april 25, 2024, 23:15:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boblevanns' 1965  (Lest 1099 ganger)
Boblevann
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted:


Vis profil

« på: april 22, 2013, 18:07:54 pm »

Hei og hopp! Ved årsskifte gikk jeg til innkjøp av ei god gammal boble, 1965-modell med rustflekker litt overalt på karrosseri  Gliser
Har vært fan av den gamle bobla siden jeg var 13-14 år, og naboen vår hadde en slik stående på utstilling i gårdsplassen på finværsdager. Nå er jeg blitt 22, og deler av drømmen har gått i oppfyllelse. Andre del av drømmen er at jeg skal få renovert bilen til å bli en bil jeg kan ha i mange år fremover  Glad

Kjøpte også bilen for å lære meg å skru bil, og skjønne hvordan ting fungerer. Har absolutt ikke snøring på bil, så dette blir nok et prosjekt i første omgang. Her vil det nok komme mange spørsmål om alt fra vedlikehold til hvordan å sveise rust. Har dog ikke helt bestemt meg for om jeg vil shine opp bilen, eller ha den nogenlunde slik den er i dag. (Shabby og lav, bredda originalfelger og justert camber bak). Bilder av bilen skal jeg få fiksa i løpet av noen dager!

Bilen skal også på EU-kontroll i august, og slik den står nå går den nok ikke igjennom. Puma med senkespindler er montert, men litt usikker hva som er gjort bak på den. Hjula står som sagt skrått, og dette må jeg få ordnet. På trøndelagsveier får jeg ikke kjørt den per dags dato, på grunn av at den skraper nedi bare det er sporete i veien. Så først og fremst må jeg få hevet bilen. Får ikke løfta opp bilen med jekk, ettersom det blir for lavt, men få prøve å jokke meg opp på noe plank eller noe annet smart.

Første spørsmål blir da; Hvordan får jeg justert høyden på puma'en, og hva må gjøres bak?  Hæ
« Siste redigering: april 22, 2013, 19:40:45 pm av Boblevann » Loggført
Norbeck
Seniormedlem
****
Innlegg: 375
Bosted: Nes i akershus



Vis profil
« Svar #1 på: april 22, 2013, 20:04:58 pm »

Derfor bakhjula står skrått er for den er senka hever du den bak retter hjula seg.. Delt bakaksel... Forran løft opp bilen på bukker så løsner du 2 skruer på puman mitt på og da vil hjula dette ned stram skruer og bilen er høy
Loggført

nesligaen vw klubb
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!