april 27, 2024, 15:21:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Manglende papirer hos BT  (Lest 1491 ganger)
Fusingen
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Fusa/Hordaland


Vis profil

« på: mars 11, 2013, 20:12:54 pm »

hei .

Har vert hos biltilsynet i dag for å få min importerte 1967 mod karman Ghia cabriole registrert.

Der fikk jeg beskjed om at jeg måtte fremskaffe noe som han kalte "vekt garanti"  med det mente han et skriv som tilsier maks total vekt på kjøretøyet, inklusive fører.
Han etterspurte også et papir som viser at det er 1500 som er orginal motor, og at den har 44 hk orginalt. Grunnen til dette er at motornummer ikke var lesbart, men overskrevet med teksten "LANNY, hva det måtte bety.

Håper det er noen som har litt info angående dette, eller kansje noen som tilogmed har et papir på det ??

Lennart
Loggført

Karmann Ghia 1967 Cab
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mars 11, 2013, 22:04:06 pm »

da stod jo ein slags kode stampa over "lanny", som sikkert er ein motorbyggar borti statane ein plass. so vist du får kontakt med han, so veit han vel alt om motoren ut ifrå koden (sidan han trulig har banka han inn og har kanskje ei viss oversikt?)
du får spørra på samba etter lanny so finn du vel ut av da.

her e jo då vektene: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/67ghia/50.jpg
men sjølvsagt ikkje godt nok fø bt..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Fusingen
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Fusa/Hordaland


Vis profil

« Svar #2 på: mars 11, 2013, 22:15:04 pm »

Jepp,  fann den eg og,    Ringte te Møller i sag og, men hørtes ikkje ut so dei kunne hjelpa..  So eg sende heila instruksjonsboko te han, om ikkje nåke anna dukka opp...
Loggført

Karmann Ghia 1967 Cab
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2013, 22:21:55 pm »

men spurde du møller spsifikt etter "vekt garanti" papir eller spurde du etter typegodkjenning? sistnevnte KAN dei ha, men vekt garanti papir har eg aldri høyrd om.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Fusingen
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Fusa/Hordaland


Vis profil

« Svar #4 på: mars 12, 2013, 05:46:08 am »

Spurte etter papirer som tilsier va total vekten kan være..  Har og sendt Epost til "typegodkjenning@moller.no". Så vill tiden vise hva som skjer.
Loggført

Karmann Ghia 1967 Cab
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: mars 12, 2013, 13:53:55 pm »

Det er vel bare å hive bilen på vekten? Jeg måtte gjøre det med min importbil og fikk beskjed om jeg måtte komme til kontrollen med full tank. Enkelt.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #6 på: mars 12, 2013, 14:52:00 pm »

Virker som de spør etter tillatt totalvekt på bilen, ikke egenvekt pluss de illusoriske 75 kg en gjennomsnittlig bilfører visstnok veier.

Noe som forøvrig står i bilens instruksjonsbok. Men så kommer det vel an på i hvor godt humør byråkraten er den dagen, da...

Nok et premie-eksempel på at biltilsynet ber om dokumentasjon de mest sannsynlig sitter på selv, godt bortgjemt i et eller annet arkiv ingen gidder lete i.

At de vil ha bekreftelse på motortypen har jeg mer forståelse for, hvis motorkoden er borte.
Loggført
Fusingen
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: Fusa/Hordaland


Vis profil

« Svar #7 på: mars 18, 2013, 10:52:10 am »

Da har jeg sendt avgårde kopi av i struksjonsbok og snakket med mannen hos BT. Han spurte om det ikke var den fastmonterte platen som sitter på innerskjermen, (aluminiumsplate) og om ikke der sto noe om vektene. Denne platen mangler, og jeg vet heller ikke hva den ineholder av informasjon.
Spørsmålet blir da om noen kunne tatt et bilde av den og sendt meg, eller fortalt hva den inneholder av informasjon.

Lennart
Loggført

Karmann Ghia 1967 Cab
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: mars 18, 2013, 11:45:40 am »

skal prøve å huske å ta bilde av den platen på min '62 Ghia coupe i kveld
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!