april 28, 2024, 22:42:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prøvd "ALT" - nå er gode råd dyre  (Lest 6462 ganger)
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #30 på: juni 13, 2008, 19:12:21 pm »

Eureka Glad

Problemet er løst!!

Sjekket den nyoverhalte tanken - som for øvrig nå er gullende ren. Det viste seg at filteret under tanken ikke slapp igjennom bensin raskt nok, selv om alt var nytt. Kjøpte derfor ENDA et nytt filter, men det fungerte like dårlig. Det virker rett og slett som om trykket ikke blir høyt nok med filter under.

Så hva gjør man da? - Jo, prøver bilen en tur uten filter i det hele tatt, og merkelig nok så funket det!!!

Problem solved Glad
« Siste redigering: juni 14, 2008, 22:20:18 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #31 på: juni 13, 2008, 19:19:02 pm »

Du kan evt. prøve en tur med filter med uten tanklokk. Bare en ide om det er et alt for tett påfyllingslokk.
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #32 på: juni 13, 2008, 20:09:58 pm »

Oppdatering av din gamle VW?   Noen av de gamle VW hadde to seperate bensin tanker + en tank med 1 lt. nafta eller startgass i motor rommet. Synd de gode løsningene blir borte.  Før kunne en også fylle en tiger på tanken men den er vel fredet nå.  Eller var det problem med pels og filter.  To bensinpumper var det også, begge Solex.    Blunker 

Noe alvor. Hvis du demonterer bensinkranen med filteret under, så er det en gummiskive som ligger under venderen. Denne gummien har laget trøbbel med trang pasasje. Er din krane av korekt type slik som på bildet, så løsne skruven på siden først for demontering og sjekk. (Med tømt tank.)


* Solex fotpumpe.jpg (12.37 KB, 236x252 - vist 156 ganger.)
« Siste redigering: juni 13, 2008, 20:44:57 pm av svenole » Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #33 på: juni 13, 2008, 20:15:13 pm »

Du kan evt. prøve en tur med filter med uten tanklokk. Bare en ide om det er et alt for tett påfyllingslokk.

Jeg trodde også dette kanskje kunne hjelpe, men tanken har allerede lufting på siden. Antageligvis noe som ble montert inn en gang på 60tallet tenker jeg.

 
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #34 på: juni 13, 2008, 20:20:32 pm »

Et orginalt filter som ikke fungerer... Kjøper du den?
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 14, 2008, 22:26:23 pm »

Et orginalt filter som ikke fungerer... Kjøper du den?

Hva mener du?

Jeg vet ikke hvorfor disse filterne ikke fungerer, men uansett funker det fint nå uten filter mellom tank og røret i tunellen. Det holder for meg.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #36 på: juni 14, 2008, 23:40:24 pm »

Jeg mener at det meste som var konstruert for å fungere på vår kjære folkevogn gjorde nettopp det.
Om det orginale bensinfilteret er en konstruksjonsfeil er det rart ikke flere har funnet ut av detl. Jeg har hatt det samme filteret på min bil og det  fungerte helt fint. Men kjempebra at bilen fungerer. Håper du har funnet feilen og ikke et symptom.
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #37 på: juni 15, 2008, 00:05:50 am »

Er helt enig med JS i at det meste som var konstruert for å fungere gjør nettopp det. Men dette filteret som nå er fjernet, er det originalt? Er det ikke kun filteret/silen i krana som er der fra fabrikk? Det som er fjernet er vel et ettermontert filter mellom tank og rør i tunnel? Arrest me if I'm wrong...

Ihvertfall hyggelig at du har fått vogna til å gå skikkelig, gleder meg til å de den!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #38 på: juni 15, 2008, 10:15:03 am »

Aha! I så fall var det poenget mitt i utgangangspunktet.
*Tar på lesebriller*
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #39 på: juni 15, 2008, 11:09:57 am »

Aha!
Stemmer som Rocket sier - filteret som ikke funka var noe nytt tull kjøpt på torshov bilrekvisita. Det originale fungerer prima :-)
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!