april 28, 2024, 13:24:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1967 modell boble cal look  (Lest 2688 ganger)
boble72
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Sørum



Vis profil
« på: september 09, 2016, 20:37:51 pm »

Da må jeg nesten starte opp litt med en prosjekt tråd...
1967 modell boble med en litt spesiell farge


* image.jpg (61.2 KB, 800x600 - vist 199 ganger.)

* image.jpg (49.04 KB, 800x600 - vist 204 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 09, 2016, 20:50:35 pm »

Kul farge!

Hva er planen?



Bilen er forøvrig en '68 mod med litt customjobb.

Ser at utvendig bensinpåfylling etc er sveiset igjen.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

boble72
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Sørum



Vis profil
« Svar #2 på: september 09, 2016, 20:59:29 pm »

Er faktisk sen 67 modell, planene er vell først og få den igjennom EU. Få litt tøffere seter og gjøre til den juvelen den er verdt... Må bytte fram plate da bilen er sinnsykt lav


* image.jpg (41 KB, 338x600 - vist 257 ganger.)
Loggført
boble72
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Sørum



Vis profil
« Svar #3 på: september 09, 2016, 21:05:54 pm »

Sitter forøvrig AS 1600 motor med doble webere på, men har ikke fått kjørt så mye før clutchen tok kvelden, noen som ser feilen??? Gliser


* image.jpg (67.44 KB, 800x600 - vist 198 ganger.)

* image.jpg (66.92 KB, 800x600 - vist 194 ganger.)

* image.jpg (59.7 KB, 800x600 - vist 200 ganger.)
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: september 09, 2016, 21:17:49 pm »

Er faktisk sen 67 modell, planene er vell først og få den igjennom EU. Få litt tøffere seter og gjøre til den juvelen den er verdt... Må bytte fram plate da bilen er sinnsykt lav
Regdato bestemmer ikke årsmodell på bilen, men chassisnr. Denne har 8 som tredje tall, og er derfor en 68mod.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 09, 2016, 21:26:38 pm »

1 august hvert år gikk VW over til neste års modell.

Uansett en kul bil Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

boble72
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Sørum



Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2016, 07:33:56 am »

Men jeg bestilte bremser nå, da bestilte jeg -67 er det feil da??
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 10, 2016, 11:36:34 am »

Men jeg bestilte bremser nå, da bestilte jeg -67 er det feil da??

Kommer an på.

Hva er delenummer?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

boble72
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Sørum



Vis profil
« Svar #8 på: september 10, 2016, 17:38:02 pm »

Hentet de på posten nå,,,var feil  Gråter
Loggført
boble72
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Sørum



Vis profil
« Svar #9 på: september 10, 2016, 17:51:54 pm »


* image.jpg (81.15 KB. 800x600 - vist 213 ganger.)
Har fått byttet tetning bak svinghjul.. Og clutch 😀


* image.jpg (84.32 KB, 800x600 - vist 241 ganger.)
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #10 på: september 22, 2016, 20:22:04 pm »

Hvis jeg var deg, så hadde jeg flytta coilen, og montert dekselet som leder ut varmluften fra oljekjøleren gjennom fremre motordeksel.
Du drar mye varmluft rett inn i motoren igjen.
Med mindre du har en ekstern oljekjøler.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #11 på: september 23, 2016, 06:33:59 am »

Kul farge..... kan nok også være en god ide å skifte varmebokser eller montere J-tubes nå som du har motoren ute av bilen.

Du har skiftet tetning bak svinghjul,     har du husket å skifte O-ringen i svinghjulet samtidig, sjekket endeslakk og brukt rette momentet ved tiltrekking av svinghjulsbolt?
Du har i hvert fall montert rett clutch, den gamle var nok original til 1600 motoren og manglet støtteringen i senter. Sjekk at clutch blir justert rett når motoren er montert i bilen igjen.
Mye mas fra andre, men vi har alle prøvd dette før, kjipt å ødelegge ny clutch eller miste svinghjulet :-) lykke til med prosjektet.   
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!