundene foregå på en riktig måte med en sluttdato og med en stigende riktig rekkefølge på budene. Her vil det aldri fungere riktig så lenge dette er et diskusjonsforum med muligheter for bud pr PM og kompissalg. Blir ebay og qxl for avansert for selger bør en da i det minste kunne finne en pris.

Flere diskusjonsforum har relativt strenge regler for kjøp og salg, men er ikke fan av FOR strenge regler da det fort slår ihjel all lyst for å legge ut ting for salg. Har ikke frekventert dette forumet veldig lenge, men liker på ingen måte hvordan kjøp og salg fungerer på her.

Et par eksempler på regler på andre forum jeg er innom:

Reglene som gjelder på earlybay.com
Please note that this forum is for Early Bay Vehicles Forsale and Wanted. Other items should be placed in the Non-Early Bay area. Items posted by mistake will be moved to the relevant forums, to help you.

To make the most of your advert on here, please include as much information as possible.

A description, a location and a price are mandatory - adverts posted without this basic information will be removed. Photos of parts etc should be provided wherever possible Pictures of buses are also mandatory.
Please state whether you'll post, or if you can deliver to certain shows to aid the process and state 'For Sale' or 'Wanted' in the title.

Using ebay links, or links to other forums is not the best selling method, so please copy and paste whatever you have posted elsewhere.

For potential buyers - please ask any questions, but refrain from passing 'opinion' in public. Also, check if the seller is private or trade - traders may not be able to respond as regularly on a forum so it may be better to call.

Please remember that Early Bay is a conduit for sales and cannot be held responsible for goods or services advertised on or sold via this forum. Site admin will assist wherever possible and will take necessary action against those who trade in an unsavoury manner but it is the buyers and/or sellers ultimate responsibility.

Please avoid 'chit chat' or continued post 'bumping' - such posts will be deleted at the discretion of Site Admin


Retningslinjene på offroad.no
 Retningslinjer for kjøp og salg RETNINGSLINJER FOR KJØP & SALG
Følgende SKAL stå i "Emne" (Overskriften) for annonsen:
For kjøretøy-annonse: Årsmodell, bilmerke/type, sted (hvor kjøretøyet befinner seg), tilstand, prisantydning.
For deler-/utstyrs-annonse: I klar tekst hvilken gjenstand som skal selges/kjøpes, hvilken bil/kjøretøy/utstyr gjenstanden hører til evnt. årsmodell, sted hvor gjenstanden befinner seg (fylke/kommune), tilstanden, prisantydning.
For Dekk/Felg-annonser: Dekk/felg-type, dekkdimmensjon/felgdimmensjon, evnt. alder, mønsterdybde, tilstand, sted hvor dekkene/felgene befinner seg (fylke/kommune), prisantydning
Følgende SKAL stå i "Melding" (selve annonsen): Utfyldende beskrivelse av kjøretøyet/gjenstanden (jo nøyere beskrivelse du gir, jo bedre), evnt. Km.-stand prisantydning, tilstand, på hviken måte du vil kontaktes: telefon, mobil, e-post, PM, el. (Ikke glem å føre inn tlf.nr/E-postadresse).
Når bilen eller deler er solgt, skrives dette inn under emne.
ANNONSER SOM IKKE FØLGER DISSE RETNINGSLINJER KAN BLI SLETTET!!!
Har du fått solgt/kjøpt det du har annonsert SKAL du gjøre følgende: Gå inn på annonsen din, og klikk på knappen for "Endre Emne" for det første innlegget ditt i annonsen og så endrer du emnet (overskriften i annonsen) til "KAN SLETTES".
Annonsen din vil da bli slettet av redaktør. (Det er for mye jobb for redaksjonen om vi må gå inn i hver enkelt annonse for å se om annonsen fortsatt er aktuell eller kan slettes).
Annonser eldre enn 3mnd. kan bli slettet av redaktør uten henvendelse til annonsør.
Diskusjoner om pris/produkt av arten: Den bilen er stygg, eller jeg får de delene billigere en annen plass er heller ikke tillatt.
Disse retningslinjene er utviklet i sammarbeid med brukerne på Offroad.no.


