april 27, 2024, 08:32:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche på si'!  (Lest 33921 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #30 på: mai 01, 2013, 07:12:29 am »

 Sjokkert Heftig. noen som tør. http://luftwerks.blogspot.de/
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: mai 01, 2013, 07:24:31 am »

Sjokkert Heftig. noen som tør. http://luftwerks.blogspot.de/

Et godt eksempel på at fordi man kan ikke alltid betyr at man bør. Såvidt jeg vet så er både en Porsche og en Audi motor bolt in i disse.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #32 på: mai 01, 2013, 07:50:48 am »

En kompis hadde en 924 som blei bygd om, hele understellet (og mange andre deler) ligner veldig på 1302/1303, med kassa snudd og motor foran. Så det er nok en av de enkleste bilene å konvertere til hekkmotor.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #33 på: mai 02, 2013, 19:19:49 pm »

Hadde en one night stand på jobben i dag. Endelig noe å glede seg over på det gudsforlatte stedet.

* DSC00927.JPG (31.23 KB. 512x384 - vist 310 ganger.)

* DSC00926.JPG (25.51 KB. 512x384 - vist 337 ganger.)

Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #34 på: juni 24, 2013, 13:31:58 pm »

noen som har erfaring med Boxsteren? Eiet eller kjørt en?
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #35 på: juli 08, 2013, 10:58:55 am »

Da får jeg finne det ut selv Glad
Har kjøpt en god 2000 mod 2.7L som helårsbil
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #36 på: juli 08, 2013, 11:10:57 am »

Da får jeg finne det ut selv Glad
Har kjøpt en god 2000 mod 2.7L som helårsbil


Så det var det du har kjøpt ja. Litt interessert i å høre dine erfaringer etterhvert.. En bil jeg har luktet på selv..
Loggført
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #37 på: juli 08, 2013, 12:31:13 pm »

Kan vel si at jeg har en halv en til på si`nå.

* DSC00997.JPG (6.61 KB. 512x384 - vist 353 ganger.)

Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #38 på: juli 08, 2013, 19:28:43 pm »

Da får jeg finne det ut selv Glad
Har kjøpt en god 2000 mod 2.7L som helårsbil


Så det var det du har kjøpt ja. Litt interessert i å høre dine erfaringer etterhvert.. En bil jeg har luktet på selv..
brukte en sånn en hælj. morro hælj....  Gliser
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #39 på: juli 08, 2013, 23:09:20 pm »

Martin, du er ikke typen til å kjøre Boxter. Nekter å tro at den kledde deg  Gliser No offense...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #40 på: juli 09, 2013, 06:32:09 am »

Martin, du er ikke typen til å kjøre Boxter. Nekter å tro at den kledde deg  Gliser No offense...

Og hva er typen til å kjøre en da?
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #41 på: juli 09, 2013, 06:57:33 am »

Før Cayenne kom på markedet var det vel vestkantfruene som ofte var "typen" Gliser
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #42 på: juli 09, 2013, 14:45:33 pm »

Da får jeg finne det ut selv Glad
Har kjøpt en god 2000 mod 2.7L som helårsbil

Så det var det du har kjøpt ja. Litt interessert i å høre dine erfaringer etterhvert.. En bil jeg har luktet på selv..

Det skal du få Glad

Martin, du er ikke typen til å kjøre Boxter. Nekter å tro at den kledde deg  Gliser No offense...

Og hva er typen til å kjøre en da?

Ja hva er typen, godt spørsmål!

