august 20, 2019, 14:34:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Verdens beste motorbyggetråd  (Lest 10138 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« på: mars 30, 2013, 18:29:22 pm »

Dette er en gammel men fin Canadisk tråd som går i detalj hva som ligger bak å bygge en high performance type 1 motor. Han viser verktøyet du behøver og hvordan du bruker det, metoden kan anbefales.

Motor byggingen begynner halveis ned på siden.
http://www.airspeedparts.com/forums/index.php?topic=914.150
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 30, 2013, 18:41:05 pm »

Mye moro her Blunker
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 31, 2013, 00:25:30 am »

PDF til å printe ut og ta med i garasjen!
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/Jim_Martin_Engine_Build/Jim_Martin_Engine_Build.pdf
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: mars 31, 2013, 11:21:18 am »

Jeg kjøpte alt måleutstyret han bruker her av de polakkene som selger maskineringsutstyr på Ekebergmarkedet. Men de teleskopstengene han bruker ble i hvertfall jeg fort lei av, så jeg kjøpte en tynn og lang borrmåler som tar kamborrene også.
Loggført

Speed is no substitute for direction
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 31, 2013, 13:55:44 pm »

Enig når det gjelder teleskopstengene. Selv har jeg handlet alt måleutstyret fra "listen" på Ebay. Bla et eldre Carl Mahr Bore Gage Gauge.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 31, 2013, 15:09:42 pm »

Godt det er noen som tar seg tiden til å dokumentere. Verktøy fetish i praksis er alltid gøy. Men dette er vel mer en delvis how to blueprint blokk, veiv, råder og oljepumpe. Fremfor motorbygging  Osteaktig

Hadde vært moro om noen tok seg tid til alt, fra demontering av skrot. Til montering og bremsing. Og dokumentert alt av småfiks underveis. Med argumenter til hvorfor avvik fra Bentley. Og dokumenterte fordeler med modifikasjoner. Alle har noe å lære.. Om instillingen er en annen er det bare å bytte hobby  Osteaktig

Er f.eks mange av oss som famler rundt med oljemodifikasjoner av blokk osv. Som viser seg og virke greit.. men uten å kunne dokumentere godt om hvor mye bedre det er. Eller om det i det hele tatt har noe for seg. Meningene er mange. Selv om noen såklart er mer bastante enn andre  Blunker

Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5673
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: mars 31, 2013, 15:32:17 pm »

En annen fin motorbygge tråd er Roar Lundes gamle sak:
http://www.nitrousbeetle.com/nyheterdetailE.asp?ID=94
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!