april 28, 2024, 00:43:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er fordeleren på "vanlig" 1600 boble motor og en type 3 1600 lik?  (Lest 982 ganger)
Saxer
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Halden


Vis profil

« på: april 09, 2013, 22:08:16 pm »

Får ikke oppskyvet på fordeleren i fastbacken til å virke når jeg suger i vakumslangen fra forgasseren til fordeleren (skal jeg få,til det??)
Lurer på om jeg kan prøve fordeleren fra en boblemotor jeg har?
Loggført

72 modell Fastback
71 mod 1302S
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2013, 01:12:12 am »

sammanlikn delenr på dei to. dei passar nok omeinan men mulig da er forskjellig tenningskurve etc. da tryggaste er kanskje å flytta over vakumklokka
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Saxer
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #2 på: april 10, 2013, 17:14:58 pm »

Har funnet ut at motoren ikke går på alle sylinderne, kunne ta av pluggledningen til syl 3 og 4 uten at det motoren gikk anderledes !!!!
Har gått over venstre forgasseren og sjekket pluggene.
Hjalp litt men fortsatt ikke helt sikkernpå om den går på alle syl (måtte gi meg med mekkingen for idag da)
Lurer på om problemet ligger i fordeleren!
Det står,stemplet 9f på fordelerlokket mitt.
Er det riktig lokk til type 3?
Kan tenningsproblemene skyldes at fordeler er satt inn/ned med styresporet feil vei?
(vet ikke om det er mulig heller ??)
Loggført

72 modell Fastback
71 mod 1302S
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2013, 17:23:25 pm »

ville vurdert å skifta ut alt av tenningsdeler. ny pluggar,lokk kablar rotor, stift og kondensator. og stilla alt inn på nytt. vist ikkje so bør du ta ut pluggane og børsta dei reine, og deretter forsikra deg om at kablane er brukande og tett i isolasjonen før du sjekker at rekkefølga er rett. slip/fil stiften om den er brent og juster inn på nytt, so grov instiller du tenning med prøvelampe og finjusterar med strobelys til slutt når du har fått gang på den. sjekk om du har brente kontaktar i fordelarlokket. 9f på lokket kan bety kva som helst. delenr på fordelarn står på sida av den
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Saxer
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #4 på: april 10, 2013, 17:33:01 pm »

Har bytta plugger og kabler, fordelerlokk og rotor ser bra ut og bytta stift ( lå i åpnet pakk og så helt ny ut som fulgte med bilen) (får ta en tur på Hot shop imorra og kjøpe nytt for,sikkerhets skyld )
Begynner å bli smålei nå, vil bare ut å kjøre :-)
Loggført

72 modell Fastback
71 mod 1302S
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: april 10, 2013, 17:34:56 pm »

Boble og type 3 har fordeler drivakselen forskjellig montert og mulig medbringeren på fordeleren også er forskjellig vridning i forhold til rotoren.
Sjekk hvilken pluggledning rotoren peker mot før du demonterer den gamle, og se hvor den peker når den andre er montert. Flytt pluggledningene etter så de treffer der rotoren nå peker.


* 11.JPG (53.36 KB, 426x600 - vist 68 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Trygve
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted: Vormedal


Vis profil

« Svar #6 på: april 10, 2013, 20:22:20 pm »

prøvde faktisk å montere fordeler som skal være fra en t3 i dag på min 1300 ab motor, der var rotoren på t3 fordeleren kommet ca 90 grader lenger enn den originale, når den ble satt nedi. så Svein t er nok inne på noe.
Men når du suger på slangen, så skal det enten vri seg nedi fordeleren, eller hvis membran er røket så skal man vel klare å høre suselyd, nedi der?
Loggført
Saxer
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #7 på: april 10, 2013, 21:12:15 pm »

Takk for tipsa :-)
Ingen bevegelse eller lyd når jeg suger i slangen Trist
Når jeg "dytter på" platen nede i fordeleren flytter den på seg, men synes den går tråkt.
Er det mulig å smøre den opp litt med olje eller 5-56?
Håper nye tenningsdeler og service/fiksing på fordeleren gjør susen :-)
Hørte en tidligere vw mekaniker som rett og slett hadde blenna hele vacumsystemet på sine bobler og det hadde funka bra (men den har jo kun 1 gasser så da er det vel enklere enn med 2)
Loggført

72 modell Fastback
71 mod 1302S
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!