april 26, 2024, 11:23:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Full circle veiv type 4  (Lest 2293 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: mars 21, 2013, 00:09:26 am »

Har hørt/lest for og i mot på full circle veiv til type 4. Noen som har erfaring eller en kvalifisert mening?

http://www.ebay.com/itm/290870089674?redirect=mobile
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #1 på: mars 21, 2013, 09:10:51 am »

tjobing.

Har selv ei bernie bergmann veiv, som begynner og bli noen år.
vært inne til avballansering nå, for et nytt turbobygge jeg holder på med Øyerulling
og cylmo, her i bartebyen var meget imponert over kvaliteten på den.... Kult
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 21, 2013, 09:41:48 am »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: mars 21, 2013, 10:07:49 am »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

Har lite peiling, mye penger og velger ting som hører kult ut - så da får jeg vel bare handle?   Gliser
Nå er det vel ofte sagt at på type 4 er ikke motvektene av så stor viktighet som på type 1, så kanskje den vil funke greit til mitt bruk? Mitt bruk vil bli en 2.472 som først vil gå med Megasquirt innsprut, så blir det kanskje et sneglehus etter hvert....
« Siste redigering: mars 21, 2013, 10:13:02 am av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #4 på: mars 21, 2013, 10:18:37 am »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

that hurt`s man.....
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: mars 21, 2013, 10:36:50 am »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

that hurt`s man.....

Kommer unna med det meste når du har mye penger.....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mars 21, 2013, 12:36:53 pm »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

Og dette vet du...   dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: mars 21, 2013, 12:55:32 pm »

Her er selgers beskrivelse;
82mm Full Circle Crankshaft with Chevy Journals
This is an original German Forged Crankshaft, not from China.
Main Journals measure 59.75mm, which is .010 inch/.25mm under
Rod Journals measure 50.80mm, which is Chevy Journal size
All the Cranks that I have are Computer Spin Balanced to under 1 gram
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: mars 21, 2013, 13:16:36 pm »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

Og dette vet du...   dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung?

All vekt på "feil" side motvirker funksjonen fra motvektene, tror dette er noe som henger igjen fra amerikanerne..
Loggført

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mars 21, 2013, 13:22:43 pm »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

Og dette vet du...   dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung?

All vekt på "feil" side motvirker funksjonen fra motvektene, tror dette er noe som henger igjen fra amerikanerne..

Tror du bør ta en kikk på en sånn veiv og tenke gjennom dette en gang til...
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mars 21, 2013, 13:38:32 pm »

Tenker høyt. Men vil ikke en full sirkelveiv også gi noe gyro effekt?
Loggført

ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #11 på: mars 21, 2013, 14:19:37 pm »

 Gliser
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #12 på: mars 21, 2013, 16:48:46 pm »

Tenker høyt. Men vil ikke en full sirkelveiv også gi noe gyro effekt?

Javel, så de som bruker full sirkelveiv er de som vil ha en retningsstabil bil det da?  Hæ  Osteaktig
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #13 på: mars 21, 2013, 17:20:57 pm »

Såkalte drag racere mao?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #14 på: mars 21, 2013, 18:03:26 pm »

Min erfaring med full circle, 86, er at de ikke går rundt  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #15 på: mars 21, 2013, 18:22:46 pm »

Lite futt i motor'n om den ikke klarer og dra rundt veiva.   Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #16 på: mars 21, 2013, 19:20:26 pm »

Motvektene er der av en grunn, ved bygging av full sirkel veiv så har man jo bare skutt seg i foten og ender opp med en veiv "lik" original veiva men kanskje litt stivere, full circle veiv er noe folk kjøper hvis dem har lite peiling, mye penger og velger ting som høres kult ut... Gliser

Og dette vet du...   dvs... at hele "sirkelen" er like tykk/tung?

All vekt på "feil" side motvirker funksjonen fra motvektene, tror dette er noe som henger igjen fra amerikanerne..


Må si meg enig i Dalland her , dette er et jippo som hverken kan forsvares mekanisk eller kostn.messig .. Komplett unødv. ekstra tyngde i tillegg veier ikke opp for dynamiske fordeler ...dessuten må jo en kvalitetskontroll på stålet bli enda verre å få til ... (under lupen ).. Osteaktig
porsche prøvde seg på dette en gang etter hva jeg husker .. hadde det vært noe suksess regner jeg med at vi alle hadde kjørt dette i dag ...
Mvh
« Siste redigering: mars 21, 2013, 19:30:23 pm av Sonic » Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #17 på: mars 21, 2013, 20:30:07 pm »

Det er snakk om en Bernie Bergmann originalveiv. Noen som har erfaring med Bergmann veiv'er?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
fantstein
Seniormedlem
****
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv


Fantstein


Vis profil
« Svar #18 på: mars 23, 2013, 15:38:06 pm »

Vil det si det da at derre tunge reimhjulet av stål til han gene berg blir bare tull og det da ? Trodde han var motor guru æ.
Loggført

Fahrtknockerz Aircoolerz
         Member#2
    (The official Toer.)
     "We break wind"
It`s not the fahrt that kills,
         it`s the smell
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!