april 28, 2024, 21:59:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilket svinghjul på kombinasjonen type 4 motor og Porsche 915 kasse?  (Lest 1739 ganger)
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« på: april 02, 2013, 11:01:56 am »

Har lest litt her og der, men ennå ikke funnet fasiten tror jeg. Er det noen her som kjører denne kombinasjonen som med sikkerhet kan si hvilket svinghjul jeg må ha, samt hvilken trykkplate, disk og utløserlager? Så vidt jeg kan se så blir det sagt 914 svinghjul, noen som kan verifisere det?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: april 03, 2013, 20:29:12 pm »

Ingen med denne kombinasjonen?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #2 på: april 06, 2013, 17:51:58 pm »

Ingen som har prøvd dette?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: april 08, 2013, 17:50:33 pm »

Mente det gikk noen type 1 med 915 kasse og type 4 motor?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: april 08, 2013, 17:55:23 pm »

Feil tekst i feil tråd!
« Siste redigering: april 08, 2013, 18:45:22 pm av Hulken » Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 08, 2013, 18:22:41 pm »

Lufta en runde manuelt i går, men sliter med luftenippwl bak som ikke er helt god. Kommer ikke ut noe luft på de nipplene vi fikk opp (etter noen ender med lufting). Det kommer heller ikke ut noe væske rundt hovedpumpa. Bremsebånd bak er juster så der skal det ikke de store vandringen. Men det er fortsatt lav pedal, som lar seg presse i bunn.

Noen som har tips? Må jo selvsagt få opp siste nippel og få luftet der, men har ikke helt trua...


Feil tråd vel Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2013, 14:26:59 pm »

Noen som har hørt rykter om hva som funker?  Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #7 på: april 19, 2013, 14:36:05 pm »

ingenting passer! det er Pull cltch i porschen, så det er det første d må bygge om.
eller bruke porsche clutch, men den passer garantert ikke på noen type svinghjul.
ellers passer startkransen med alle vw svinghjul....
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #8 på: april 19, 2013, 14:44:24 pm »

Påvirkning av clutcharmen er grei, der må jeg bruke ettermarked slavesylinder sammen med org master i bilen. HR lest at 914 svinghjul blir anbefalt, men ikke fått dette bekreftet. Heller ikke hvilken disc, lamellplate og utløserlager det kombineres med.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #9 på: april 19, 2013, 20:03:09 pm »

Hei

Ser temaet har blitt diskutert på shoptalkforum også.

Fleire gode linker her.

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=107264&hilit=cluch+for+915

mvh
Arnstein
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #10 på: april 19, 2013, 20:13:16 pm »

Takker, der er det mye nyttig informasjon!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
t2-Splitwindow
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Voss



Vis profil
« Svar #11 på: mai 01, 2013, 03:44:17 am »

Her er ein link til frå germann look forum:

http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=9412

Wally som bygger inn Porsche g50 girkasse i sin 1303

Arnstein
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!