juni 03, 2024, 16:25:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte karroseri på buggy...?  (Lest 1975 ganger)
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« på: februar 20, 2013, 20:51:40 pm »

Kan man "oppgradere" sin allerede registrerte buggy med ett annet karroseri med annen form uten og "trå noen på tærne"?

 Gliser
Loggført

Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2013, 00:15:02 am »

Ikke om den er importert som ombygd kjøretøy.Forandrer du Hjul,Motor eller Utseende annser BT det som oppbygging av kjøretøy med dertil påfølgende avgifter til statskassa.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
atufte
Supermedlem
*****
Innlegg: 1693
Bosted: Enebakk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 21, 2013, 23:52:51 pm »

Ok, takk...
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2013, 23:59:17 pm »

Ja, BT vet vel hvilken type buggykarosseri bilen var vist med for 20 år siden...
Loggført
Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #4 på: februar 22, 2013, 09:36:14 am »

Det gjør de helt sikkert ikke.Men om man spør om lov så blir man nektet.Bytter man derimot bare og kjører videre vil helt sikkert ingen reagere på det.
Men spørsmålet var i utgangspunktet om det var lovelig,noe det selvsakt er om man bare fyller lommene til statskassa litt først.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: februar 22, 2013, 10:45:38 am »

Avhenger det ikke av hva som er skrevet i vognkortet? Dersom noe er spesifisert der så er man i utgangspunktet låst, men dersom det ikke er spesifisert type så står man vel mer fritt?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 22, 2013, 11:21:15 am »

Avhenger det ikke av hva som er skrevet i vognkortet? Dersom noe er spesifisert der så er man i utgangspunktet låst, men dersom det ikke er spesifisert type så står man vel mer fritt?

Stpr det ikke som regel godkjent med plastkarosseri eller noe?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gubben til Tulla
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Arendal


En orginal bil er et greit restaurerings objekt.


Vis profil
« Svar #7 på: februar 22, 2013, 11:38:50 am »

Det beste er vel og ta et bilde av en bil med det karosseriet du vil ha og et av bilen din slik den er idag.
Så viser du biltilsynet bildet av det du har og spør om du kan få lov til og bytte til dette karrosseriet(det du har) fra dette du har nå(det du vil ha).
Da får du rimelig sikkert streng besked om at du får ikke lov til og bytte til noe annet en det du har pr idag.De har da sett bilde av det du vil ha og sier jo at den bilen skal ha dette karrosseriet.Da kan du bytte karosseri jævelig fort og både du og biltilsynet er fornøyd.Du fordi at du fikk det karosseriet du ville ha og biltilsynet fordi at de atter engang fikk nektet folk i og gjøre som de ønsker.

Denne løsningen har vært brukt på mange etater ved søknader om ombygging både av biler og huser med gode resultater.
Loggført

Eneste erstattning for sylindervolum er MERE sylindervolum.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: februar 22, 2013, 11:53:39 am »

Avhenger det ikke av hva som er skrevet i vognkortet? Dersom noe er spesifisert der så er man i utgangspunktet låst, men dersom det ikke er spesifisert type så står man vel mer fritt?

Stpr det ikke som regel godkjent med plastkarosseri eller noe?

Står det bare "Plastkarosseri" så er det jo fritt frem til litt av hvert...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 22, 2013, 21:29:50 pm »

Snakk for fan ikke med biltilsynet. Dette er desverre hos mitt "lokale" biltilsyn.
http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.10920541

Vanskelige å ha med å gjøre? Nei da.
Sitt ned, bytt kaross, hold kjeft, ikke si det til noen og kos deg. Nytter ikke føre en samtale med folk som dette.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #10 på: februar 22, 2013, 21:49:07 pm »

Ganske merkelig at de som har dårlig erfaring med Biltilsynet som regel starter setningen med faan.
Loggført

Mvh

Marius
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 22, 2013, 22:08:42 pm »

Det er fordi man er arg Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!