mars 29, 2024, 02:50:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan er din erfaring med ettermarked type 1 alublokk?  (Lest 1476 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mars 10, 2013, 18:39:45 pm »

Heisann,

Jeg vurderer å kjøpe en aluminiumsblokk til et prosjekt. Jeg har funnet ut at autolinea og CB lager blokker, finnes kanskje flere, men disse er de to jeg vet om.

Er det noen som har erfaring med en eller begge av disse? Eller andre? Hvorda er den du kjøpte? Hvordan varr kvaliteten til linjeboringen? Hvordan er anleggsflatene for sylinderene?

Takk for din tid.

Mvh,
Marius
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: mars 12, 2013, 21:52:23 pm »

Jeg har ikke erfaribng med noen ettermarkedsblokker, men når jeg skulle bygge ny motor, endte jeg opp med å bygge på en konvertert wbx-blokk istedtet. Ta en titt i "oxyboxer i ghia"-tråden, så får du en del innspill på hvorfor jeg endte opp med det i stedet for en ettermarkedsblokk. Dersom du ikke er klar for å maskinere og kødde mye med blokka på egenhånd, finnes det folk som gjør konverteringen for deg (f.eks www.rockyjennings.com)

Stoler mer på god gammel tysk kvalitet enn billig kina-vare Blunker
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: mars 13, 2013, 07:09:36 am »

Jeg har funnet ut at autolinea og CB lager blokker, finnes kanskje flere, men disse er de to jeg vet om.
Mvh,
Marius

CB selger Auto Linea blokker og har ikke sine "egne". De har heller ikke fasiliteter som tilsier at dem klarer å støpe noe som helst. CB er er "bakgårdsjappe" plassert midt inne på bondelandet.

Derimot har du en del andre alternativ til Auto Linea slik som F1, Pauter, VW WBX og Autocraft. Alle har bevist at dem duger lenge og vel til vårt bruk.

Bemerk, en slik blokk er vesentlig tyngre sammenliknet med en original T1 blokk. Og min erfaring sier også at dem blir varmere, eller mer korrekt, når dem først blir varm så "lagrer" dem varmen bedre.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!