Reglene på retro-rides.org

These are the rules for posting for sale threads on the forum.

1. Thread title - The seller must include the following information in the title of the thread.

Year - Car - Price - Location

eg. 1989, VW Golf GTI, £500, Reading

This saves loads of pointless posts asking for where and how much. If you don't do this the thread may be deleted or moved. If there is enough information in the main body of the thread a moderator may edit it for you, but don't assume this, it takes up a lot of time.

2. First post - The seller must include the following information in the first post.

Model:

Year:

Mileage:

Tax:

MOT:

Pics:

Location:

Price:

Contact details:

3. New forum members - Anyone with less than 100 Posts should PM any of the moderators their name, address and tel. No.
The forum cannot be held responsible for any of the transactions made but we don´t want people getting mucked around. If you are new (ish) to the forum, drop us a line so we know who you are….To clarify this point, anyone (even with only 1 post) can put up stuff for sale, all they have to do is drop me PM with their details.

4. What can I advertise? - Only one car per advert please, no pushbikes, motorbikes quads. Cars/vans only please.

5. No swaps - If you are looking for a swap then post in the Wanted/Swap section

6. Bumping threads - You may bump your thread once per day, any more and its just not fair on other users advertising.

7. My thread got deleted, why? - If you find your advert is missing then theres a good reason for that:

If you haven't provided all the information in the title
If you haven't provided all the information in the first post
If you're a new member and haven't provided us with your details first.
If its not a car or a van being advertised.
If you request a swap or give no price (even a ball park figure)
If its just an ebay link with no effort put in
Your ad may have been moved, check the other sections (particularly the purgatory and budget motoring sub-boards)


Hopefully this clears up any misunderstandings and we can keep this area running smoothly.

If you see an ad that doesn't meet the above criteria, please use the report button. 'Click report, not reply' Glad

Thanks in advance for your help.

Read more: http://retrorides.proboards.com/index.cgi?board=FSW&action=display&thread=87795#ixzz2I9uNDJqd

Loggført

HMH
Medlem
***
Innlegg: 188
Bosted: Møre og Romsdal - Valldal



Vis profil
« Svar #2 på: januar 30, 2013, 20:11:42 pm »

Takk for kloke ord gutter  Glad..
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #3 på: januar 30, 2013, 20:14:17 pm »

Må egentlig si meg enig i først post ja.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #4 på: januar 30, 2013, 21:01:44 pm »

Blir litt provesert av mange salgs annonser som står på forumet.
Mange ønsker bud på bil/deler de legger ut for salg,og vegrer seg for å legge ut en salg sum.
Fleste parten som annonserer vet minste summen de ønsker å selge for, hvorfor ikke legge ut det ?
Da slipper man dårlige tilbud under det man ønsker, og dumme kommentarer i annonsen.
Kunne vært interessert i mye som står til salg, men vegrer meg for å legge inn et bud som kan tolkes som helt useriøst og kommenter derefter. Er selvfølgelig ute etter å betale minst mulig for det man skal kjøpe, det tror jeg alle er !
Så til dere som annonserer slik : Gjør deg selv og oss som tenker som meg en tjeneste, sett en minste pris. Takk !

Mvh.Lasse E.

Ofte ser det ut til at selger ikke er helt klar for å selge. Ofte manglende info. Pris, nei det er teit. Og selvsakt skal vi gjette pris ut i fra hva selger beskriver, sånn halveis. For bilder, det er ikke moro å legge ut, å da gidder vi ikke ta oss 10 minutter å sette oss inn i det heller. Men selge, det skal vi  Gliser
Loggført


Old bugs never die
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 30, 2013, 22:23:05 pm »

Er ikke helt enig med JarlA.
Synes det er spennende med budgivninger,men da med alt i en synlig tråd med greie retningslinjer.
Det burde vært her,som i andre forum,en rettningslinje for dette.
Dette er kanskje noe som ansvarlige burde sett på !
Synd når en salgstråd ender som en skitt kastings tråd isteden.

