april 27, 2024, 07:56:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Solex 32 PHN1  (Lest 845 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: april 02, 2013, 21:59:55 pm »

Står i ghiaen. Noen som har erfaring med justering av denne? Sliter litt på kald motor eg... Skal sjekke choke elementet, men ser for meg at en overhaling kan være nødvendig. Repsett til disse er ikkje det enkleste å få tak i forstår eg etter litt googling......Så hvis noen har kødda med disse før , er eg takknemlig for tips  Glad
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 02, 2013, 23:32:39 pm »

ingen stor peiling, men er innsugningsrøret ok (dvs ikke tett eller ødelagt forvarmingskanal) og er forvarmingsventilen som skal/åpne lukke som sitter i forbindelse med innsuget ok?

Originalmotoren min er jo av denne type. Gikk greit nok, men denne ventilen satt fast og ga ikke varme til innsuget og gikk ikke spesielt pent med kaldt vær og kald motor..

Blir nesten samme prinsipp som på type 1 boble, men der er det ikke samme ventil.

http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=438122



Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: april 03, 2013, 07:31:31 am »

Forvarmingen går gjerne tett med årene og skaper trøbbel. Det kan også bli lekkasje i røret som gir en liten fusking ved kald motor og symptomer som minner om tenningsbank ved belastning av motor. Cb performance har pakningsett. http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=SO%2D22K
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 03, 2013, 22:57:11 pm »

Takker for tips :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!