Har kjørt 1100 km siden jeg hentet den for 4 dager siden og begynt å danne meg et inntrykk.
Den er rask gjennom hele registeret. Men heldigvis sivilisert i rolig kjøring. Bra ettersom den er ment som bruksbil.
Den er tight og fin og girer som en drøm. Litt vel mye "basig" drønnelyd til en hver tid som kan bli litt slitsomt inne i den lille tette kupeen.
Eneste som ikke virker helt som det skal er ACen, så den trenger vel bare en påfylling.
Den sporer veldig på slitte veier med dype spor. Ikke rart med 265/35 bak på 18".
Bilen er godt tatt vare på, selger viste kvitteringer for 150.000 de siste 7 årene. Akkurat det skremte meg litt, det er en del hvert år.
Men, man må vite hva man kjøper, og hva angår service og slitedeler så skal det være forholdsvis overkommelig. Henholdsvis liten og stor service hver 20k, annen hver gang liten/stor. Liten koster ca 4000 og stor ca 5500.
Mest spent er jeg på vinterbruken. Skal visstnok være ok på snø, men vi får se. Ettersom den har, som alle selvagt vet, midtmontert motor -så skal traction være bra.
(Sommerdekk:
Bak, 18" Cup 3 Turbo, 18 X 10,5 felg, 265/35 Goodyear Eagle F1
Fremme, 18" Cup 3 Turbo, 18 X 8 felg, 225/40 Goodyear Eagle F1
Vinterdekk:
Bak, 17" Cup 3 Turbo, 17 X 8 felg, 225/45 Michelin X-ice
Fremme, 17" Cup 3 Turbo, 17 X 7,5 felg, 225/45 Michelin X-ice)

For den som er nysgjerrig så er dette Finn annonsen
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40470699
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #43 på: juli 09, 2013, 15:20:52 pm »

Da får jeg finne det ut selv Glad
Har kjøpt en god 2000 mod 2.7L som helårsbil

Så det var det du har kjøpt ja. Litt interessert i å høre dine erfaringer etterhvert.. En bil jeg har luktet på selv..

Det skal du få Glad

Martin, du er ikke typen til å kjøre Boxter. Nekter å tro at den kledde deg  Gliser No offense...

Og hva er typen til å kjøre en da?

Ja hva er typen, godt spørsmål!

Har kjørt 1100 km siden jeg hentet den for 4 dager siden og begynt å danne meg et inntrykk.
Den er rask gjennom hele registeret. Men heldigvis sivilisert i rolig kjøring. Bra ettersom den er ment som bruksbil.
Den er tight og fin og girer som en drøm. Litt vel mye "basig" drønnelyd til en hver tid som kan bli litt slitsomt inne i den lille tette kupeen.
Eneste som ikke virker helt som det skal er ACen, så den trenger vel bare en påfylling.
Den sporer veldig på slitte veier med dype spor. Ikke rart med 265/35 bak på 18".
Bilen er godt tatt vare på, selger viste kvitteringer for 150.000 de siste 7 årene. Akkurat det skremte meg litt, det er en del hvert år.
Men, man må vite hva man kjøper, og hva angår service og slitedeler så skal det være forholdsvis overkommelig. Henholdsvis liten og stor service hver 20k, annen hver gang liten/stor. Liten koster ca 4000 og stor ca 5500.
Mest spent er jeg på vinterbruken. Skal visstnok være ok på snø, men vi får se. Ettersom den har, som alle selvagt vet, midtmontert motor -så skal traction være bra.
(Sommerdekk:
Bak, 18" Cup 3 Turbo, 18 X 10,5 felg, 265/35 Goodyear Eagle F1
Fremme, 18" Cup 3 Turbo, 18 X 8 felg, 225/40 Goodyear Eagle F1
Vinterdekk:
Bak, 17" Cup 3 Turbo, 17 X 8 felg, 225/45 Michelin X-ice
Fremme, 17" Cup 3 Turbo, 17 X 7,5 felg, 225/45 Michelin X-ice)

For den som er nysgjerrig så er dette Finn annonsen
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40470699

Åssen er denne med tanke på kjedestrammer? Mener å ha hørt noe med denne,at så fort den passerte 100.000km så var det et eller annet som hadde en tendens til å ryke?
Loggført
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #44 på: juli 09, 2013, 15:30:04 pm »

Da får jeg finne det ut selv Glad
Har kjøpt en god 2000 mod 2.7L som helårsbil

Så det var det du har kjøpt ja. Litt interessert i å høre dine erfaringer etterhvert.. En bil jeg har luktet på selv..