Mvh.Lasse E
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 30, 2013, 22:32:57 pm »

Billett merk: vurderes, luftes for salg, bud på PM Blunker

PS: bilder på epost Gliser

Edit: forlag til ny seksjon under brukt børsen:

Bilder Vurderes solgt.
Deler Vurderes solgt.
« Siste redigering: januar 30, 2013, 22:38:09 pm av NOStalgia » Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #7 på: januar 30, 2013, 22:48:56 pm »

Det er vanligvis en grunn til at man selger biler og deler. Enten trenger man ikke produktet lenger eller trenger penger til noe annet. Alle vet selv hvor mye som ble betalt ved innkjøp og man vet også hvor mye som ønskes tilbake. Dette er ikke veldig vanskelig. Vurderes solgt blir for meg en skrytetråd der selger kun ønsker å vise frem det han eier og egentlig ikke vil selge.

Noe som er vanlig i en annonse er ønsket pris. Blir bilen eller delene ikke solgt for ønsket pris bør prisen reduseres eller annonsen slettet.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 30, 2013, 22:50:17 pm »

Gliser Enig med deg BABOON Gliser
Kanskje jeg kan komme til å føle for å selge en del en gang eller kanskje ikke eller om noen vil bytte, men bare kanskje, gi bud.

Kjenner jeg blir sliten. JA til regler;
Minstepris: hva vil man ha. Krav om bud i tråd!
Hvor: Ja hvor befinner delene seg
Frakt: Hvem betaler, bør hentes osv.

Synes også at man kanskje burde innføre en regel om man setter budfrist så kan den utvides med 5 minutter om bud innenfor 5 minutter fra frist.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #9 på: januar 31, 2013, 16:05:30 pm »

men er det ok å sette bud over feks. høyeste bud over 250kr innen 29/2 ?
har selv prøvd å selge div ting til bud ønskes og ikke satt noen minstpriser, og da har det blitt solgt for det høyeste budet etter ent budfrist.og det må jo være lov.

her er det også like mange meninger som medlemmer.
det som er litt irriterende er folk som rakker ned på de som noen ganger legger inn et lavt bud.
er ikke alle som er enig i hva ting som er brukt har av verdi, eller man rett og slett prøver seg.
Loggført

T-1 1959
Hetland
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: STAVANGER



Vis profil
« Svar #10 på: januar 31, 2013, 16:32:13 pm »

Vwaudi-club sletter salgsannonser uten pris.  synes det er helt greit. blir vanskelig å gjette seg frem enkelte ganger.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #11 på: januar 31, 2013, 17:30:07 pm »

Kan ikke de som ønsker bud selge delene andre steder?  La dette forbli en seriøs salgsplass.
Hva er det av spenning i en budtråd?  Om selger svarer? Eller vil selge til den prisen?  Eller går det til utlandet får ingen i Norge verdsetter det gamle drite jeg prøver å selge?

Nei la dette forbli en slik salgsside det var før:). Alt var mye bedre før;)

Med vemmelig hilsen
Marius
Loggført

Mvh

Marius
65 panelvan
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: nes ved Brumunddal

Revenge is a dish served best cold


Vis profil

« Svar #12 på: januar 31, 2013, 17:46:14 pm »

kunne kanskje vært en ide' å hatt en egen tråd for auksjon . litt kjett hvis du har lyst på en del å må vente i tre uker å følge med hele tiden . Bare for at folk kanskje skal kunne tyne ut en 50 lapp ekstra ... fryktelig kjedelig hvis man har behov for noe der og da !

