juni 05, 2024, 05:48:52 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå? (Lest 1615 ganger)
JarleA
Seniormedlem
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger
Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
på:
mars 11, 2013, 20:45:58 pm »
Fordeleren i bussen har vakumklokke med 2 nippler. Alle slangene var borte da jeg kjøpte den, så jeg har bare prøvd meg litt frem. Nå har jeg lagt slanger fra forgasseren til begge uttakene på fordeleren. Det er jo et par tre nippler på luftfilteret i tillegg. Det er nok til en noe nyere motor, men fortsatt bedre enn ingenting. Har søkt litt på nettet etter bilder, men har ikke lykkes i å finne ut hva som er riktig. Noen som har formening?
Bytte klokke?
Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #1 på:
mars 11, 2013, 21:14:51 pm »
Den bakre vakum nippelen skall vell på nippelen du kansje har på innsuget rett under forgasseren? Har du ikke den nippelen kan du vell bare droppe den slangen
tror det funker uten den, men jeg er ikke helt sikker..... er vell uansett den du har der som er viktigst siden att den trekker fortenning, den andre er vell for å trekke tilbake motsatt vei når du brått slipper gassen.
Loggført
66-Boble 1300 (1641
) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
JarleA
Seniormedlem
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #2 på:
mars 12, 2013, 12:30:40 pm »
Stod et Lucas lokk på. Er det riktig fordeler til en AD motor? Har ikke sett den vakumklokken før
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #3 på:
mars 12, 2013, 13:15:32 pm »
Wbx klokke kansje ? Meine eg har lik, å der har eg brukt den nippelen lengst framme.
Loggført
Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Ziggy66bug
Supermedlem
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #4 på:
mars 12, 2013, 17:11:28 pm »
Hadde slik fordeler på min 1600 AD, da med lufte nippel på innsuget og, så tror den er standard på noen 1600 hvertfall.
Loggført
66-Boble 1300 (1641
) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #5 på:
mars 14, 2013, 02:19:49 am »
var vel eit forsøk på å få ei meir miljøvennlig gange på motoren. før du legger ned meir arbeid, sjekk att vakumklokka faktisk funker på begge stusser. desse har ein større tendens til å svikta enn dei enkle. og vist den er føkt so sett du på ei vanlig som du koblar til gassaren.
Loggført
-tlf. 97419035
T-Mek AS
type2b
Medlem
Innlegg: 159
Bosted: Søgne
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #6 på:
mars 14, 2013, 19:51:10 pm »
Slik
4871472.jpg
(52.27 KB, 640x477 - vist 162 ganger.)
Loggført
JarleA
Seniormedlem
Innlegg: 296
Bosted: Stavanger
Sv: Vakumklokke med 2 nippler buss. Hvor skal slangene gå?
«
Svar #7 på:
mars 14, 2013, 22:33:34 pm »
Glimrende! Takk!
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...