Det skal du få Glad

Martin, du er ikke typen til å kjøre Boxter. Nekter å tro at den kledde deg  Gliser No offense...

Og hva er typen til å kjøre en da?

Ja hva er typen, godt spørsmål!

Har kjørt 1100 km siden jeg hentet den for 4 dager siden og begynt å danne meg et inntrykk.
Den er rask gjennom hele registeret. Men heldigvis sivilisert i rolig kjøring. Bra ettersom den er ment som bruksbil.
Den er tight og fin og girer som en drøm. Litt vel mye "basig" drønnelyd til en hver tid som kan bli litt slitsomt inne i den lille tette kupeen.
Eneste som ikke virker helt som det skal er ACen, så den trenger vel bare en påfylling.
Den sporer veldig på slitte veier med dype spor. Ikke rart med 265/35 bak på 18".
Bilen er godt tatt vare på, selger viste kvitteringer for 150.000 de siste 7 årene. Akkurat det skremte meg litt, det er en del hvert år.
Men, man må vite hva man kjøper, og hva angår service og slitedeler så skal det være forholdsvis overkommelig. Henholdsvis liten og stor service hver 20k, annen hver gang liten/stor. Liten koster ca 4000 og stor ca 5500.
Mest spent er jeg på vinterbruken. Skal visstnok være ok på snø, men vi får se. Ettersom den har, som alle selvagt vet, midtmontert motor -så skal traction være bra.
(Sommerdekk:
Bak, 18" Cup 3 Turbo, 18 X 10,5 felg, 265/35 Goodyear Eagle F1
Fremme, 18" Cup 3 Turbo, 18 X 8 felg, 225/40 Goodyear Eagle F1
Vinterdekk:
Bak, 17" Cup 3 Turbo, 17 X 8 felg, 225/45 Michelin X-ice
Fremme, 17" Cup 3 Turbo, 17 X 7,5 felg, 225/45 Michelin X-ice)

For den som er nysgjerrig så er dette Finn annonsen
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40470699
Dette blir ikke feil! Tøff bil :-)
Loggført

Bergrenner

93011499
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #45 på: juli 09, 2013, 16:02:36 pm »

Åssen er denne med tanke på kjedestrammer? Mener å ha hørt noe med denne,at så fort den passerte 100.000km så var det et eller annet som hadde en tendens til å ryke?

Det har jeg ikke hørt om. Men har lest meg opp på disse bilene før jeg kjøpte, og to store feil de hadde (spesielt motorene på bilene mellom 97-99) og kan gi problemer med "RMS" og "IMS".

RMS: rear main seal, forklaring http://www.piperboxster.com/rms.htm

IMS: intermediate shaft bearing, forklaring http://cantechautomotive.com/2012/01/20/porsche-boxster-intermediate-shaft-bearing-retrofit/
+


Dette blir ikke feil! Tøff bil :-)

Takker Glad
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #46 på: juli 09, 2013, 16:03:13 pm »

Åssen er denne med tanke på kjedestrammer? Mener å ha hørt noe med denne,at så fort den passerte 100.000km så var det et eller annet som hadde en tendens til å ryke?

Det har jeg ikke hørt om. Men har lest meg opp på disse bilene før jeg kjøpte, og to store feil de hadde (spesielt motorene på bilene mellom 97-99) og kan gi problemer med "RMS" og "IMS".

RMS: rear main seal, forklaring http://www.piperboxster.com/rms.htm

IMS: intermediate shaft bearing, forklaring http://cantechautomotive.com/2012/01/20/porsche-boxster-intermediate-shaft-bearing-retrofit/
+


Dette blir ikke feil! Tøff bil :-)

Takker Glad
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #47 på: juli 09, 2013, 19:35:36 pm »

Oh yes igjen...
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #48 på: juli 09, 2013, 20:26:34 pm »

Før Cayenne kom på markedet var det vel vestkantfruene som ofte var "typen" Gliser

Ja ja, kjører lys blå 2003 beetle cab nå, så sånn sett blir det ikke store forskjellen i såfall.  Osteaktig Osteaktig Osteaktig
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #49 på: august 13, 2013, 07:22:26 am »

Får legge ut et bilde jeg også. Riktig nok ikke på si lenger da det er den jeg bruker utnom "familiebilen"
1976 911 med 3.0l 204 hk. Hentet i april og allerede kjørt 7000km....trives godt bak det rattet:)

* bilde.JPG (55.32 KB. 576x432 - vist 313 ganger.)

