april 28, 2024, 08:43:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vrien gasser..  (Lest 1406 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: juni 04, 2008, 22:23:31 pm »

Hey.
holder på å justere motoren om dagen, men så dukker det opp et problem. En ting er at den ikke går på tomgang, men den ebber ut når jeg holder gass også. Hvis jeg f.eks holder den opp på halv gass, virker det som den brenner ut akspumpebensinen, også begynner den å dø ut.
Jeg har justert fordeler dønn riktig, og lodda igjen hull i spjeld for bruk sammen med 009 fordeler.
forgasseren er åpnet og rengjort, fiksa slark i aksel til spjeld (der sugde den falsk luft), bytta deler som fulgte med i repsett, og satt inn regulator, da jeg bruker elektrisk bensinpumpe. Ser liksom ikke helt hva det kan være nå, annet enn en tett kanal. Men er det noen som har andre tips, så er jeg happy for det.
det er snakk om en solex 34 pict-3 gasser.
Petter'n.
Loggført

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1 på: juni 05, 2008, 12:49:53 pm »

Hadde noen av de samme problemene med min..
Når jeg holdt gassen inne, så den gikk på litt høyt turtall, begynte den å gå veldig ujevnt etter 5-6 sekunder..
Den gikk heller ikke på tomgang..

Det jeg gjorde var å bytte tennplugger og overhalte gasseren med repsett.
Den gikk ikke på tomgang da heller, så jeg demonterte hele gasseren igjen og rengjorde alle smådyser +++..
brukte da q-tips og rengjorde, og blåste rent.
Det som var problemet i min, var at det var et lite rusk i tomgangssytemet, og da stoppet den på tomgang..

Tror nok det er en tett kanal som du sier..
Men funker magnetstiften (eller hva det heter? - legger med bilde av den for sikkerhetskyld)


* Forgasser..jpg (130.12 KB, 1092x678 - vist 169 ganger.)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 05, 2008, 13:43:34 pm »

Hey..
Den fuelcut-ventilen virker. Den prøvde jeg med ledningen borti, og da klikker det i den.
men gjør som du sier, åpner den igjen, og blåser kanalene en gang til. Er nok noe rusk et sted.
Takk for svar.
Petter'n.
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 06, 2008, 23:19:20 pm »

det der hørtes ut som en flåtørføler som ikke sier stopp...altså at det renner over...det skjedde med min..og den ebbet ut liksom
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
jå9
Juniormedlem
**
Innlegg: 71
Bosted: toten


for lita tid...


Vis profil
« Svar #4 på: juli 07, 2008, 00:17:49 am »

Hadde samme problemet selv og fikk et tips fra en som har litt peil på motorer/ gassere.
Etter at du har fjerna det meste, prøv å bruk en runde dyserens, f eks Power Jet dyserens 992, eller Carlube Injector Cleaner - se www.bema.no

" Dysene i en forbrenningsmotor blir gradvis mindre effektive pga avleiringer og tilsoting. Med Injector Cleaner fjernes avleiringene og motoren går rent og effekten kommer tilbake."

hilsen jå9
Loggført

56 oval
66 panel
69 t1 - selges
73 sika
73 t1 jeans
94 t4 multivan
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!