april 19, 2024, 13:51:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: spm ang. baklokk og forgasser 1302  (Lest 7242 ganger)
Stian K.
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: juni 09, 2008, 11:00:30 am »

Jeg har en 1972 vw1302 produsert 8.71. Det er en vanlig 1302 med 1300-motor (AB-blokk).

spm 1: Baklokket mitt har 4 sett lufteriller, er det riktig?

spm 2: Forgasseren er en 31-pict3, er det den som ble levert originalt på denne bilen? Jeg mener å ha lest at 31-pict1 var vanlig på disse bilene, men siden det er en 72-modell så kanskje de hadde oppgradert forgasseren fra den som var original på 1302? Hva er forøvrig forskjellen på 31-pict1 og 31-pict3, syns det er vanskelig å finne god informasjon om sistnevnte.
Loggført

__________________________________
'72 1302 Texas Yellow
'74 1303S Marina Blue
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 10, 2008, 11:31:46 am »

Er ganske sikker på at den "vanlige" 1302'en hadde 2 sett med lufteriller på motorlokket.
Så du har nok et motorlokk fra en 1302s.
Den kom også med 31-pict3 forgasseren originalt.

Har hørt noe om at pict3 forgasseren er bygget sånn at spjellet kan stå lukket når motoren
går på tomgang. Men jeg aner ikke om dette er sant.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #2 på: juni 10, 2008, 11:45:39 am »

Min '71 1302 (januar 71) har 2 sett, så tror nok det jubaluba sier der stemmer.

Må forresten innrømme at jeg skvetter til litt når jeg ser avataren din:



Bakfra:

« Siste redigering: juni 10, 2008, 11:49:01 am av Espen S. Andresen » Loggført

Stian K.
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2008, 12:09:33 pm »

Fin bil det, avataren min viser min 1303S i samme farge Glad

Jeg får vel kanskje prøve å få tak i et nytt mer "riktig" baklokk da hvis bilen skal tilbake til 100% original stand.
Loggført

__________________________________
'72 1302 Texas Yellow
'74 1303S Marina Blue
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juni 10, 2008, 16:25:50 pm »

Min 71 1302 har ihvertfall 2 riller og 31-pict 3 gasser..og hu er dønn original.
Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Stian K.
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: juni 11, 2008, 07:00:56 am »

Min 71 1302 har ihvertfall 2 riller og 31-pict 3 gasser..og hu er dønn original.
Glad

De kan ikke ha endret det i '72, slik at det var likt på 1302 og 1302s?
Loggført

__________________________________
'72 1302 Texas Yellow
'74 1303S Marina Blue
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #6 på: juni 11, 2008, 12:55:05 pm »

1302 uten s hadde 2 sett med riller i 1972 også.
Bare for moro skyld, så nevner jeg at det finnes en modell som heter 1302A også. Den hadde 1200 motor og ingen lufteriller i motorlokket.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Stian K.
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #7 på: juni 11, 2008, 13:03:41 pm »

takk, da blir det nok et nytt baklokk med tiden, liker at ting er som det skulle være Glad
Loggført

__________________________________
'72 1302 Texas Yellow
'74 1303S Marina Blue
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: juni 11, 2008, 13:08:30 pm »

Kom ikke 4-rillers lokket med 1600 motoren?

1500 hadde vel vært den største motoren hittil, og den hadde vel 2 riller i lokket.
1300 motoren hadde ikke riller i lokket på modellene med gamle forakslen.
Loggført
Stian K.
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: juni 11, 2008, 13:25:05 pm »

Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter:

1. Baklokket mitt er byttet en gang

2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor

Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle Glad

Loggført

__________________________________
'72 1302 Texas Yellow
'74 1303S Marina Blue
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #10 på: juni 11, 2008, 15:44:08 pm »

Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter:

1. Baklokket mitt er byttet en gang

2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor

Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle Glad



kilden her:
http://members.tripod.com/~superkafer/
sier følgende om endringer i '71:

August
112 2 000 001    Rear window height increased by 40mm, engine lid recieves extra louvres

Men om det gjelder 1302 eller 1302s, eller begge, sier den ingenting om.

Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: juni 11, 2008, 17:28:59 pm »

En fordel med 2-rillers lokket er vel at der ledes vannet bort fra motoren, mens på 4-rillers renner det rett ned i HERLIGHETEN..... Grunn nok til å bytte tilbake til 2-rillers? Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #12 på: juni 11, 2008, 19:38:20 pm »

Har også registrert at "vaffelhuggu" sin bil (72-modell) har 4 sett med riller. Og den er etter hva jeg kan se en 02-uten-S
Loggført

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #13 på: juni 14, 2008, 11:41:35 am »

lokk med 2 riller er kun i 71. med diverse unntak av cab.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #14 på: juni 14, 2008, 19:04:30 pm »

1302 kom med både 2 og 4 riller på motorlokk, også på samme årstall mener jeg..
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #15 på: juni 18, 2008, 15:00:03 pm »

En fordel med 2-rillers lokket er vel at der ledes vannet bort fra motoren, mens på 4-rillers renner det rett ned i HERLIGHETEN..... Grunn nok til å bytte tilbake til 2-rillers? Glad
Det skal finnes en avrenningsplate maken til det du nevner til å feste på innsiden, har hatt det på en 1303 engang. Om den var ekstrautstyr vet jeg ikke, men i alle fall original.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #16 på: juni 19, 2008, 21:11:28 pm »

