oepdersen
Nybegynner

Innlegg: 8
Bosted:
|
 |
« på: februar 03, 2013, 16:38:41 pm » |
|
Har et lite hull helt i fronten av venstre kanal, opp mot hjulet. Det kommer vann inn langs siden når jeg er ute i regnvær! Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for ordne dette? Tenker ikke på bytte kanal, ser fra tidligere tråder at det er ganske omfatende.
Holder det med å tette hullet, enten med en liten sveisejobb eller annet dekke?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: februar 03, 2013, 17:53:17 pm » |
|
skjer ut rusta og sveis inn nytt stål og sos på noko maling
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #2 på: februar 03, 2013, 20:05:26 pm » |
|
Det skjuler seg garantert mye mer rust inni kanalen enn det du ser fra utsiden. Vær forberedt på at det kan bli nødvendig å skjære bort en god del rust før du får friskt stål å sveise i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #3 på: februar 03, 2013, 23:28:23 pm » |
|
ka bil er da eigentlig snakk om? eit bilde kunne vert fint vist du vil ha tips
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
oepdersen
Nybegynner

Innlegg: 8
Bosted:
|
 |
« Svar #4 på: februar 03, 2013, 23:55:49 pm » |
|
Det er en 1302 72 mod. Det ser ut til at det vært et tidligere forsøk på tetting av fremre del av kanalen, er der hvor den skrår inn mot hjulet. Helt forran.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oepdersen
Nybegynner

Innlegg: 8
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: februar 04, 2013, 00:12:14 am » |
|
At det er hull kommer kanskje litt uklart frem på bildet. Men sånn som det ser ut, er det sveist på små plater på den fremre delen. Jeg banket bort den ytterste av disse og hullet fremstår dermed som et trekantet hull med en rett linje mot neste påsveiste plate.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #6 på: februar 04, 2013, 00:23:09 am » |
|
skal du fiksa da der skikkelig må du heisa karosseriet opp frå bunnplata. dvs du må skru ut diverse boltar og nokon ledningar
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
oepdersen
Nybegynner

Innlegg: 8
Bosted:
|
 |
« Svar #7 på: februar 04, 2013, 00:41:52 am » |
|
Ok, det er sikkert det lureste, men det høres litt omfattende ut.
Hva skjer om jeg bare tetter hullet med en ny plate?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #8 på: februar 04, 2013, 00:58:04 am » |
|
vist du vil gjera da skikkelig med ein gong er da kun ein måte å gjera da på, bilen må delast, rusta må vekk og nytt stål må inn. når du deler bilen dukkar da opp meir rust so du må berekna litt tid til prosjektet då. tettar du da med ei plate so vil da rusta vidare bak plato
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
nk
Supermedlem
    
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss
|
 |
« Svar #9 på: februar 05, 2013, 23:24:40 pm » |
|
Det er ikke alle som har verksted og kunnskap til å ta ett karosseriløft - og man må ikke ta helt motet fra folk heller.  TETT HULLET OG KJØR. 
|
|
|
Loggført
|
tlf: 40843606
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: februar 06, 2013, 02:26:02 am » |
|
nei solenga da vert opplyst ved eit evt salg er da jo fritt fram ved eigar. oppfordra folk til å utføra "eu-kontroll-reprasjonar" på bilar er heilt feil i mine auger. mange, og veldig mange kunne fint ha reparert eit sånt hol med klattverk og tectyl og haldt kjeft ved eit evt salg...
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|