Loggført

Mvh

Marius
TURBO
Gjest
« Svar #50 på: august 13, 2013, 09:10:33 am »

Kode:
Får legge ut et bilde jeg også. Riktig nok ikke på si lenger da det er den jeg bruker utnom "familiebilen"
1976 911 med 3.0l 204 hk. Hentet i april og allerede kjørt 7000km....trives godt bak det rattet:)
[ Vedlegg ]


Den så fin ut Glad Er på utkikk etter noe lignende selv.Kjøpt i Norge eller importert?
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #51 på: august 13, 2013, 09:47:02 am »

Jeg hentet den i Oppdal. 110 mil hjem:)
Loggført

Mvh

Marius
TURBO
Gjest
« Svar #52 på: august 13, 2013, 10:26:50 am »

Jeg hentet den i Oppdal. 110 mil hjem:)

Hadde meg glede kjørt 110 mil jeg også,så lenge jeg kjørte drømmebilen Glad
Loggført
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #53 på: august 13, 2013, 17:24:36 pm »

Får legge ut et bilde jeg også. Riktig nok ikke på si lenger da det er den jeg bruker utnom "familiebilen"
1976 911 med 3.0l 204 hk. Hentet i april og allerede kjørt 7000km....trives godt bak det rattet:)

Der var'n ja... Glad mye fin Porsche, men 911 er nå 911 ;-)
Loggført

Bergrenner

93011499
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: september 18, 2013, 18:26:16 pm »

Fortsatt til salgs!!
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=44081374&ov=m
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #55 på: september 18, 2013, 18:41:51 pm »

Åssen er denne med tanke på kjedestrammer? Mener å ha hørt noe med denne,at så fort den passerte 100.000km så var det et eller annet som hadde en tendens til å ryke?

Det har jeg ikke hørt om. Men har lest meg opp på disse bilene før jeg kjøpte, og to store feil de hadde (spesielt motorene på bilene mellom 97-99) og kan gi problemer med "RMS" og "IMS".

RMS: rear main seal, forklaring http://www.piperboxster.com/rms.htm

IMS: intermediate shaft bearing, forklaring http://cantechautomotive.com/2012/01/20/porsche-boxster-intermediate-shaft-bearing-retrofit/
+


Dette blir ikke feil! Tøff bil :-)

Takker Glad

Ble ufrivillig medlem av denne eksklusive klubben for noen uker siden. Leverte Boxsteren for et IMS bytte hos Knut Grave på SSP og bilen er tilbake på veien før den originale IMS slapp granaten i motoren... phew.....
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #56 på: september 18, 2013, 20:12:51 pm »

Kjedestrammere er et problem på gamle 2,7l mulig tidlig 3liter også. Enkel upgrade er å bytte til hyd kjedestrammere. Kittet koster ca 6000,- på autotuning
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #57 på: september 18, 2013, 21:12:39 pm »

Kan vel si at jeg har en halv en til på si`nå. [ Vedlegg ]
Vakkert Gliser

Har selv (hittil!) bare smådeler til Porsche, men det er bedre enn ingenting.
Har dynamo, vifte, viftehus og ventiljusteringsskruer fra porsche Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #58 på: september 19, 2013, 08:16:40 am »

Kjedestrammere er et problem på gamle 2,7l mulig tidlig 3liter også. Enkel upgrade er å bytte til hyd kjedestrammere. Kittet koster ca 6000,- på autotuning

Mange ting som er kjente problem på både 2.5 - 2.7 og 3.2 literne på både 986 og 987'ene, til og med 996'ene.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #59 på: september 19, 2013, 08:47:31 am »

Bare å handle 3,6l med en gang, den er jo "skuddsikker" Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!