Mine meninger riktignok Glad
Loggført
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 31, 2013, 21:45:23 pm »

kunne kanskje vært en ide' å hatt en egen tråd for auksjon . litt kjett hvis du har lyst på en del å må vente i tre uker å følge med hele tiden . Bare for at folk kanskje skal kunne tyne ut en 50 lapp ekstra ... fryktelig kjedelig hvis man har behov for noe der og da !

Mine meninger riktignok Glad

Enig i det... Retningslinjer er bra. Er litt for mange  salgstråder som forsøples av unødvendig tøv. Det eneste som skjer er at folk ikke lenger ønsker å legge ut varer her pga dårlige erfaringer og meninger fra en haug med folk om pris osv. De eneste som taper på dette er oss selv og vår hobby.

Jeg mener det må bli noen retningslinjer for kjøp/salg.

Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #14 på: januar 31, 2013, 22:17:02 pm »

Mye av retningslinjene ligger faktisk i sunn fornuft. Det er ikke sunn fornuft å legge ut noe for salg med gjetting av pris, dårlig oppfølging og negative tilbakemeldinger vis prisen ikke er der selger/kompis av selger forventer. Hva med å bruke det gode gamle hode folkens. Kommer ofte langt med det:)
Loggført

Mvh

Marius
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #15 på: januar 31, 2013, 23:01:28 pm »

Sunt bondevett og folkeskikk kommer man langt med!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 31, 2013, 23:02:46 pm »

Mye av retningslinjene ligger faktisk i sunn fornuft. Det er ikke sunn fornuft å legge ut noe for salg med gjetting av pris, dårlig oppfølging og negative tilbakemeldinger vis prisen ikke er der selger/kompis av selger forventer. Hva med å bruke det gode gamle hode folkens. Kommer ofte langt med det:)

De fleste er jo enige i det du sier om fornuft og om å bruke hode.  Men hva er negativt med enkle retningslinjer? Da hadde vi sluppet denne tråden f.eks.. La oss si det blir satt noen retningslinjer i forhold til kjøp/salg . Vil du da i etterkant si at alt var bedre før, slik det er nå?Glad

Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #17 på: februar 18, 2013, 19:58:12 pm »

Jeg har vært en av de som har lagt ut deler til salgs for bud. Dette fordi jeg ikke alltid vet hva ting er verdt, men også fordi det da er lettere å akseptere de skambudene som kommer. Da har jeg på en måte bedt om det selv. Siden det er slik misnøye med dette, har jeg derfor begynt å legge ut deler med pris. Hva skjedde da? De samme j....skambudene kommer, så der tar du feil, Lasse. Dersom vi skal skjerpe oss og legge ut en pris, så får f... steike meg folk også ha respekt nok til ikke å forvente å få ting. Jeg har vært en av de som har kritisert Jesse James mest for hans uttalelser om VW-folk, men jo mer jeg er her på forumet, desto mer skjønner jeg at han har rett, og at jeg tar feil. Vi er cheap ass bitches! Det gjelder forresten ikke bare ved kjøp av deler, men også når folk skal ha flyttet på bilene sine. Der jeg har opplevd å få mer penger enn vi har avtalt når jeg har fraktet amcars og MBer, fordi eierne mener at jobben var mer verdt, opplever jeg at VW-folket pruter på prisen som er latterlig nære gratis. Skam dere, jeg skammer meg i alle fall! Jeg vet at dette provoserer, men såpass bør dere tåle når dere oppfører dere sånn. Og før dere nå kaster dere over dette, og skal gi Lowlife det han fortjener, så bruk to sekunder på å lete fram selvinnsikten, så kanskje dere skjønner at jeg har rett. Ferdig utblåst!
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
VwSplit
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #18 på: februar 18, 2013, 20:14:13 pm »

