april 29, 2024, 02:25:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2 fredagsspørsmål/et motorproblem.  (Lest 6501 ganger)
TURBO
Gjest
« Svar #30 på: februar 18, 2013, 12:27:13 pm »

Hva slags gasser er det?

HPMX 44
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #31 på: februar 18, 2013, 12:31:34 pm »



har du ikke regulator etter bensinpumpen? hvor mye trykk leverer pumpen?


I forhold til de bildene du har lagt ut, så ser det ut som om du mangler aux. venturiere på gasserene dine?

Ikke regulator,maks trykk på pumpa er 0.10bar.Er Biltema-pumpe.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #32 på: februar 18, 2013, 12:33:01 pm »

Har sendt JEE en PM for å få hans mening,men har ikke fått noe svar enda.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #33 på: februar 18, 2013, 12:36:18 pm »




Skjer med at du ikke har del #14?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #34 på: februar 18, 2013, 12:37:23 pm »

Keine anung.Det som sitter på nå er det som fulgte med.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #35 på: februar 18, 2013, 12:42:20 pm »






I forhold til de bildene du har lagt ut, så ser det ut som om du mangler aux. venturiere på gasserene dine?

Hva er formålet med dette,aux venturie altså?
« Siste redigering: februar 18, 2013, 12:47:17 pm av Ingar » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #36 på: februar 18, 2013, 13:20:54 pm »

Han har CB upgrade kit...   aux'n erstattes av et messingrør.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #37 på: februar 18, 2013, 13:53:40 pm »

Han har CB upgrade kit...   aux'n erstattes av et messingrør.

Da har jeg lært noe idag og Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #38 på: februar 18, 2013, 14:28:08 pm »

Kaster ut en teori:

Kan det være problemer knyttet til tenning, feks fukt i fordeler? Dette gjør at motoren går dårlig på lavt turtall og skyter, det kan også forklare startproblemene?
Problemene ble i stor grad verre etter at kulda kom.
Det kan også tildels forklare problemene med bensin i olje, pga mye starterkjøring og ubrent bensin.

Henger det på greip?

Jeg har sett meg blind på denne motoren pga mye rare feilsituasjoner, motoren her har skapt mye hodebry for Ingar så gode forslag er velkomne Glad   
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #39 på: februar 18, 2013, 15:55:06 pm »

Hvem satte sammen denne motoren da?  Noen av dere skruene, eller han som bremset?   Rekker tunge
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #40 på: februar 18, 2013, 16:37:15 pm »

Hvem satte sammen denne motoren da?  Noen av dere skruene, eller han som bremset?   Rekker tunge

Mr.Hermansen har ikke satt sammen motoren,bare bremset den.
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #41 på: februar 18, 2013, 16:45:12 pm »

Men hvis jeg tømmer skiten for olje å heller på ny,vil jeg fortsatt få bensin i olja?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #42 på: februar 18, 2013, 16:47:07 pm »

lukter da bensin av olja på peile pinnen i da heile tatt då??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TURBO
Gjest
« Svar #43 på: februar 18, 2013, 16:49:32 pm »

lukter da bensin av olja på peile pinnen i da heile tatt då??

Begynner å bli paranoid,synes det lukter fuel av alt Tvilende Skulle hatt en annen manns nese.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #44 på: februar 18, 2013, 16:51:57 pm »

Motoren/olje. Har jo ikke godt av å ha bensin i seg..

Jeg hadde byttet..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #45 på: februar 18, 2013, 16:59:00 pm »

bytt olja og ha på eksakt mengde, og følg deretter med på nivået.  og få nokon til å sjå på gassaren vist du ikkje gjer da sjølv.

ser ut som du har stift tenning. korleis ser den ut? vist stiften er berre litt brent eller feil justert stift/tenning so vert den sjølvsagt vansklig å starta og når da er kaldt so kan den gå som ein dass fram til du får skikkeleg lunk på motoren. kombinerar du da med sota tennpluggar so er motoren ivertfall på bertur.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TURBO
Gjest
« Svar #46 på: februar 18, 2013, 17:00:53 pm »

15w40 eller noen annen olje(vil det utgjøre noe forskjell på problemet)?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #47 på: februar 18, 2013, 17:21:13 pm »

oljeviskositeten har ingenting med om du får bensin i olja eller ikkje. 15w-40 funkar nok bra da
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #48 på: februar 18, 2013, 22:37:00 pm »

Kaster ut en teori:

Kan det være problemer knyttet til tenning, feks fukt i fordeler? Dette gjør at motoren går dårlig på lavt turtall og skyter, det kan også forklare startproblemene?
Problemene ble i stor grad verre etter at kulda kom.
Det kan også tildels forklare problemene med bensin i olje, pga mye starterkjøring og ubrent bensin.

Henger det på greip?

Jeg har sett meg blind på denne motoren pga mye rare feilsituasjoner, motoren her har skapt mye hodebry for Ingar så gode forslag er velkomne Glad   

Hvor godt fungerer et oppsett som dette, uten forvarming på forgasser, når det blir kaldt ute? Tenker da på forgasserising og liknende.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #49 på: februar 18, 2013, 22:43:12 pm »

Ikke spesielt godt, enda verre om blandingen er litt feit..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TURBO
Gjest
« Svar #50 på: februar 18, 2013, 23:03:46 pm »

Har forvarming
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #51 på: februar 18, 2013, 23:06:01 pm »

Kaster ut en teori:

Kan det være problemer knyttet til tenning, feks fukt i fordeler? Dette gjør at motoren går dårlig på lavt turtall og skyter, det kan også forklare startproblemene?
Problemene ble i stor grad verre etter at kulda kom.
Det kan også tildels forklare problemene med bensin i olje, pga mye starterkjøring og ubrent bensin.

Henger det på greip?

Jeg har sett meg blind på denne motoren pga mye rare feilsituasjoner, motoren her har skapt mye hodebry for Ingar så gode forslag er velkomne Glad   

Hvor godt fungerer et oppsett som dette, uten forvarming på forgasser, når det blir kaldt ute? Tenker da på forgasserising og liknende.

Det er forvarming. Det er ikke så idelt som 2doble, men brukt samme oppsett på helårsmotor før, fungert utmerket.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #52 på: februar 18, 2013, 23:10:45 pm »

Hvor varmt blir røret?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #53 på: februar 18, 2013, 23:14:17 pm »

Hvor varmt blir røret?

borret opp så det kommer rikelig med eksos igjennom, du brenner deg på røret.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #54 på: februar 18, 2013, 23:45:49 pm »

Hvordan ser pluggene ut ?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #55 på: februar 19, 2013, 08:24:25 am »

Vurdert original motor?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
TURBO
Gjest
« Svar #56 på: februar 19, 2013, 09:08:32 am »

Vurdert original motor?

Nei,da selger jeg heller bilen,det kan nok hende jeg gjør uansett,men orginal blir for kjiipt,når motoren funker er det utrolig kult,men sånn som det er nå er det bare et ork å gå ut i garasjen å se den.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!