Har sett det på noen selv Blunker

Men ødlegger ikke det noe av luftsirkulasjonen?
For har sett noen som har noe rørgreier inne under lokket..
men sånne uta på lokket er litt fint og praktisk  Blunker
fant heller ikke igjen bilde av det  Rekker tunge
« Siste redigering: juli 04, 2008, 23:46:24 pm av Bj?rn » Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #17 på: august 12, 2008, 13:36:04 pm »

Jeg har også en 1302 registrert sent i 71. Atså en 72 modell.
Den hadde høye seter foran, polstret dashbord,den har den største bakruta, og 4 luftinntak på motorlokket.
Tror den hadde 31 PICT 3 forgasser. Bilen er betydelig ombygget i dag.
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #18 på: august 12, 2008, 23:36:49 pm »

1302 fikk høye seter i 1972. De er også festet på samme måte som setene i 1303.
Og hvis du kjøper deg nytt gulvteppe til en 1302 fra 1971 nå, så passer det sjelden rett på, for de er som regel beregnet på 1302 fra 1972, og 1303.
Uten at det har så veldig mye med tråden og gjøre.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #19 på: august 13, 2008, 12:35:28 pm »

Mine høye seter hadde fester på skinner i gulvplaten, ikke mot midtrøret som fra 73 og oppover. Altså samme fester som min søsters 71 modell. Solgte mine seter for mange år siden, tilpasset Golf 2 GTI seter mot originale skinner. Baksete pute er smalere enn boble, seterygg litt bredere øverst. Kappet og sveiste rammen i seteryggen og lagde bøyler for å låse ryggen øverst. Passer helt ok.
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #20 på: august 27, 2008, 20:38:26 pm »

det kom nye seter/innfestinger på 1973 modellene 1303 og1300S alle 1302 skal ha den gamle innfestningen
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #21 på: september 07, 2008, 19:43:14 pm »

Jeg har en 1972 vw1302 produsert 8.71. Det er en vanlig 1302 med 1300-motor (AB-blokk).

spm 1: Baklokket mitt har 4 sett lufteriller, er det riktig?

spm 2: Forgasseren er en 31-pict3, er det den som ble levert originalt på denne bilen? Jeg mener å ha lest at 31-pict1 var vanlig på disse bilene, men siden det er en 72-modell så kanskje de hadde oppgradert forgasseren fra den som var original på 1302? Hva er forøvrig forskjellen på 31-pict1 og 31-pict3, syns det er vanskelig å finne god informasjon om sistnevnte.

Baklokket mitt har 4 lufteriller og jeg har 34 pict-3 gasser med nå kan jeg legge til at jeg har en 1302S
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #22 på: september 07, 2008, 20:08:47 pm »

Min er en sen 71 1302 og har 2 lufteriller (originalt), originalt har den 31pict-3, og det er som du sier, tidlige 71-modeller hadde 31pict-1 og senere hadde 31pict-3. Akkurat når skillet var husker jeg ikke, men har lest det en plass på nettet.  Har en 34pict-3 nå, men det er altså ikke originalt på 1302.
Loggført

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #23 på: september 07, 2008, 20:23:48 pm »

gå inn her og les http://www.vvwklubb.no/
Loggført
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #24 på: september 07, 2008, 20:49:39 pm »

Forgasser og motorlokk har ingenting med hverandre å gjøre.
71 modell (aug.70) har 2 lufteriller, mens 72 modell (aug.71) har 4.
Verre er det ikke vil nå jeg påstå Glad
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #25 på: september 08, 2008, 17:07:34 pm »

okei;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #26 på: september 12, 2008, 14:15:17 pm »

Forgasser og motorlokk har ingenting med hverandre å gjøre.
- annet enn at Stian K spør om begge deler, og får svar på begge deler. Uten at noen påstår det er en sammenheng Blunker

71 modell (aug.70) har 2 lufteriller, mens 72 modell (aug.71) har 4.
Verre er det ikke vil nå jeg påstå Glad

Er det ikke? har ikke 71-modell 1302s 4 riller?
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #27 på: september 12, 2008, 15:09:13 pm »

joda den har det! tenkte jeg faktisk ikke på!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #28 på: desember 23, 2009, 01:24:24 am »

Både 1302 og 1302S har 4 riller på 72 modellene mens på 71 modellene hadde kun 1302S 4 riller men de uten S hadde 2,
Det er iallefall det jeg har sett i gamle salgsbrosjyrer og erfart på de bilene jeg har hatt selv gjenom årene.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #29 på: desember 23, 2009, 17:17:46 pm »

Ja tror det er slik. Jeg bare registrerte at min 1302 med 1300-motor har 4 riller, så jeg tenkte at det var 2 muligheter:

1. Baklokket mitt er byttet en gang

2. De leverte 72-modell med 4 riller også på 1300-motor

Nå virker det etter all sannsynlighet at det er punkt 1 som er tilfelle Glad



kilden her:
http://members.tripod.com/~superkafer/
sier følgende om endringer i '71:

August
112 2 000 001    Rear window height increased by 40mm, engine lid recieves extra louvres

Men om det gjelder 1302 eller 1302s, eller begge, sier den ingenting om.



Jeg antar at det her er snakk om biler til markedet i USA, og de fikk bare den største motoren. Da de introduserte flere lufteriller, fjernet de også regnbeskyttelsen på innsiden av motorlokket. Til gjengjeld ble de elektriske komponentene i motoren bedre beskyttet mot fukt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!