mars 29, 2024, 10:09:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Elektronisk tenning  (Lest 875 ganger)
TURBO
Gjest
« på: februar 24, 2013, 19:31:00 pm »

Hvordan funker dette kontra fordeler?
Hvor havner pluggene da,når det ikke er noen fordeler? Noen som har bilde/skisse/kan tegne og forklare?
Er dette "lettere og betjene"?
Hvilket kit er å anbefale/ev link?

« Siste redigering: februar 24, 2013, 20:38:19 pm av Ingar » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: februar 24, 2013, 20:32:52 pm »

Trodde all tenning var elektrisk jeg Blunker

Du tenker kansje på elektonisk?

I så fall finnes det mange typer, helt fra de enkle som bare erstatter stiften, til fullt programmerbare med trigger fra veiv/kam. Dersom du ønsker en viss programmerbarhet av tenningskurve etc, men ikke skal ha full pakke med triggerhjul etc, er dette et ok alternativ:

http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=2016

Men som vanlig bør du begynne med å spørre deg selv hva du ønsker å oppnå? Er det stiftene du er lei av å bytte/justere, kan du gå for en pertronix eller noe slikt, men dersom du ønsker full programmerbarhet og "all-out racing" opp til 10.000 rpm, er det andre ting du må se etter.

Så hva er behovet?
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #2 på: februar 24, 2013, 20:37:06 pm »

Trodde all tenning var elektrisk jeg Blunker

Du tenker kansje på elektonisk?



 Er det stiftene du er lei av å bytte/justere, kan du gå for en pertronix eller noe slikt

Så hva er behovet?

Er vel det du nevner over som er behovet.Megasquirt kan jeg nok bare glemme.....
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: februar 24, 2013, 21:05:10 pm »

da er det vel noe sånt du trenger:
http://www.unneberg-bil.no/i/i/35988/p/l

søk på ignitor så får du opp flere valg ang årsmodell etc, eller ring Jens Ole på 33330606
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #4 på: februar 24, 2013, 21:18:07 pm »

Takk for hjelpa Grelland Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: februar 26, 2013, 17:30:12 pm »

har brukt cheap o varianten av el. tenning på mi bruksbobla i fleire år no. ettersom stiften til stadigheit vart brent, trulig som følge av at pluggane jevnt og trutt sota seg til sånn att tenninga kødda. stiften vart då dårligare å dårligare. med dette oplegget her so har tenninga fungert upåklagelig!

obs: ved montering av sånt til å erstatta stiften: juster tenninga statisk før du finner på  å starta. brente sund den fyrste modulen..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: februar 26, 2013, 18:44:57 pm »

Jeg har hatt pertronix-vakumfordeler, pertronix coil, og bosch kabler og plugger i noen år nå og ALDRI hatt et eneste tenningsproblem..

Stiftetenning har vel aldri vært helt det store, men jeg tror at de stiftene som blir solgt nå til dags(med visse unntak da) ikke har like god kvalitet som de hadde før i tiden... Å merke forskjell på motoreren bare etter en tank med bensin er ikke noe kult.. Hæ
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!