Det med budgivning, er det veldig typisk vw entusiaster? Kan ikke si jeg ser det så mange andre steder. Kan det ha noe med at vw er verdens mest serieprosduserte bil? Delemarkedet er vel ikke akkuratt så veldig tynt enda, og det vil det vel bli en god stund til at det vil bli?. Jeg tror nok det er en del som ønsker å få mer enn hva deler faktisk er verdt, eller hva folk er villig til å gi. Man ser jo ofte at folk trekker det ene og det andre fra salg, så det kan jo tyde på at dem ser for seg å få mer, og bestemmer seg heller for å beholde det selv pga laber interesse.
Loggført


Old bugs never die
Lasse.E
Supermedlem
*****
Innlegg: 1037
Bosted: vestfold



Vis profil WWW
« Svar #19 på: februar 18, 2013, 22:48:24 pm »

Jeg har vært en av de som har lagt ut deler til salgs for bud. Dette fordi jeg ikke alltid vet hva ting er verdt, men også fordi det da er lettere å akseptere de skambudene som kommer. Da har jeg på en måte bedt om det selv. Siden det er slik misnøye med dette, har jeg derfor begynt å legge ut deler med pris. Hva skjedde da? De samme j....skambudene kommer, så der tar du feil, Lasse. Dersom vi skal skjerpe oss og legge ut en pris, så får f... steike meg folk også ha respekt nok til ikke å forvente å få ting. Jeg har vært en av de som har kritisert Jesse James mest for hans uttalelser om VW-folk, men jo mer jeg er her på forumet, desto mer skjønner jeg at han har rett, og at jeg tar feil. Vi er cheap ass bitches! Det gjelder forresten ikke bare ved kjøp av deler, men også når folk skal ha flyttet på bilene sine. Der jeg har opplevd å få mer penger enn vi har avtalt når jeg har fraktet amcars og MBer, fordi eierne mener at jobben var mer verdt, opplever jeg at VW-folket pruter på prisen som er latterlig nære gratis. Skam dere, jeg skammer meg i alle fall! Jeg vet at dette provoserer, men såpass bør dere tåle når dere oppfører dere sånn. Og før dere nå kaster dere over dette, og skal gi Lowlife det han fortjener, så bruk to sekunder på å lete fram selvinnsikten, så kanskje dere skjønner at jeg har rett. Ferdig utblåst!
Tror nok vi mener noe av det samme !
Selv synes jeg også det kan være vanskelig å pris sette deler,men jeg vet som regel hva jeg ikke ønsker å selge for.
Jeg synes i mange tilfeller at det er greit å legge ut deler for bud,men da må man ikke komme etterpå å si at man har en minste pris.
Sett en sum ,minste pris eller bud(uten minste pris)
Man har da ihvertfall gjort det man kan for at de seriøse som da måtte ønske å kjøpe,har noe å gå ut ifra.
De du beskriver som legger inn et skambud på delene vil alltid være der,og det er jo lov å prøve seg  Gliser.


Mener fortsatt at det burde være noen enkle retnings linjer for hvordan en salgs tråd skal være.

Mvh.Lasse E.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #20 på: februar 19, 2013, 07:01:29 am »

Jeg tror at denne tråden har hjulpet litt på problemene i salgsannonsene. Det er bedre annonser ute nå enn tidligere. Good work..
Loggført
gmh
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: sandnes



Vis profil WWW
« Svar #21 på: februar 19, 2013, 09:04:08 am »

Min oppfatting er :

Salgstråder uten prisformening = er overdrevet forventning til hva tingene er verdt !!!!

Gir du bud så  vet dem VERTFALL at det er VERTD minst Dobbelt så mye  Øyerulling   Magisk

Og Sunn Fornuft hva er det ??  Ingen jeg kjenner har papirer på dem innehar det  Gliser
Loggført

Gisle Morten
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #22 på: februar 19, 2013, 11:00:11 am »

Er kanskje fler med sund fornuft enn med sunn fornuft?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #23 på: februar 19, 2013, 12:14:42 pm »

Alle har en formening om hva de vil ha for en ting... "Vurderes solgt" er det mest dustete jeg leser..enten er det tilsalgs eller så vil du ha det selv. Er ikke så j vanskelig.
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!