april 29, 2024, 12:21:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fusk ved pådrag...  (Lest 2352 ganger)
vw62
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Halden


Vis profil

« på: april 28, 2013, 20:19:13 pm »

Hei...Må nok krype til korset ved å spørre dere om tips og råd..... Kort om meg,jeg heter Arthur, bor i Halden,jobber som båt-mekaniker ved Båt Holm a/s.
32 år og 2 døtre,samboer.... Kjøpe en 79 bay i 2003 som skulle restureres over tid.....Sist Fredag kom endelig skiltene, etter 10 år...... ;DJeg har gjort alt med motor og grunnarbeid på bil før lakk,sveisejobb ble satt bort....motor er en 2l cj, det ble byttet kam og alt av lager samt pakn./tetn. og stempelringer,her er alt std.Toppene ble overhalt av en som kaller seg solheim motor i Halden. Det ble også montert empi 34 epc forgassere og ignitor tenning.....Motor har vært startet i bilen i ny og ne,går som en klokke på tomgang og ved å ruse den i fri. Når jeg skulle ta en liten tur på veien i går så oppdaget jeg at den ikke tåler belastning,så fort jeg gir litt gass under kjøring så begynner den å holde i mot,skjer med andre ord ikke en dritt..... sjekket vent klaringer og tenning,alt ok her. Fortenning blir også dratt opp ved rusing. Det er også montert en facet bensinpumpe med ekstern regulator,står på 3,5psi.... Har også prøvd ulike str hoved dyser uten endring..... Om noen har noen ideer så hadde jeg blitt glad om dere ville delt det med meg........ Blunker
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: april 29, 2013, 18:48:48 pm »

Kan være innsugene dine som iser ned.hvilken type luftfilter kjører du med?
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
vw62
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #2 på: april 29, 2013, 21:37:44 pm »

Hei du ;)Her er det snakk om en motor med 2 enkle 34 gassere,med sånne flate runde luftfilter. To korte innsug,tviler sterkt på at det er ising som er problemet,da problemet er der hele tiden, ved belastning. Har sjekket flotør høyde og sjekket bensintilførsel i dag,begynner å bli litt lei kan man si.....Det er som man kjører i gang i 4.gir,forholdsvis svak kan man si.....
Loggført
vw62
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #3 på: april 29, 2013, 21:40:28 pm »

Kjøre uten luftfilter har jeg ikke prøvd.......Tester det i morgen.....Takk for svaret forresten Osteaktig
Loggført
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #4 på: april 30, 2013, 10:36:58 am »

Sliter med mye av det samme på min 1500motor også. Frisk som faen på turtallet når bilen står i fri, så fort den får belasning, så skjer det nada. Er som den skulle trekke 100tømmerstokker etter seg. Samt at den skyter og fusker.

Noen som har noen ider? Har justert stiften i fordelern og den er nå på 0.40. Dette hjalp litt på fuskingen,men bilen går jævlig tungt og tregt når den kjører i gir.
Loggført

Fredrik Larsen
vw62
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #5 på: april 30, 2013, 21:12:49 pm »

Skulle jaggu ha starta en egen klubb vi med de samma problemene.... Gliser
Jeg har i dag,etter hyggelig prat og første klasse service fra Unneberg bil,koblet vekk vakum slangen til bremsene for å utelukke falsk luft den veien.
Har også tatt av innsugsmanifolder,byttet pakn her, satt også på de orginale manifoldene...... MEN så klart uten forbedring..... Hadde også vært litt artig å prøvd et annet forgasser sett, har en liten misstanke om at de fine,blanke,nye Kina forgasserene lurer meg også......
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: april 30, 2013, 21:16:57 pm »

generelt sett er min erfaring at ein motor som går greit og jamt når du har den i fri/ ruser den på tomgang, MEN oppfører seg som ein dass når den får motstand/når du kjøyer... er mangel på bensin. dårlig bensinpumpe, tett filter, akslingen til pumpa som kniper, tett tilførsel etc.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: april 30, 2013, 21:25:25 pm »

Ofte så merker du ikke ising før du belaster motoren,så når du prøver å kjøre så iser det og når du stopper og går bak å ser så er bare innsugene litt kalde.derfor ikke alltid så lett å se.har du orginal mekanisk pumpe eller elektrisk?Den pinnen som driver pumpa blir ofte slitt så den blir for kort og da pumper ikke pumpa nok.målet på denne står i replitteraturen har det en plass men må leite litt.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #8 på: april 30, 2013, 21:30:00 pm »

Skulle jaggu ha starta en egen klubb vi med de samma problemene.... Gliser
Jeg har i dag,etter hyggelig prat og første klasse service fra Unneberg bil,koblet vekk vakum slangen til bremsene for å utelukke falsk luft den veien.
Har også tatt av innsugsmanifolder,byttet pakn her, satt også på de orginale manifoldene...... MEN så klart uten forbedring..... Hadde også vært litt artig å prøvd et annet forgasser sett, har en liten misstanke om at de fine,blanke,nye Kina forgasserene lurer meg også......

Nye kina-gassere er visst ikke bare å sette rett inn, ser på theSamba at f.eks. flottørhøyde skjelden er riktig (håper du har skjekket), og enkelte har også funnet rusk i de. Noen har slakke spjeldaksler når de er nye, og andre ting.

Dessuten må de justeres/dyses inn riktig for din motor.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vw62
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted: Halden


Vis profil

« Svar #9 på: april 30, 2013, 22:05:45 pm »

Har ettermont elektrisk bensin pumpe.
Og Kjell Roar,du har helt rett, disse gasserene er IKKE plug and play. Demont de før mont, masse dritt,to forskjellige flotør høyder....
Just flotør høyde i forhold til 34 ict....
Har også ulike dyser som har blitt prøvd......
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: mai 01, 2013, 00:22:28 am »

må bensintrykk feks
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #11 på: mai 01, 2013, 06:15:02 am »

En bekjent hadde samme problem med en boble for 2 år siden, alt ble prøvd men når vi monterte en gammel orginalforgasser og en gammel fordeler forsvant problemet med en gang, han hadde også kinagasser og nyprodusert repro fordeler.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!